banner
אמיר רוזנבלום // יחצ
אמיר רוזנבלום // יחצ

10 מסקנות על החיים במגדלי מגורים בשגרת הקורונה

מגמת המעבר לבנייני מגורים רבי קומות ככל הנראה תמשך וגם המשקיעים יחזרו אולם התנהלות שגרת החיים תדרוש אחזקה וניהול "בשלט רחוק", יותר אנשים יעבדו מהבית ו"מתחם המגורים" יהפוך למקום בטוח והיגייני יותר

אמיר רוזנבלום // יחצ

מאת: אמיר רוזנבלום

אולי טיפה מוקדם לנתח במדויק מה יקרה במגדלים ובנייני יוקרה בעקבות משבר מגפת הקורונה, ואף על פי כן, ניסיוננו במהלך החודשים האחרונים מלמד על "שינוי דיסקט" מובהק שעל כולנו להפנים.

ראשית דבר, מה שהיה זה לא מה שיהיה. מגדלים ובנייני יוקרה יזדקקו החל מעכשיו לא רק ללובי מפואר עם עמדת שומר, אלא גם לבדיקה מדוקדקת של כל נכנס ונכנס האם הוא נושא עימו את הנגיף.

שנית, קל וחומר בשטחים הציבוריים המשותפים של כל מגדל ומגדל, החל מהלובי הראשי, הלובי הקומתי, הספא, מועדון הדיירים, מתחם ה" we work" ובמיוחד במעליות שהתנועה בהן תוגבל למספר מדוד של אנשים.

שלישית, כל נושא הניקיון והתחזוקה השוטפת יהפוך מעתה לא רק לעניין אסתטי גרידא, אלא בריאותי מובהק. אדגיש כי נושא הבריאות היה חשוב גם קודם לכן, אולם תודעתית אפקט הקורונה חלחל תודעתית חזק לכל הדיירים.

רביעית, הננו מעריכים כי בשלב המיידי, בשבועות או החודשים הקרובים, תיווצר רתיעה כזו או אחרת בקרב רוכשים פוטנציאלים או שוכרים להתגורר במגדלים, זאת משום בהם בדרך כלל עתירי דירות ושכנים והנטייה תהיה אינסטינקטיבית ללכת על חלופות דוגמת בניינים נמוכים או בתים פרטיים.

חמישית, יחד עם זאת, הננו סבורים כי לאחר אפקט ראשוני זה, תיווצר "מגמה הפוכה" דווקא מגדלים ובנייני יוקרה המשלבים חברת ניהול, שוער 24/7 ופיקוח ממוחשב על כל המתרחש בבניין, כולל בשלט רחוק ממוקד חברת הניהול, יעניק בטחון משנה לכלל הדיירים ויהווה יתרון ולא חסרון.

שישית, כמו כן אפקט הקורונה יצר מצב מעניין לפיו יותר ויותר ישראלים מבינים שאת רוב הפעולות היומיומיות, כולל חלק נכבד מהעבודה, ניתן לעשות מהדירה, ממתחם ה"we work" בבניין ואת מירב השירותים ניתן לקבל במרחק הליכה קצר מהמגדל. על כן, אנחנו מעריכים, שבטווח הבינוני והארוך ייווצרו דווקא ביקושים לא מבוטלים למגורים במגדלים או בבניינים מתוחזקים על ידי חברות ניהול.

שביעית, כנ"ל משקיעים, כולל משקיעי חו"ל שבשנים האחרונות נעדרו מהזירה ברובם הגדול. העובדה שמדינת ישראל סבלה הרבה פחות מהקורונה ביחס לרוב רובן של מדינות העולם המערבי, כולל מדינות שמהם מגיעים המשקיעים, דוגמת ארצות הברית, קנדה, בריטניה, בלגיה, צרפת, איטליה וכו', שתהווה להערכתנו "טריגר" למשקיעים רבים לחזור ולהשקיע בבנייני יוקרה ומגדלים בישראל.

שמינית, בד בבד הערכתנו היא שממשלת ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, המבינים את עוצמת המשבר, ינסו כעת בכל כוחם למשוך את המשקיעים חזרה, בין אם באמצעות הקטנה או ביטול מלא של מס הרכישה, ובין אם באמצעות הטבות מרחיקות לכת אחרות.

תשיעית, אדגיש כי גם להתחדשות העירונית יהיה חלק נכבד במגמה זו. העובדה שרבבות בניינים נמוכים הופכים בהדרגה לרבי קומות ואף למגדלים, תתרום במהלך העשור הבא, ובכלל, להגדלת המודעות של שמירה מוקפדת על בריאות הדיירים, הבטיחות והבטחון שלהם.

עשירית, כל התובנות שצוינו לעיל יחייבו במהלך השנים הקרובות להכשיר כוח אדם איכותי שיתמחה בתחזוקה ובהענקת שרות למאות אלפי הישראלים שיתגורר בעתיד הלא רחוק במגדלים ובבנייני היוקרה.

*כותב המאמר אמיר רוזנבלום הינו יועץ לניהול ואחזקת מבנים וטיפול בנכסי משקיעים, בעלים של חברת עידן ש.נ.י

לקבלת חדשות ועדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות