banner
ועדת הפנים // דוברות הכנסת, דני שם טוב
ועדת הפנים // דוברות הכנסת, דני שם טוב

סופרים את הפריפריה: ועדות עצמאיות יוכלו להרחיב את זכויות הבנייה לדיור להשכרה באזורי תעסוקה

אושר בוועדת הפנים של הכנסת לקריאה שניה ושלישית: ועדות מקומיות עצמאיות יוכלו להרחיב את אחוזי הבניה לדיור באזורי תעסוקה עד 200%. היזמים שיבנו לשכירות ארוכת טווח יקבלו תוספת זכויות בניה

אריאל נוי 13.10.2021

ועדת הפנים של הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית את פרק השכירות המוסדית בחוק ההסדרים: בכך הממשלה הרחיבה את סמכות הוועדות המקומיות הלא עצמאיות. מדובר ועדות שאינן קשורות לערים הגדולות החברות בפורום ה-15 ובפועל מדובר ב- 22 ועדות עצמאיות, כאשר רובן נמצאות בפריפריה.

מהדיון עולה כי הוועדה עמדה על כך שירחיבו גם את הסמכויות של הרשויות האמורות, למרות שבהצעת החוק המקורית הוענקו להן פחות סמכויות. "הממשלה הסכימה לדרישת הוועדה, והרחיבה את סמכות הוועדות המקומיות הלא עצמאיות להקנות זכויות בניה מוגדלות עד 50% במתחמי דיור להשכרה. כמו כן, הורחבה הסמכות הזו לכל סוגי הקרקעות. כלומר  גם קרקע פרטית. בהחלטה התייחסו לסוג הבעלות על הקרקע, לא  לייעוד", כך נמסר.

המשמעות היא כי ועדות מקומיות עצמאיות יוכלו להרחיב את אחוזי הבניה עד 200%, אם אין להן תוכנית כוללנית ובמידה וקיימת תוכנית כוללנית, אפשר יהיה להרחיב את אחוזי הבניה עד 60%, ועד 120% באישור הוועדה המחוזית. מדובר בתוכניות המשלבות דיור להשכרה באזורי תעסוקה, תוך עירוב שימושים. כמו כן, היזמים שיבנו לשכירות ארוכת טווח יקבלו תוספת זכויות בניה. 

מהדיון עולה כי הנתונים שהוצגו על יד משרד האוצר גרסו כי שוק השכירות מהווה 30% מסך שוק הדיור, כשהדיור המוסדי הוא פחות מאחוז. עמדת הממשלה הייתה שאנשים מעדיפים לרכוש דירה כי שוק השכירות אינו אטרקטיבי, וזאת למרות שלאחוז ניכר אין את ההון העצמי שמאפשר רכישה ליד אזורי ביקוש. "מטרת החוק להציע שכירות טובה ויציבה, שתאפשר מוביליות, תעודד מעבר לאזורי תעסוקה, ותגדיל את ההיצע של יחידות הדיור", כך על פי ועדת הפנים. 

חכ איתן גינזבורג // דוברות הכנסת, דני שם טוב
חכ איתן גינזבורג // דוברות הכנסת, דני שם טוב

על פי הצעת ח"כ איתן גינזבורג, אחד הקריטריונים לקביעת זכאות לשכירות מוזלת יהיה מבחן הכנסה. לדבריו, "סיפור משבר הדיור הוא אתגר לאומי ממעלה ראשונה. המחסור גדל והולך. הוספנו מוצר למשק – שכירות ארוכת טווח. הצעת החוק שאישרנו היום תכניס לשוק מספר גדול של דירות להשכרה ברמה גבוהה ובתנאי שכירות הוגנים. מבחני הכנסה לזכאים הוא הישג תקדימי. עד היום ניתנו בתחום השיכון הטבות רחבות מבלי לבחון את הכנסתו של הזכאי". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות