דף הבית > חדשות > ממחר: נסיעה ישירה בין כביש החוף לנתיבי איילון ולכביש 531
טקס חנוכת השלמת כביש 531 // צילום: יוסי זינגר
ממחר: נסיעה ישירה בין כביש החוף לנתיבי איילון ולכביש 531
בכביש הוטמעו מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה. עלות פרויקט 531 הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.5 מיליארד שקלים
תמונה: טקס חנוכת השלמת כביש 531 // צילום: יוסי זינגר
אחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר במדינה צפוי להשתחרר מחר (יום שישי), עם חיבורם של שני קטעי הכביש האחרונים של פרויקט 531, החוצים את אזור השרון ומחברים בין כביש 6 במזרח לנתיבי איילון וכביש החוף (כביש 2) במערב. שר התחבורה ישראל כץ, ציין כי הקטעים החדשים יאפשרו חיבור ישיר של כביש החוף (כביש 2) לנתיבי איילון-דרום, ולכביש 531 מזרח המתחבר עם כביש 6, דרך רעננה, הרצליה, כפר סבא והוד השרון. לדבריו, הקטעים החדשים יאפשרו לנהגים נסיעה מהירה וחלקה ללא רמזורים מחיפה ועד לרעננה ומכביש החוף אל נתיבי איילון ולכביש 6.
פרויקט 531 הוא המיזם התשתיתי הגדול ביותר שבוצע במרכז הארץ. "פרויקט 531 הוא הרבה יותר מכביש. מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת מערכת כבישים, מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. הפרויקט החדש יקצר משמעותית את זמני הנסיעה מהשרון לחיפה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב", אמר השר כץ, "הכביש יחסוך למשק מאות מיליוני שקלים, יתאים את תשתיות תחבורה לבנייתן של מאות יחידות דיור באזור ויפתח מגוון ערוצי נגישות לכל משתמשי הדרך".
השר כץ על כביש 531 // צילום: יוסי זינגר
הפרויקט כלל הקמת כביש דו-מסלולי, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון ומסילת ברזל העוברת בין המסלולים. לאורך הכביש נבנו 12 מחלפים, בהם מחלף רעננה-הרצליה, מחלף שמריהו-מזרח ומחלף רעננה-דרום. כמו כן, הוקמו 36 גשרים ומבנים תת קרקעיים, המשמשים כמעברים חקלאיים עיליים ותחתיים, ומשולבים בדרכים שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. עלות פרויקט 531 הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.5 מיליארד שקלים.
טקס חנוכת השלמת כביש 531 // צילום: יוסי זינגר
בטקס השתתפו גם יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ וראשי מועצות ועיריות. פרץ ציין: "אנו חוגגים בשורה של ממש למשתמשי הדרך- המוני בית ישראל, הן הנוסעים למרכזה והן החוצים את השרון- כולם יהנו מדרכים נגישות יותר ובטוחות יותר. אני גאה להוביל את החברה, המוציאה לפועל את חזון התחבורה של השר בחיבור כלל קצוות הארץ למרכזה, על 8,500 קילומטר הכביש שהקימה ומפעילה חברת נתיבי ישראל".
חברת מגדילים – הפורום הישראלי להתחדשות עירונית בע"מ 515749935 רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות ועל ידי כך מאפשרת לגולשים לגלוש ביתר קלות ונוחות באתר החברה. בניית אתר סוגו נוצרה מדפי תוכן ושירותים שונים הדורשים הנגשה לאנשים עם מוגבלויות. חברת סוגו, משקיעה משאבים רבים, על מנת שהחומרים באתר יונגשו בצורה ברורה וקלה למשתמשים בעלי המוגבלויות השונות.
תהליך הנגשת אתרים או בשמו היותר מוכר נגישות אתרי אינטרנט כולל :
ניווט פשוט בדפי האתר בעזרת המקלדת בלבד
תצוגה ברורה של רכיבי האתר
אפשרות לשינוי גודל הגופן בשתי רמות A, AA, בכל דפי האתר
התאמה לדפדפנים שונים
התאמה לעבודה ברזולוציות שונות – ריספונסיבי
כבדי ראייה- ביטול צבעים והפיכת הצבעים לשחור לבן
כבדי ראייה- חדות וכהות הנראות
כבדי ראייה- חדות ובהירות הנראות
הפסקת הבהובים- כפתורים מהבהבים, תמונות קופצות או כל תזוזה באתר.
פונט קריא- מחליף את הפונט לפונט אחיד לאורך כל האתר
הדגשת קישורים- מדגיש בעזרת קו סימון את הקישורים באתר
רמת הנגישות באתר מגדילים על פי החוק הנדרש הינה רמה 2 AA
סייגים לנגישות:
במידה ומכל סיבה שהיא הדף בו צפיתם אינו הונגש לשביעות רצונכם ואו מכל סיבה שהיא מצאתם לנכון לדווח לנו כי הדף אינו עומד בתקן הנקבע על פי חוק, אנו מתנצלים על כך ונשמח לתקן זאת במידי.
נשמח לענות על כל שאלה ולקבל כל הערה בנושא נגישות, בכתובת הבאה: [email protected]