banner
חיים ביבס יור השלטון המקומי בכנס ישראל מתחדשת של אתר החדשות מגדילים צילום דרור סיתהכל
חיים ביבס יור השלטון המקומי בכנס ישראל מתחדשת של אתר החדשות מגדילים צילום דרור סיתהכל

תמ"א 38 אפשר לעשות במרכז גם בלי להביא שקל מהמדינה

חיים ביבס: "תכנית מחיר למשתכן צריכה לחזור היום אחרי שהכניסו מאות אלפי יחד – למתכונת הטבעית שלה, 25% משכונה"

חיים ביבס // צילום דרור סיתהכל

בכנס הנדל"ן השנתי "ישראל מתחדשת" המתקיים לראשונה ביוזמת ובהובלת אתר החדשות הארצי לנדל"ן והתחדשות עירונית – "מגדילים", אמר יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס: "תמ"א 38 אפשר לעשות במרכז גם בלי להביא שקל מהמדינה, לעומתה בכדי שיוכלו לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה, המדינה צריכה לסייע. בעבר דיברו רבות על כסף שיושקע בהתחדשות בפריפריה והיום אנחנו רואים את הצורך הזה. למרות זאת, המדינה שהרוויחה 7 מיליארד שקלים אשר נמצאים ברשות מקרקעי ישראל , לא השקיעה אותם בצורך הזה. אני אומר, קחו חלק מהסכום המכובד הזה ותשקיעו אותו בהתחדשות עירונית בפריפריה, הרי באזורי הביקוש אנשים גם ככה יבואו". ביבס התייחס לפתרון הסכמי הגג ואמר, "יש לייצר הסכמי גג שיכללו גם מבני ציבור, חינוך ופארקים- בנייה של שכונה חדשה על כך צדדיה ולא רק הקמה של עוד ועוד יחידות דיור ללא בסיס. "

"הגיע הזמן, לא רק בתחום ההתחדשות עירונית, אלא גם בתכנית המתאר של המדינה, להשקיע כסף ולייצר גידול טבעי של כל עיר ועיר. כך, גם בהתחדשות עירונית- כל ראש עיר ידע כמה צמיחה צפויה בעירו וכך, ידע להביא את ההשלמה מסביב של התשתיות. הדבר לא קורה כיום כיוון שהמדינה רוצה רק לבנות עוד ועוד יח"ד".

"בעיר מודיעין לדוגמא" ציין ביבס, " אני הוצאתי את המדינה מנושא התכנון וייצרתי תכנית חדשה לעיר, בכך ידעתי להתאים את הבנייה לצמיחה הספציפית של העיר וסיפקתי יח"ד וכמות תשתיות ומוסדות חינוך מתאימה". 

לקראת הבחירות בעוד שבוע, אמר ביבס, " הגיע הזמן שהתכנון יישב במשרד הבינוי והשיכון ולא בכל משרד אחר! תכנית מחיר למשתכן צריכה לחזור היום אחרי שהכניסו מאות אלפי יחד- למתכונת הטבעית שלה, 25% משכונה ו75% בשוק חופשי. בשיטה של דיור למשתכן- כולם רוצים להרוויח האוצר, המנהל וכו' ואם רוצים שהמחיר ירד צריך לעשות הפרדה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות