banner
משה יוספי // יחצ
משה יוספי // יחצ

ברנז'ה 38: אינג' משה יוספי, מנכ"ל ובעלים "קבוצת יחד"

תמונה: משה יוספי // יחצ

מדור ברנז'ה 38 בפורטל "מגדילים", מכיר לכם באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום ההתחדשות העירונית, תמא 38 ופינוי בינוי.

הכירו את: אינג' משה יוספי, בן 65, מנכ"ל ובעלים "קבוצת יחד"

כמה שנים בתחום העיסוק?
"אני בתחום הבניה כבר 35 שנה, בניתי כמעט כל מה שאפשר- מגורים, מסחר, שכונות קוטגים, מפעלים, בניה עבור משרד הבטחון וגופים גדולים. מהראשונים בארץ שהחלו לעסוק בתחום ההתחדשות העירונית".

מנטור שהשפיע עליך בתחילת הדרך?
"אני מהדור שבנו את הכל בעשר אצבעות, בלי עזרה וסיוע מאף אחד. גדלנו משפחה של 6 אחים בבית של 45 מטר, ועם אבא שנפטר בגיל צעיר מאוד. אמא שלי זכרונה לברכה, הקפידה לתת לנו חינוך של אהבת המשפחה ואמונה שתנאים פיזיים הם לא המפתח להצלחה. אלא התמדה, נחישות, כוח רצון ואמונה בעצמך".

ההישג שאתה מתגאה בו?
"להיות אחד מ-5 היזמים הראשונים בארץ שסיימו פרויקט של תמ"א 38 עם טופס 4 ותעודת גמר, עם ליווי בנקאי מלא שלא היה קיים עד אז. נכון להיום אנחנו בין הבודדים בארץ שמחזיקים במספר בניינים מאוכלסים, בניינים שמהווים מודל ליישום נכון של תוכנית תמ"א 38, ועם 20 פרויקטים שונים באזור המרכז בשלבים שונים".

מה הרגע הכי מאושר שהיה לך בתפקיד?
"לפני 6 שנים לקבל טופס 4 לבניין תמ"א 38 ברחוב באר אורה 5 ברמת גן. זה היה אחד מהבניינים הראשונים בארץ שבנייתו הסתיימה בהצלחה. בבניין גר זוג צעיר שמצבם הכלכלי היה קשה, והפרוייקט השביח להם את הדירה ב650,000 ₪. בסיום הפרויקט הם מכרו את הבית ברווח גדול וכיסו את כל החובות ורכשו בית קטן יותר באותו בניין. עד היום הם מתקשרים אלי ומודים לי על הצעד הנכון שעשו".

מה המצב הכי מייאש שנתקלת בו?
"כשאנחנו נתקלים בבעלי דירות שחתמו עם יזמים חסרי ניסיון בתחום, שהבטיחו להם הרים וגבעות שלא ניתן לקיים,  "תקעו" את הפרויקט, ואפילו מכרו אותו ליזם נוסף בלי ידיעת הדיירים. נתקלנו אפילו בבניין "יד רביעית" שתקוע כבר 8 שנים והדיירים פשוט חסרי אונים. לראות מצב כזה זה כואב ומתסכל. חייבים להתקין תקנות / חקיקה שתקבע תנאי סף לכניסה לתחום המורכב הזה שדורש מקצועיות ברמה הכי גבוה".

אינג' משה יוספי // יחצ
אינג' משה יוספי // יחצ

כמה שעות מתוך 24 מוקדשים לעבודה?
"אנחנו חיים ונושמים את תחום ההתחדשות העירונית ולמעשה זה חלק מאורח חיינו. לא ניתן להתנתק לגמרי, אנו תמיד זמינים עבור הלקוחות שלנו. התחום קשה ומורכב אך אנו אוהבים אותו ונמצאים בצמיחה מתמדת".

מסעדה או בית קפה מועדפים לקיום פגישות?
"כל מקום שנמצא באזור של העיריות מולן אנו עובדים עושה את העבודה…".

חופשה מועדפת?
"אחת לשנה אנו לוקחים את כל צוות החברה, יחד עם בני המשפחה, ומבלים בארץ ישראל המיוחדת במינה. יש כל כך הרבה מקומות יפים בארץ. השנה נהיה באזור הגליל העליון, ונחזק על הדרך את תושבי הצפון".

קולגה בענף שאתה רוצה לפרגן לו?
"שחלילה לא נשכח משהו לא ננקוב בשמות. נפרגן לכל בעלי המקצוע שעובדים איתנו יום יום, כבר שנים ארוכות, חלקם כבר מעל 30 שנה איתנו. אדריכלים, מהנדסים, קונסטרוקטורים, עורכי דין, שמאים, ועוד. אחד ממנהלי העבודה שלנו, אחמד, נמצא איתנו כבר 25 שנה והיד עוד נטויה".

המלצה לנכנסים לתחום?
"למי שחושב שלהוסיף תוספת של 2.5 קומות לבנין קיים זה דבר קל – שיחשוב טוב. מדובר בפרויקטים הכי קשים ומורכבים בענף הבניה. צריך ניסיון רב שנים בענף, על מנת לדעת להתמודד עם שלל בעיות. אני תמיד אומר שמכל הפרויקטים שבניתי בחיי, ובניתי לא מעט פרויקטים גדולים מאוד, דווקא הפרויקטים של התמ"א 38 הם הכי קשים ומורכבים לביצוע".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות