banner
השטח עליו תקום השכונה החדשה // עיריית עפולה
השטח עליו תקום השכונה החדשה // עיריית עפולה

אושרה תוכנית ענק לתוספת 5,670 יח"ד בעיר עפולה

הוועדה המחוזית אישרה תוכנית להקמת שכונה חדשה בעיר בעירוב שימושים, וקבעה כי מדובר "באחת התוכניות החשובות במחוז הצפון". ראש העיר, אבי אלקבץ: "מדובר בהחלטה היסטורית"

עפולה צועדת קדימה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תכנית להרחבת המגורים בעיר עפולה, על שטח של כ-1,550 דונם, המציעה להקים שכונת מגורים בעירוב שימושים, הכוללת כ-5,670 יחידות, מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה. 

התוכנית גובלת בשטחים של שכונת רובע יזרעאל ממזרח, מושב בלפוריה ממערב, עפולה עילית מצפון והמע"ר המתוכנן מדרום (מסילת ותחנת הרכבת וכביש 71 מדרום). 

"התוכנית שהופקדה משלימה למעשה את החזון של ראש העיר אבי אלקבץ ל"חיבור העפולות" המבקש ליצור רצף טריטוריאלי בין השכונות הוותיקות לחדשות שהחל בבנייה ואכלוס שכונת רובע יזרעאל ויסתיים, כאמור, עם ביצוע התכנית הנוכחית שאמורה לצאת לדרך לאחר השלמת מספר תנאים", מציינים בעירייה בעקבות ההחלטה. 

הדמייה ראשונית של תמהיל הבנייה ברובע החדש // עיריית עפולה
הדמייה ראשונית של תמהיל הבנייה ברובע החדש // עיריית עפולה

התוכנית אושרה, כאמור, להפקדה בתנאים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון, בראשותו של יו"ר הוועדה, אורי אילן. "התוכנית שהוגשה מהווה את אחת החוליות החשובות בעיר, המקשרת בין מרכז העיר התחתית לשכונות עפולה עילית וגבעת המורה", נכתב בהחלטת הוועדה.  עוד ציינה הוועדה כי התכנון המוצע תואם למדיניות התכנון ולעקרונות תכנית המתאר הכוללנית של עפולה, המחזקת את מעמדה כעיר מרכזית ומשמעותית ביותר במחוז, אשר הוגשה לאחרונה למוסדות התכנון. 

באישור ההחלטה נכתב בין היתר כי: "התוכנית הזו היא בעיני הוועדה המחוזית, אחת התכניות החשובות במחוז הצפון. היא מהווה נדבך עירוני חשוב באיחוי חלקיה של עפולה, ביצירת עירוניות משובחת, בדרך להכינה לאתגר הגדלת האוכלוסייה".

אבי אלקבץ // צילום: דוברות עיריית עפולה
אבי אלקבץ // צילום: דוברות עיריית עפולה

ראש העיר אבי אלקבץ, אשר נכח בדיון ופעל לקדם את התוכנית, אמר כי: "מדובר בהחלטה היסטורית ומהותית ביותר בתולדות העיר עפולה המגשימה למעשה את החזון של חיבור העפולות ויוצרת כ-100 שנים לאחר הקמת העיר צדק חברתי באמצעות חיבור העיר התחתית לגבעת המורה באמצעיות הקמת רובע יזרעאל וחיבור העיר התחתית לשכונת עפולה עילית באמצעות הקמת הרובע החדש".  

בעירייה מוסיפים כי: "בתכנית הושם דגש על מערכת כבישים נוחה בתוך השכונה, בכניסות אליה וביציאות ממנה וכן במתחמי חנייה נרחבים. כמו כן היא עתידה לתת מענה להגירה החיובית לעיר באופן מדורג כדי לשמור על מודל 'היצע וביקוש' נכון ומאוזן".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות