banner
איתמר בן דוד // צילום: ענבל מרמרי
איתמר בן דוד // צילום: ענבל מרמרי

אום אל פחם: אושרה תוכנית מתאר לתוספת של 22,000 יח"ד

הדירות צפויות לתת מענה לאוכלוסייה בהיקף של 140,000 תושבים והתוכנית מכפילה את השטח לפיתוח העירוני לכ-15,000 דונם, לרבות תוספת של כמיליון וחצי מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד,  החליטה לאשר את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר אום אל פחם, העיר הערבית הגדולה ביותר במחוז חיפה. יחד עם זאת, קידום התוכנית מותנה בהליך של שינוי לתוכנית המתאר המחוזית (תממ/6) במועצה הארצית לתכנון ובניה. 

מדובר בתוכנית מתאר כוללנית, על שטח של כ-26,380 דונם. התוכנית שקודמה ע"י הוועדה המחוזית חיפה, כוללת תוספת של 22,000 יחידות דיור שייתנו מענה אוכלוסייה בהיקף של 140,000 תושבים.  בנוסף, התוכנית מכפילה את השטח לפיתוח העירוני לכ-15,000 דונם, תוספת של כמיליון וחצי מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-800 דונם של מבני ציבור. 

בהיבט התחבורתי, התכנית מציעה חיבור נוסף של העיר לדרך 65, מכיוון צפון מזרח. 

"הוועדה דנה בהתנגדויות שעסקו במגוון נושאים, כגון הגדלת הצפיפות הבניה העתידית כך שתתאים לצרכי התושבים ולאופי העירוני של הישוב, הגדלת היצע שטחי התעסוקה והמסחר ברמה העירונית הכללית וברמה השכונתית, קביעת יערות ושטחי פארקים עירוניים לפנאי ונופש", מציינים במינהל התכנון. צוות התכנון פעל בראשותם של ד"ר מיכאל מאיר ברודניץ ואדר' אדיב נקאש.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד: "זהו יום גדול לעיר הערבית הגדולה במחוז חיפה, ליבו של אזור עירון המתפתח במהירות בהובלת הוועדה המחוזית. התוכנית מבטאת את רצונות הנהגתה ותושביה כעיר מתקדמת ואיכותית. הגדלנו את היצע שטחי המגורים ושימרנו את מעמד השטחים הפתוחים הסובבים אותה לטובת הדור הנוכחי ולטובת הדורות הבאים. יחד עם ראש העיר אמשיך לקדם ולהוביל את מאמצי התכנון בעיר". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות