banner
מתוך סירטון החיפושים של גוגל
מתוך סירטון החיפושים של גוגל

מה אנשים מחפשים? סיכום גוגל למגמות החיפושים לשנת 2020

בעוד חברות הנדל"ן מקובעות על תכנים שיווקיים משלהן, בגוגל מסבירים מה אנשים באמת מחפשים, ויוצאים עם סרטון סיכום שנה מבריק על מגמות החיפוש הנפוצות, שגרף כ-7.6 מיליון צפיות בתוך יומיים. אז איזה תוכן ישכנע את הרוכשים שהדירה שלכם היא בדיוק מה שהם חיפשו?

מי שנכנס השבוע למנוע החיפוש של גוגל (מי לא?…) נחשף לשאלת השאלות – מה היו מגמות החיפוש במנוע החיפוש החזק בעולם בשנת 2020 ומה הבשורה לשנת 2021? 

התשובה מתגוללת על פני סרטון מעורר השראה, סוחט דמעות, מבית היוצר של גוגל, שמעביר מסר אחד מאוד פשוט – אנשים מחפשים תשובות, כל הזמן.  שאלות החיפוש הנפוצות ביותר תמיד מתחילות מהצורך לדעת "למה?", מעוד ניסיון אנושי למצוא את התשובות לשאלות, שאגב, לרוב אין עליהן באמת תשובה אבל יש עליהן מיליוני תשובות, לבחירתכם, בגוגל. 

גוגל גם מציע באותו סרטון (שגרף בתוך יומיים 7.6 מיליון צפיות כאמור) את הפתרון כמובן לכל השאלות, תוך שהוא שוזר את אירועי השנה שהיתה, בכדי להעצים את האקטואליות והרלבנטיות שלו, הן ברמה גלובלית והן ברמה אישית של הגולשים, והכל בדרך נוגעת ללב במיוחד. ברקע מוסיף ואומר הקריין בהתרגשות: "חלק מהתשובות גרמו לנו לבכות". אם לא די בכך, מיד אחרי כן נשמע קולו של "הממבה השחורה", אגדת ה- N.B.A קובי בראיינט ז"ל, שנהרג השנה בתאונת מסוק טרגית, עם משפט מעורר השראה: "היינו למעלה, היינו למטה אבל הכי חשוב שכולנו נשארו ביחד".

כרמלה קופר // מגדילים
כרמלה קופר // מגדילים

הסרטון כולו שזור בשאלות "למה", שמקורן ברגשות, דוגמת פחדים ודאגות – למה מתו אנשים מקורונה, למה אנחנו עדיין שואלים את אותן השאלות, למה יש לנו כוח להמשיך, למה אנחנו ממשיכים? והתשובות כמובן מגיעות שוב מגוגל – למשל, אנחנו ממשיכים בשביל אלו שסללו לנו את הדרך, בשביל לחלום, להגשים, להצליח…  במילים אחרות רוצים לומר בגוגל- תמיד נמשיך לחפש תשובות (במנוע החיפוש החזק בעולם כמובן). הסוף הוליוודי כצפוי, כולם מאושרים. 

אז נכון, האלגוריתם של גוגל הוא כנראה אחד הסודות השמורים ביותר בעולם, אולי יותר מהנשק הגרעיני, אבל מה שבטוח הוא שמדובר בעסק רווחי, שמציע תוכן ועושה הכל כדי לספק לגולשים תוכן איכותי. 

איזה תוכן יעזור לכם להגיע לראש רשימת תוצאות החיפוש, ויביא לכם כניסות וחשיפה?

1. כשאתם משווקים מוצר (דירה, פרויקט וכו'), תשאלו קודם "למה?", למה אנשים צריכים אותו, על איזה צורך הוא עונה?  

את התשובה תתרגמו לתוכן שאתם כותבים. לדוגמא, אם קהל היעד שלכם הוא זוגות צעירים, תנו להם תשובות לשאלות שמטרידות אותם (ותדברו פחות על עצמכם)– האם כדאי לגור ליד ההורים, איך לרכוש דירה ולא להשתעבד למשכנתא, איך לחסוך בשכר דירה, איפה אני יכולה למצוא דירה במחיר שפוי, מה צריך לעשות בשביל לקנות בית ואפילו – איזו סביבה מתאימה לגידול ילדים, מה ילד צריך בבית וכו'. 

באותה נשימה, תספקו להם את התשובות לשאלות, בשילוב רגש, אמפתיה וגם בין לבין, תספרו להם על המוצר שלכם – המוצר האחד שנותן להם את הפתרון, בדיוק את מה שהם צריכים ומהווה את התשובה לכל השאלות.

הנטייה של אנשי השיווק בענף הנדל"ן להתמקד במוצר ולא בצרכים היא טעות אסטרטגית שגורה. רגע לפני פתיחת העשור הבא הגיע הזמן לשנות חשיבה. יצירתיות, רלבנטיות ותוכן שנותן ערך מוסף הן התשובות. 

2. שימו לב שגוגל בוחרים לקשר את הלינק מעמוד הבית שלהם היישר לסירטון היוטיוב, זאת כחלק מהמלחמה של גוגל בפייסבוק על ניהול ערוצי הוידאו בעולם הדיגיטל וחיזוק הכניסות לערוץ היוטיוב. כשאתם כותבים תוכן תקשרו אותו לנכסים דיגיטלים נוספים שברשותכם – ותחזקו אותם.

3. הכי הכי חשוב – תתמקדו במסר מרכזי, ככה פשוט בדיוק כמו שעשו בגוגל – סיכום של שנה שלמה, פלוס כל מה שיש להם להגיד ללקוחותיהם, נכנס למסר אחד ברור ומדויק- אנשים מחפשים תשובה לשאלה "למה?". 

לצפייה בסרטון מגמות החיפוש של 2020 >>> לחצו כאן

לכתבות נוספות בתחום השיווק >>> לחצו כאן

*כותבת המאמר, כרמלה קופר, הנה העורכת הראשית של "מגדילים" ומומחית לתוכן אסטרטגי ושיווקי

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות