banner
רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב
רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב

חולדאי: "פעילות התחנה המרכזית החדשה מהווה מטרד ויש לפנותה"

תכנית המתאר קבעה את ייעוד האזור כמע"ר מטרופוליני, המשלב שימושי מסחר, תעסוקה ומגורים

בעקבות הפרסומים בימים האחרונים אודות הכוונה להאריך את החוזה להפעלת התחנה המרכזית החדשה ולקראת הדיון מחר בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, שלח ראש עיריית תל אביב מכתב ובו עדכן כי המגעים המדוברים לא נעשו בתיאום או בידיעת העירייה: "הופתענו כמוך מהפרסומים בעניין הנדון", כתב חולדאי לח"כ חנין, "המגעים המדוברים לא נעשו בתאום עמנו או בידיעתנו. גם אנחנו סבורים שיש לשנות את המציאות המטרדית הנובעת מפעילותה של התחנה המרכזית החדשה בלב שכונת שאנן. כידוע הדברים באו לידי ביטוי, בין היתר, בתכנית המתאר העירונית שהוכנה על ידי העירייה ואושרה סופית לפני שנה".

חולדאי: הפעלת לחץ על גורמים בממשלה
ראש העירייה ענה לפנייתו של ח"כ חנין, כי ישמח אם הוא יסייע בהפעלת לחץ מול הגורמים האמונים על הנושא בממשלת ישראל לשינוי המצב בתחנה המרכזית החדשה וזאת על מנת שהעירייה תוכל לקדם את מימוש תכנית המתאר לעיר. כאמור, מחר עתיד להתקיים דיון בנושא בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת בראשות ח"כ חנין ובהשתתפות נציגת העירייה, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי.

במקום התחנה: קומפלקס עסקים, מלונאות, מגורים ושטחי ציבור
התחנה המרכזית החדשה שוכנת במבנה מרכזי בעל פוטנציאל תכנוני רב לפיתוח וחידוש האזור ואשר מהווה מוקד ציבורי חשוב בשכונת נווה שאנן ובדרום העיר. תכנית המתאר לעיר תל אביב-יפו מציעה כי מסוף התחבורה המטרופוליני יועתק ממקומו לשני מרכזי תחבורה מטרופוליניים (האחד בצפון בסמוך לתחנת רכבת מרכז והשני בדרום בסמוך לצומת חולון) והפיכת המבנה לקומפלקס עסקים, מלונאות, מגורים ושטחי ציבור. במידה ויועתקו שימושי התחבורה בעתיד, ניתן יהיה לקדם תכנון כולל לאזור בהתאם להוראות תכנית המתאר, אשר קבעה את ייעוד האזור כמע"ר מטרופוליני, המשלב שימושי מסחר, תעסוקה ומגורים. כמו כן, נקבע כי תתוכנן במקום פונקציה ציבורית משמעותית ומרכז ציבורי-עירוני חדש בדרום העיר.

"אם זאת, יש לזכור", אומרים בעיריית תל אביב, "כי מבנה התחנה המרכזית החדשה הינו נכס בבעלות פרטית המשרת עשרות בעלי עסקים וחברות תחבורה ציבורית. מכאן שיכולת ההשפעה העירונית מוגבלת ולכן נדרשת מעורבות הגורמים האמונים על הנושא בממשלה לשינוי המצב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות