banner
הנחת אבן פינה קריית ים // צילום: פוטו כרמלי
הנחת אבן פינה קריית ים // צילום: פוטו כרמלי

פרויקט עיבוי בינוי חדש בקרית ים בהיקף של מאות יחידות דיור

עתודות הקרקע לבניה חדשה בעיר הסתיימו, ברשות המקומית ובמשרד הבינוי והשיכון  רואים חשיבות גדולה לקידום פרויקטים רחבי היקף במסגרת התחדשות עירונית

תמונה: הנחת אבן פינה בפרויקט בקריית ים // צילום: פוטו כרמלי

הונחה אבן פינה לפרויקט עיבוי בינוי חדש אשר קיבל החלטת וועדה במתחם ההסתדרות בשכונת ימים, בקריית ים. האירוע התקיים במעמד שר השיכון והבינוי יואב גלנט, ראש העיר דוד אבן צור, מהנדס העיר יובל ברנוב, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן, יזם הפרויקט מנחם אדלשטיין ומכובדים נוספים.

אבן הפינה הונחה לפרויקט "שכונת ימים" המהווה סנונית ראשונה לפרויקט בהיקף רחב של מאות יחידות דיור במתחם ההסתדרות. בשלב זה תבנה חברת "צמרות קריית ים התחדשות עירונית" כ – 100 יחידות דיור. שלב זה כולל עיבוי של 5 בניינים בני 4 קומות אליהם יתווספו 18 דירות חדשות ב 4.5 קומות. בנוסף, במסגרת הפרויקט יקבלו הדיירים תוספת של  ממ"ד ומרפסת. כמו כן הבניין יעבור שיפוץ חוץ ופנים והוספה של מעלית. כל הדירות בפרויקט יאובזרו במערכת חשמל חכם אשר מעבר לאיכות חיים ונוחות, מספקת ביטחון ואפשרות שליטה על מערכות שעלולות לסכן ילדים כמו חשמל, גז ומאפשרות מעקב הורים על דלת הבית. על תכנון הפרויקט אמון האדריכל דוד לב.

מחירי הדירות בפרויקט: דירות 4 חדרים, בשטח של 100 מ"ר+ מרפסת 10 מ"ר+ מחסן וחניה – החל מ 1.100 מיליון ₪.  דירות דופלקס 5 חדרים- החל מ 1.500 מיליון ₪.

תחום ההתחדשות העירונית בקרית ים נמצא בתנופה, אגף מהנדס העיר בעיריית קריית ים יחד עם "מנהלת התחדשות עירונית" אשר החלה לפעול בימים אלה בקריית ים, מקדמים שורה של תכניות להתחדשות עירונית ברחבי העיר ובהיקף של אלפי יחידות דיור חדשות. כידוע עתודות הקרקע העירוניות לבניה למגורים הולכות ונגמרות וכרגע מוגבלות ביותר, וההזדמנות הזמינה ביותר לצמיחה ובניה עירונית חדשה היא דרך קידום מיזמים  של התחדשות עירונית. על פי אגף ההנדסה בעיריית קריית ים, למנהלת החדשה הפועלת בחסות ובשיתוף משרד הבינוי והשיכון הוגדרו מספר יעדים מרכזיים אשר במרכזם  מתחם "ההסתדרות" וכן תכנית לבניית כ 1579 יחידות דיור במתחם "אג"ש" הנמצאת לקראת דיון להפקדה בוועדה המחוזית.

מנתונים של מנהלת ההתחדשות העירונית בקריית ים עולה כי עד כה הושלמו ואוכלסו שלושה מיזמים  במסגרת תמ"א 38 וכן נמצאים בשלבי בניה מתקדמים עוד כ 7 מיזמים  ו 7 הממתינים לקבלת היתר בניה, אשר יוסיפו לעיר מאות יחידות דיור חדשות.

טקס הנחת אבן פינה בפרויקט התחדשות עירונית בקריית ים // צילום פוטו כרמלי
טקס הנחת אבן פינה בפרויקט התחדשות עירונית בקריית ים // צילום פוטו כרמלי

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, נכח באירוע הנחת אבן פינה ואמר: היום קריית ים עולה על המפה, זוהי תחילת הדרך של התחדשות פני העיר ושיקום השכונות בהובלה וההנהגה של ראש העיר, מר דוד אבן צור. בשנת המאה למדינה יחיו כאן כ 15 מיליון איש שיצטרכו מקום לגור בו. ישראל היא מדינה קטנה, שצריכה לשמור על השטחים הפתוחים לחקלאות, לבילוי, לשמירה על סביבה ירוקה וגם כשטחי אימון לצה"ל, כך שאי אפשר לחרוג מתחומי הערים באופן מופרז. בהתחדשות עירונית אנחנו לוקחים את המקומות הישנים ביותר, המוזנחים ביותר והקשים ביותר והופכים אותם למקומות האטרקטיביים והמבוקשים ביותר. היום הזה הוא יום חשוב עבורי באופן אישי כי אני מסתכל על הילדים פה ואני רוצה שכל ילד וילדה שנמצאים כאן, בעוד כמה שנים יתגייסו לצה״ל ולכל אחד מהם יהיה סיכוי שווה כמו כולם. משרד הבינוי והשיכון יחד עם הרשות להתחדשות עירונית ימשיך לפעול במלוא המרץ לפיתוח העיר קריית ים.״

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור מקדם את המיזם בברכה ואמר כי המדובר ביוזמה המתכתבת עם החזון אותו הוא מקדם מאז נכנס לתפקידו לקידום ההתחדשות העירונית. "אל מול שיש לקדם ולהוציא אותו לפועל ללא שום דיחוי ואני שמח שאנחנו יוצאים היום לדרך". האיומים הביטחוניים מצד אחד והסכנות הגאוגרפיות מצד שני הפרויקט הזה הוא צורך קיומי.

מנחם אדלשטיין, מנכ"ל חברת " צמרות קריית ים התחדשות עירונית" הבונה את פרויקט "שכונת ימים": "ההתחדשות העירונית מצליחה כיום בעיקר במרכז הארץ וזאת בגלל ההתכנות הכלכלית הגבוהה ליזמי הנדל"ן לעומת הפריפריה. אני מאמין כי ההזדמנויות והפוטנציאל לצד הצורך האמתי בהתחדשות קיים גם במעגלים היותר רחוקים ממרכז הארץ. שכונות שלמות זקוקות להתחדשות לטובת חיים בטוחים ראויים  ואיכותיים יותר לתושבים, הרי זו הסיבה לשמה נולדו תכניות התחדשות עירונית. אין סיבה שתושבים באזורים אלו לא ייהנו מרמת חיים, איכות חיים וביטחון כמו במרכז הארץ. חשיבה נכונה, תכנון מקצועי וטוב ושיתוף פעולה יעיל ופורה עם הרשות המקומית יכול להוליד פרויקטים שיהיו משתלמים מכל הבחינות לכולם, לדיירים, לרשות המקומית וליזמים כמובן".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות