ככה משווקים התחדשות עירונית: "מחברים לסיפורה של השכונה ומשווקים את העתיד"
מאחורי הקלעים של ענף הנדל"ן בישראל נמצאות חברות שיווק הנדל"ן, שאחראיות למכירות של עשרות אלפי יח"ד ברחבי הארץ. שחר פרי, מנכ"ל GS שיווק נדל"ן, מסביר מדוע הצורך של יזמים בחברות השיווק הולך וגדל דווקא בימים אלה
מהפכת ההתחדשות העירונית שעובר עולם הנדל"ן בישראל בשנים האחרונות, לצד הקמת שכונות ענק בכל רחבי הארץ, הביאה לבנייתן של עשרות אלפי יחידות דיור. הפריחה הנדל"נית בשנים האחרונות הביאה עימה שינוי משמעותי בתפיסת המוצר שנקרא דירה ובכלל זה בהתאמת הפעולות השיווקיות במכירת דירות, כשמאחורי הקלעים פועל מנוע בעל חשיבות רבה: חברות שיווק הנדל"ן.
"חברות שיווק הנדל"ן הפכו לחלק מרכזי בשוק הדיור בשל צורך הולך וגובר של יזמים לפתרונות כוללים ומקצועיים בכל הקשור להליכי השיווק, ללא קשר למיקום גיאוגרפי", אומר שחר פרי, מנכ"ל בחברת GS שיווק נדל"ן, המשווקת אלפי דירות בישראל.
מתחברים לסיפור של השכונה חברת GS שיווק נדל"ן, שהוקמה לפני כתשע שנים על ידי שחר פרי וגיא חדד, משווקת בימים אלה מעל 2,000 יח"ד מבאר שבע ועד קריית שמונה. החברה עובדת עם חברות נדל"ן מובילות, הן בתחום ההתחדשות העירונית, תכניות דיור ציבורי כגון מחיר למשתכן ופרויקטיי דיור להשכרה. בימים אלה החברה משווקת פרויקט פינוי בינוי משמעותי של חברת אזורים בשכונת נווה דוד בחיפה. זה פרויקט פינוי בינוי מוביל בארץ, שהגיע למימוש ואשר יכיל כ-1,200 יח"ד.
מה האני מאמין שלכם בכל הקשור לשיווק פרויקטי נדל"ן? "האני מאמין שלנו מתבסס בעיקר על ערכי הליבה שכוללים חדשנות, שימוש בפלטפורמות מתקדמות והתאמה של המוצר לקהל היעד, עם זאת, אנו גם דוגלים בגישה המסורתית שלקוחות עדיין זקוקים לתוצרי שיווק פיזיים ומוחשיים והם חלק בלתי נפרד ממערכי השיווק והמכירות שאנו יוצרים לכל פרויקט".
במה שונה שיווק של פרויקטי התחדשות אל מול שכונות חדשות? לדברי פרי, "הייחוד של מיזמי התחדשות עירונית, שבהם בונים שכונה חדשה אשר מחליפה את השכונה הותיקה, הוא באופי של הפרויקטים הללו, המצריך גישה יצירתית כדי לחבר בין עבר לעתיד, בין סיפורה של השכונה להתפתחותה העתידית".
"לעומת זאת", מוסיף פרי, "שיווק פרויקטים בשכונות חדשות מצריך סל פתרונות אחר ומותאם, הכולל הבנה של האיזור, של קהלי היעד, של האתגרים והיתרונות באזור והתאמתם להליך המכירה. כל אלה מתבצעים באמצעות ניתוח מדוקדק, סקרים ואיתור הצרכים הספציפיים של קהלי היעד".
פרי מוסיף כי"אנחנו מקפידים לשמור עיקרון השקיפות מול קהל הלקוחות במשרדי המכירות,חשוב שהם יידעו בדיוק מה הם מקבלים. לרוב, זו העסקה הגדולה בחייהם של אנשים והדבר חשוב לא רק לנו, כחברת שיווק, אלא גם ליזמים, שאותם אנו מייצגים".
האם אתם נכנסים לתמונה רק בשלב המכירות של הפרויקט? "עבודת השיווק מתחילה עוד הרבה קודם לכן, כשאנחנו למעשה מלווים את היזם עוד בשלב תכנון הפרויקטים" הוא אומר, ומוסיף "אנחנו מסייעים באמצעות הטמעת תובנות, הן בתחום השיווקי, הן באסטרטגיות, ואף בשיפור התכנון של הדירות. אנחנו מסייעים לגבש תמהיל נכון לדירות, תמחור מדוייק ומותאם לתנאי השוק, וזאת באמצעות הכרת אזור הפרויקט, סקרים שאנחנו מבצעים ואלה משמשים אותנו להתאמת המוצר הסופי לקהל הרלוונטי".
איך אתה רואה את עתידו של תחום שיווק? "אם אנחנו מביטים אל עבר העתיד הלא רחוק, אנחנו מאמינים כי תהליכי המכירה יעברו מהפכה של ממש. כניסה של עולם המציאות הרבודה יאפשר לרוכשים להיכנס לחללי הדירה והבניין בפרויקט בו הם מעוניינים לרכוש לפני שבכלל עולים על הקרקע, אבל בסופו של דבר, ליבת העשייה של עולם שיווק הפרויקטים הייתה ותהיה הכרה של קהל היעד, התאמה מיטבית של כלל האלמנטים ובסופו של דבר, מכירת דירות בפועל ומיקסום תוצאות ליזמים", מסכם פרי שמעריך כי תחום השיווק ישתנה מן הקצה אל הקצה.