דף הבית > פינוי בינוי > מינהל התכנון עצר את תמ"א 38 בשכונת נווה יעקב בירושלים
הדמיה תוכנית ברח' פנמה בשכונת קרית מנחם // בריידמן אגמון אדריכלים
מינהל התכנון עצר את תמ"א 38 בשכונת נווה יעקב בירושלים
הוועדה המחוזית התערבה, החליטה להגביל הוצאות היתרי בנייה בתמ"א 38 בשכונת נווה יעקב, והכריזה כי היא מקדמת תוכנית פינוי בינוי מתחמית לשכונה. בקריית מנחם אושרה במקביל תוכנית פינוי בינוי הכולל 238 דירות
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים החליטה על הגבלת הוצאת היתרי בניה בתמ"א 38 במתחם בשדרות נווה יעקב 46-52 בשכונת נווה יעקב, זאת לטענתה "לשם מתן עדיפות לקידום תוכנית להתחדשות בראייה כוללת". אין זו הפעם הראשונה שמוסדות התכנון מתערבות ומחליטות לתעדף מתחמים שלמים על פני חיזוק הבניין הבודד אולם בהחלט מדובר בהחלטה לא שיגרתית, שככל הנראה תעצור פרויקטים שכבר קודמו. מדובר במתחם בשטח של 40 דונם הכולל ארבעה מבני שיכון וותיקים ובהם 128 יחידות דיור, וכן חלק מפארק פיטרי, בצמידות לקו האדום של הרכבת הקלה ובסמוך למרכז מסחרי וקהילתי.
הוועדה ציינה בהחלטתה כי: "היא רואה חשיבות רבה בקידום תוכנית להתחדשות עירונית בראייה כוללנית במתחם המצוי בסמוך לתוואי רכבת קלה. בהתאם לכך הוועדה קבעה כי תפורסם הודעה על הכנת תוכנית להתחדשות עירונית מתחמית באמצעות הריסת המבנים הקיימים והקמת תשעה מבנים בגובה של עד 12 קומות ובהיקף של כ-450 יחידות דיור, תוך שדרוג משמעותי של המרחב הציבורי". התוכנית האמורה מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון, בעריכת משרד פלד-קימלמן אדריכלים ומתכנני ערים.
בתוך כך, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית פינוי בינוי ברחוב פנמה 2-6, בשכונת קריית מנחם בעיר, במסגרתה ייהרסו 48 יחידות דיור בשני מבני מגורים בני 3 קומות, שבמקומן ייבנו 238 יחידות דיור, בשני מגדלים בני 30 קומות, שישולבו בקומת מסחר. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית 60 יוקצו עבור דירות קטנות. מדובר במתחם הסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה אשר צפויה לפעול בשנת 2023. התכנית הוגשה על ידי יהודה רחמים חברה לבניין בע"מ ונערכה על ידי בריידמן-אגמון-וויסבאום אדריכלים בע"מ.
יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי באבאי, מסרה כי: "התוכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה בפרט בסמיכות לצירי הרכבת הקלה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן. מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה השכונות לציר הרכבת הקלה, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית, ולהחייאת הרחובות".