banner
לנה פייפרמן שחר // צילום: אלכס אזבל | נמרודי // צילום: רז רוגובסקי
לנה פייפרמן שחר // צילום: אלכס אזבל | נמרודי // צילום: רז רוגובסקי

כיצד נס ציונה מקדמת התחדשות עירונית ומה מומלץ לדיירים הרוצים לקדם פרויקט?

נס ציונה מקדמת 4,000 יח"ד בהתחדשות עירונית, לא פוסלת את תמ"א 38 ומאמינה בשיתופי פעולה עם היזמים והדיירים. מנכ"ל "היישוב החדש": "נס ציונה היא דוגמא לעיר שמקיימת התחדשות עירונית, כחלק ממכלול תפיסתי חברתי ולא נדל"ני, ומקדמת פרויקטים ביעילות". ראיון אולפן עם לנה פייפרמן שחר, ראש מינהלת התחדשות עירונית בנס ציונה ודניאל נמרודי, מנכ"ל היישוב החדש מבית הכשרת היישוב

כולם רוצים אותה אבל לא אחת המתח במשולש היחסים של ההתחדשות העירונית- עירייה, יזמים ודיירים – מביא לעיכובים והתנגדויות – אולפן מגדילים TV אירח שני בעלי תפקידים במשולש הזה. לנה פייפרמן שחר, ראש מינהלת התחדשות עירונית בנס ציונה ודניאל נמרודי, מנכ"ל היישוב החדש מבית הכשרת היישוב.  

לנה, אחרי הרבה שנים נראה שנס ציונה עולה על הגל, אתם מייצרים ודאות ליזמים ומקדמים מתחמים משמעותיים בעיר, מה המדיניות כיום כלפי תוכניות פינוי בינוי והאם השארתם מקום גם לתמ"א 38?
"אנחנו בתנופת פיתוח והתחדשות עירונית היא חלק נכבד מכך, אנחנו מקדמים 7 מתחמים בעיר הוותיקה. לראש העיר חשובה ההתחדשות העירונית וקידום התהליכים במהרה. אנחנו מאמינים שחייבים לעבוד בשיתופי פעולה מלאים כדי להגיע ליעילות.

"תמ"א 38 היא מבורכת, היא כלי להתחדשות ויש פרויקטים מקודמים בעיר במסלול הזה. בסך הכל מקודמות בעיר 4,000 יח"ד בהתחדשות עירונית". 

דניאל, לא אחת היזמים נתקלים בסרבול ההליכים, איך זה נראה מהצד של החברה היזמית שמנסה לקדם פרויקט מול העירייה?
"הקמת המינהלת עושה הבדל עצום, כשאנחנו מגיעים לעיר ויש לה מינהלת זה מעיד שהנהלת העיר מבינה שהתחדשות עירונית היא הרבה מעבר לנדל"ן, שצריך לפתח אותה בראייה חברתית וצריך גוף שיתכלל את כל זה. זה מקל על סרבול הליכים ובנוסף, צריך שהעירייה תגדיר ודאות תכנונית. אני יכול לומר שהמינהלת פותרת את הסרבול התפיסתי של הפרויקט, ברגע שמבינים שצריך לתת מענה כוללני לאזור, שצריך לדעת איך לטפל בו אז קל יותר לקדם התחדשות עירונית".

לנה, המינהלת בראשותך נמצאת למעשה בתחילת הדרך, איך בונים אותה?
"מתחילים באיסוף מידע, לומדים את השטח. כינסנו פורום להתחדשות עירונית בראשות ראש העיר, שדן ומקדם את העשייה בתחום. מול הדיירים אנחנו יוצאים לכנסים, בנינו אמון, הגענו אליהם ויש להם אוזן קשבת. היום הם כבר מגיעים אלינו". 

דניאל, מה היית מציע לדיירים בתחילת פרויקט, איך עליהם להגן על זכויותיהם ולא ליפול לידיים של מאכערים?
"הייתי מציע להם להתארגן, להכיר אחד אחד השני ולהגיד תחילה – 'אנחנו רוצים פרויקט'. אחרי זה למנות נציגות כדין ואציין כי המינהלת מסייעת בתהליך הזה. לאחר מכן למנות עו"ד, שמומחה בתחום ההתחדשות העירונית ואז לצאת למכרז יזמים. ככה נמנעים מהתערבויות של מאכערים וככה ניתן לסנן יזמים טובים ופחות טובים. בנס ציונה אנחנו מקדמים פינוי של 120 יח"ד ובניית 450 וזו דוגמא לפרויקט שהתהליך בו היה מדהים, כי הוא היה מסודר". 

לנה, האם אתם מזמינים את היזמים להשקיע בעיר ומייצרים להם מסלול מהיר לקידום פרויקטים?
"יש לנו ערוץ פתוח עם היזמים, הזמנו אותם, הקשבנו להם, למדנו מהשטח ואנחנו פתוחים להצעות. אנחנו מבינים את השטח, מה נכון לעיר ומנסים לעבוד בשיתוף פעולה עם היזמים והדיירים ולייצר משהו איכותי לעיר".

דניאל, מה קובע אם עיר תהפוך לאזור ביקוש?
"אזור ביקוש הוא כזה שנותן מענה לצרכים, כגון נגישות יחסית למקום עבודה, שירותים חברתיים, שטחים פתוחים, חינוך ועוד. גם אם קנית דירה במחיר טוב אבל אין את כל השירותים אז זה פוגע וכמובן גם איכות האוכלוסייה משפיעה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות