banner
הדמיית מרכז היישוב שלומי // מנ-עד אדריכלים
הדמיית מרכז היישוב שלומי // מנ-עד אדריכלים

הוחלט להפקיד תוכנית מתאר כוללנית לשלומי, הכוללת 1,800 יח"ד

התוכנית מציעה תוספת זכויות בניה ותמריץ תכנוני לעירוב שימושים ומציעה כלים לעיבוי ולהתחדשות עירונית של המבנים המשותפים במרכז הוותיק, בשכונות הקיימות וכן, תכנון מחדש של השכונות הדרומיות המאושרות, שטרם פותחו

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות אוֹרי אילן, החליטה להפקיד תוכנית מתאר כוללנית חדשה ליישוב שלומי שבגליל המערבי. התוכנית ביוזמת והובלת המועצה המקומית ומינהל התכנון, מציעה תוספת של כ-1,800 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 25,000 תושבים. התוכנית מציעה תוספת זכויות בניה ותמריץ תכנוני לעירוב שימושים וכן, לעבות ולצופף את המגורים, הגובלים במרכז, ולחבר את המרכז הוותיק למרכז העיר המתחדש.

בנוסף, התוכנית שמה דגש על התחדשות עירונית ומציעה כלים לעיבוי ולהתחדשות של המבנים המשותפים במרכז הוותיק, בשכונות הקיימות ותכנון מחדש של השכונות הדרומיות המאושרות, שטרם פותחו. לצד זאת, התוכנית מציעה תכנון מחדש של השכונה הדרומית ("גבעת חמודות").  התוכנית כוללת עוד תוספת זכויות בניה לשימושי מסחר ותעסוקה באזור התעשייה הקיים, פיתוח מסחר, תיירות ומשרדים, משולבים במגורים ובמבני ציבור במרכז הישוב ופיתוח מוקד תיירות חדש בדרום הישוב. 

כמו כן, התוכנית הדגישה את חשיבות הפיתוח התיירותי כבסיס כלכלי לעיר בשלושה מוקדים – מוקדי בילוי ומלונות קטנים במרכז הישוב, מתחם מלונאות יוקרתי ביער חניתה בצפון הישוב ומוקד תיירות עממית ומשפחתית בגבעת חמודות בדרום היישוב. התוכנית תוכננה בידי צוות תכנון רחב ורב תחומי, בראשות האדריכלים יאיר אביגדור וענת דרור שרף, מנ-עד אדריכלים.

"לשלומי תוכנית מתאר משנת  2010, אשר הרחיבה משמעותית את שטח הישוב ובעקבותיה אושרו מספר תכניות רחבות היקף למגורים. כל אלה יצרו פלטפורמה תכנונית להרחבת שלומי מישוב קטן של כ-7,000 נפש לעיירה גלילית ייחודית ובה למעלה מ-20,000 תושבים. התוכנית הנוכחית נשענת על התשתית התכנונית המאושרת, ועוסקת בעיקר בכלים מגוונים להעצמת המרכז העירוני, להתחדשות השכונות הוותיקות ותכנון מחדש של השכונות שטרם קודמו, בהרחבת ובדיוק ההיצע התיירותי ובמנופי הצמיחה הכלכלית", כך מציינים במינהל התכנון

מתכנן מחוז צפון במינהל התכנון, אדר' יהונתן כהן-ליטאנט: "תוכנית המתאר החדשה מחזקת את המאפיינים העירוניים של שלומי, ותמצב את היישוב במרחב כמוקד משיכה וכעיירה אטרקטיבית המציעה איכות חיים גבוהה לתושביה. התוכנית מעניקה כלים מגוונים להעצמת המרכז העירוני, להתחדשות המרקם הוותיק והמרחב הציבורי, וגם תכנון מחדש ומעודכן של שכונות אשר טרם פותחו. בנוסף, התוכנית מרחיבה את ההיצע התיירותי ומנופי צמיחה כלכלית ליישוב, ומחזקת את הזהות המקומית תוך מימוש פוטנציאל המיקום בתפר שבין יערות הרי הגליל העליון, לבין המרחב החקלאי וחוף הים מהיפים בארץ". 

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן: "הכנת תוכנית מתאר חדשה אחרי עשור בלבד, מעידה על פתיחות מחשבתית, הן של ראש המועצה וצוותו והן של מוסדות התכנון, אשר הבינו שהתוכנית התקֵפה זקוקה לריענון ולהתאמה לאתגרים החדשים העומדים לפתחנו ולמציאות המשתנה. זהו איתות לציבור כולו, שדברים נפלאים קורים בשלומי, הנחושה למצות את הפוטנציאל הייחודי שלו עד הסוף. היישוב נגיש כבר היום לתחנת הרכבת בנהריה ויהיה הרבה יותר נגיש עת ייסללו כביש 6 צפון עד צומת בצת ומסילת הברזל שתלווה אותו. לא במקרה, יותר ויותר חברות בוחרות להתמקם בה ולהציע לעובדיהן איכות חיים משובחת, לצד תעסוקה איכותית. חברת 'רפאל' היא לא היחידה שעשתה זאת לאחרונה, אך וודאי היא זו שתוכל לעשות שינוי אסטרטגי במבנה התעסוקה בשלומי ובאזור כולו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות