banner

במחיר למשתכן יזמים קטנים ובינוניים יכלו למנף הון לאלפי יחידות דיור

תוכנית אירוח חדשה מבית מגדילים בנושאים שונים הקשורים לענף הנדל"ן. הפעם – מממני העסקאות. האנשים והחברות מאחורי הכסף הגדול של הענף. שיחה אישית עם טל תפוחי, שמאי ומנכ"ל חברת 'גמלא הראל' העוסקת בהשלמת הון עצמי ליזמים. מדוע מדובר בנושא חיוני לפרויקט בנייה? מה הקשר למחיר למשתכן ועד כמה זה רלוונטי גם להתחדשות עירונית? כל התשובות, ועוד, בפנים

עולם הנדל"ן הוא עולם מורכב, מסובך ובעיקר – יקר. כל יזם נדל"ן יודע שבלי המימון הנכון – לא יהיה פרויקט. אבל גם עולם המימון כולל לא מעט אפשרויות מעבר למימון הבנקאי המסורתי. תוכנית אירוח חדשה מבית מגדילים – 'מממני העסקאות' – מכניסה אתכם לעולם של מימון פרויקטים וההשפעה המשמעותית על תחומים שונים הקשורים לענף הנדל"ן. שיחה אישית עם טל תפוחי, שמאי ומנכ"ל חברת 'גמלא הראל' העוסקת בהשלמת הון עצמי ליזמים.

בתוכנית מספר תפוחי על תחומי ההתמחות של החברה, מה ההבדל בין חוב בכיר לחוב נחות, והאם העובדה שיזם נדל"ן לא מביא את הכסף מהבית, ופונה להשלמת הון עצמי, היא יתרון או חיסרון. "פעם זה נחשב לחיסרון", כך תפוחי, "זה היה נחשב לכאורה כחולשה. אנחנו נאלצנו לעשות חינוך שוק. עם השנים לא מעט חברות נכנסו לשוק והיום מרבית הפרויקטים נעזרים בחוב נחות. יזמים הבינו שזו דרך הרבה יותר נכונה מבחינתם להתנהל". 

תפוחי גם מסביר מדוע השלמת ההון העצמי הובילה ליתרון גדול בעולם של מחיר למשתכן: "עם הון עצמי של 20 או 30 מיליון שקל, בעזרת מינוף נכון, ובעזרתנו, יזם יכל למנף את ההון לפרויקטים בהיקפים של אלפי יחידות דיור". 

במקביל, מתייחס תפוחי גם ליתרון של 'גמלא הראל' בכל הקשור לפרויקטים של התחדשות עירונית: "הבעיה בתחום הזה שדווקא חברות בסדר גודל קטן עד בינוני, שזה רוב הענף, זה בייצור הון חוזר. החברות מחתימות עשרות פרויקטים…ויש סייקל של בערך 5 שנים מהרגע שהשקעת עד שמתחיל לחזור אליך ההון. אנחנו יודעים לעבוד מול החברות על פרויקטים במקביל וגם יודעים לשחרר עודפים הרבה לפני שהפרויקטים מסתיימים. אנחנו באים מתחום היזמות, ולא מתחום המימון, אז אנחנו מרגישים מאוד נוח בתחום. זה מאפשר ליזמים לחלץ הון ולהתחיל פרויקטים חדשים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות