banner
דני עטר // צילום: צילום יוסי זמיר, באדיבות דוברות קק"ל
דני עטר // צילום: צילום יוסי זמיר, באדיבות דוברות קק"ל

יו"ר קק"ל, דניאל עטר, נחוש לקיים את הבטחתו להשקעות בצפון הארץ

לאחר חודשים של נתק, הממשלה וקק"ל הגיעו להסכמות לפיתוח, בינוי וצמצום פערים בצפון הארץ: "קק"ל תמשיך להשקיע בפריפריה", אמר עטר

תמונה: דני עטר // צילום: צילום יוסי זמיר, באדיבות דוברות קק"ל

"משרד ראש הממשלה, משרד האוצר וקרן קיימת לישראל החליטו על הקצאה של תקציבים נוספים בסך של עשרות מיליוני שקלים לטובת פרויקטים במגוון תחומים בצפון הארץ, כחלק מתכנית הצפון עליה הכריזה ממשלת ישראל בשנת 2017", כך נמסר בהודעה לקונית ממשרד האוצר. אלא שההודעה הרשמית הזו הגיעה לאחר חודשים ארוכים של מחלוקות שהתגלעו בין הגורמים האמורים, בעקבות הודעתו של עטר כי בכוונתו להשקיע תקציבים מהפכניים בפיתוח וצמצום פערים בצפון הארץ- הודעה שלא התקבלה בנימוס מצד ממשלת ישראל, שביקשה מצידה לנכס את העשייה לעצמה. לאחר שנלחם לעמוד בהבטחתו לתושבי הצפון, הצליח עטר להביא לכדי הסכמות עם משרד הראש הממשלה והאוצר.  

יו"ר קקל, דניאל עטר, מסר: "אני שמח על כך ששיתוף הפעולה המחודש בין קק"ל וממשלת ישראל יביא לכך שנוכל להתחיל סוף סוף ביישום הפרוייקטים שתושבי הצפון זקוקים ומחכים להם. כל אחד מהפרוייקטים ישפיע באופן ישיר על איכות החיים של התושבים באזור. קק"ל תמשיך להשקיע בפריפריה כדי לצמצם את הפערים הקיימים היום בין השירותים שאותם מקבלים תושבי הצפון לעומת אלו שמקבלים התושבים במרכז".

מהאוצר נמסר כי: "ההחלטה התקבלה במסגרת "ועדת הארבעה", בה חברים מנכ״ל משרד ראש הממשלה, מנכ״ל משרד האוצר, יו״ר קרן קיימת לישראל ומנכ״ל הקרן, וזאת לאחר מספר חודשים של עבודה מאומצת ושיתוף פעולה בין משרדי הממשלה וקק״ל אשר נשאו פרי".

מגורונים ביישובי ספר, בינוי ופיתוח בתי חולים וסלילת כבישים
בין הפרויקטים שאושרו: סלילת כבישי גישה חדשים ליישובים בצפון, הקמה והצבה של מגורונים ביישובי ספר במטרה לתמוך בקליטת התיישבות חדשה, פרויקטים משמעותיים של פיתוח ובינוי בבתי חולים ממשלתיים ועוד.  בישיבה הוחלט על ביצוע ומעקב משותף של שני הגופים על מנת לקדם את הפרויקטים במהירות האפשרית. זאת ועוד, במסגרת תכנית צפון ובנוסף להשקעות הממשלתיות הרחבות, הוקצו 400 מיליון שקל על-ידי קק"ל לטובת פרויקטים בתחומים רבים שמטרתם לחזק את הפיתוח הכלכלי והחברתי בצפון הארץ. "בכוונת ועדת הארבעה להתכנס בקרוב על מנת לדון בהקצאת תקציבים נוספים לפרויקטים בצפון", נמסר מהאוצר.  

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "חיזוק אזור הצפון חשוב שיעשה על ידי יצירת מנועי צמיחה כלכליים שיהיו ברי-קיימא לשנים ארוכות ויצעידו את האזור קדימה מבחינת כלכלית, ובמקביל, תקציבים משמעותיים לפיתוח שירותים חברתיים וציבוריים על מנת לצמצם את הפערים הקיימים ולהביא להפחתת אי השוויון במתן השירותים הניתנים לאזרח. משרד האוצר ימשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מנת לבסס את האיתנות הכלכלית והחברתית של אזור הצפון".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות