banner
תמונת ארכיון // מגדילים
תמונת ארכיון // מגדילים

מעל 70% תמיכה לראשי ערים שבוחרים לקדם תמ"א 38

התאחדות בוני הארץ לא מוותרת על תמ"א 38: אחרי העתירה נגד מסמך המדיניות של עיריית רמת גן, מפרסמת כעת ההתאחדות סקר אודות תמיכת הציבור בתמ"א 38, לקראת הדיון שייערך מחר במועצה הארצית הצפוי לאשר את גניזת התוכנית בתוך 3 שנים

המועצה הארצית לתכנון ובניה תתכנס מחר, והיא צפויה לאשר את ההחלטה של גורמי הממשל והתכנון שהקבלה בולנת"ע לגנוז את תמ"א 38 בתוך 3 שנים. בתוך כך, התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אשר יצאו כנגד ההחלטה, מפרסמת הבוקר שורת נתונים התומכים בהתנגדותה, במטרה להצביע על החשיבות הכללית והציבורית של התוכנית. כזכור, ההתאחדות אף עתרה נגד מסמך המדיניות של עיריית רמת גן שביקשה לעצור את תמ"א 38 בעיר ועתירתה התקבלה.

"ככל ששיעור התמ"א 38 מכלל העסקאות למכירת דירות בעיר צומח, נרשמת עליית מחירים קטנה יותר בעיר", אומרים היום בהתאחדות בעקבות סקר שערכו בשיתוף עם חברת גאוקרטוגרפיה בימים האחרונים, אשר לפיו 79% מהציבור יתמוך בביצוע פרויקט תמא 38 בבניין בו הוא מתגורר או בניין שבו ישנה דירה בבעלותו.
הסקר שנערך בקרב 500 נשאלים בגירים מכל רחבי הארץ מעלה עוד, כי מעל 70% מהמשיבים תומכים בראשי ערים שבוחרים להמשיך ולקדם תמ"א 38 ומעריכים, כי חיזוק המבנים ומיגונם במסגרת תמ"א 38 ישפר את איכות חיי התושבים בהם ואת ביטחונם. בהקשר זה יש לציין כי ב"מגדילים" פורסם לאחרונה כי מסמך המדיניות של הולנת"ע, לפיו קיימת אפשרות לראשי ערים המעוניינים בכך, להאריך את תוקפה של תמ"א 38 בחמש שנים נוספות, בתנאים מגבילים ובכל מקרה, הסמכויות לאישור תוכניות התחדשות עירונית יעברו לידי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה. מעניין לציין כי בכל הנוגע להתחדשות עירונית בפריפריה המסמך מעביר את האחריות לידי הממשלה, לצורך תקצוב הפרויקטים.

עוד עלה מהסקר כי מעל 48% מהציבור סבור כי על המדינה לשאת בהוצאות תקציב שיאפשרו לערים המעודדות תמ"א 38 לעמוד בהשקעה הנדרשת בתשתיות שיתמכו בקליטת דיירים בדירות שיתווספו לעיר במסגרת תמ"א 38, לעומת 18% שסבורים כי על עיריות לייצר תקציב לצורך זה וכ-15% מהם שחושבים כי על הקבלן לשלם עבור התשתיות הללו בתמורה להעלאת מחיר הדירה. בהתאחדות מציינים עוד כי: "על פי ניתוח נתוני אתר מדלן, בשנת 2018 נרשמה עליית מחירים דיור ברוב הערים שבהן בוצעו מעל 600 עיסקאות מכר דירות. הנתונים מסמנים מגמה ברורה – בערים שבהן 5% ומטה מהדירות שנמכרו היו בתמ"א 38 נרשמה עליה ממוצעת של 3.2%, ולעומת זאת, בערים שבהן היוותה התמ"א מעל 5% מהעסקאות נרשמה עליית מחירים ממוצעת של 1.9% בממוצע".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר בעקבות הנתונים כי: "ההחלטה אודות עתיד תמ"א 38 חייבת להדיר שינה מעיני כל חברי המועצה הארצית לתכנון ובניה שיקבלו אותה מחר. מדובר בכלי יחיד להצלת חי אדם שעובד כיום ובמקביל, עולה באופן ברור מהנתונים שהציבור רוצה שהתמ"א תמשך. תמ"א 38 היא תוכנית חשובה שאסור להפסיק את הפעילות במסגרתה, אלה אם ימצא כלי יישים אחר שיחליף אותה. במקביל, אני מבקש להזכיר למי ששכח שזמן ההמתנה להיתר בבניה סטנדרטית בישראל עומד על יותר משנתיים ובצירוף התקופה הארוכה הנדרשת לאישור לגיוס התושבים במתחם המיועד לתמ"א 38 ואישור התוכנית – מדובר בהרבה יותר זמן. לכן, הארכת תקופת החלת התמ"א חייבת לעמוד על 5 שנים לפחות, כדי להבטיח שכלל הפרויקטים שיצאו לדרך".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות