banner
גלנט בועידה הלאומית להתחדשות עירונית // צילום ארן דולב
גלנט בועידה הלאומית להתחדשות עירונית // צילום ארן דולב

גלנט ביקש 90 מיליון להתחדשות עירונית

האוצר יקדם עירוב שימושים מעורבים בבינוי, כך עולה מתקציב הממשלה לשנת 2019 שאושר הלילה

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שר האוצר לתקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2019 והוא יעמוד על 397.3 מיליארד ש"ח. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על  2.9 אחוז מהתוצר ובשנת 2020 על  2.5 אחוז מהתוצר. שר האוצר, משה כחלון אמר בפתח ישיבת הממשלה כי: "התקציב שאנחנו מביאים היום לממשלה הוא תקציב חברתי שממוקד בהצמחת המשק הישראלי וחיזוק הכלכלה. הצמיחה היא שמאפשרת לנו להביא את הבשורות החברתיות בתקציב. שר אוצר הוא לא גזבר, התפקיד שלו הוא להצמיח את המשק ולנתב את פירות הצמיחה למקומות הנכונים ולאוכלוסיות שנשכחו במשך יותר מדי שנים. התקציב הזה ממשיך את המהפכה החברתית וקובע סדר חלוקתי חדש".

בין היתר, משרד האוצר אישר תקציב לפעילויות להגדלת היצע הדיור, לרבות עירוב שימושים- בניית דיור להשכרה, מעונות יום ומעונות סטודנטים במתחמי תעסוקה, ייעול הליכי הוצאת היתרי בנייה לתשתיות לאומיות, שילוב של מוסדות ציבור וגני ילדים בבנייני מגורים ומסחר, העברת פארק אריאל שרון לאחת הרשויות הגובלות בפארק ומתן תמריצים להוצאת היתרי בנייה בפרק זמן קצר

משרד הבינוי והשיכון ישכור דירות בהיקף של כ-50 מיליון שקל

על פי ההסכמות מול משרד הבינוי והשיכון, יזכה המשרד בתוספת של 200 מיליון שקל לשיקום שכונות ותחזוקת הדיור הציבורי ולתקציב בהיקף של 50 מיליון שקל: "שיאפשר למשרד הבינוי והשיכון לשכור דירות ולאכלס בהן את כל 3,000 הממתינים לדיור ציבורי כפתרון ביניים עד אכלוסם בדיור ציבורי קבוע", כפי שהגדירו זאת במשרד.  ההתחדשות העירונית גם היא על הפרק עם הקצבה של 90 מיליון שקל: "לקידום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ".

"בנוסף, הסיכום התקציבי קבע עקרונות פעולה להגדלת מלאי הדיור הציבורי מעבר לרכש השוטף. זאת בנוסף למהלכים נוספים שכבר בוצעו, כדוגמת גיוס מיליארד ש״ח לצורך רכש 1,000 דירות נוספות לדיור הציבורי בשנת 2018 ובניית 2,650 יחידות דיור בכל הארץ עבור קשישים שבנייתם כבר החלה", אמרו במשרד השיכון והבינוי.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: ״הסיכום אליו הגענו היום יסייע לקידום פתרון מצוקת הדיור במדינת ישראל. אני מברך על שיתוף הפעולה עם נציגי משרד האוצר״.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות