banner
כך יראה רחוב מרכזי בפתח תקווה // הדמיות: טוטם הדמיות
כך יראה רחוב מרכזי בפתח תקווה // הדמיות: טוטם הדמיות

הדמיות של פרויקטים מובילים בערים מאפשרות הצצה אל העתיד

ההדמיה החדשה של תכנית הפיתוח למתחם הבילוי בפתח תקווה, לצד הדמיות נוספות מהערים, מאפשרות הצצה לחזותן של הערים העתידיות בישראל

תמונה: הדמיית רחוב מרכזי בפתח תקווה // טוטם הדמיות ואנימציה

הצצה מיוחדת לתמונות הוויזואליות שמדמות את רחובות העתיד: הפרויקט החדש שמובילה עיריית פתח תקווה לחידוש מתחם הבילוי ברחוב שחם, לצד פרויקטים נוספים בערים, משקפים את האלמנטים המשותפים לחזות העתידית של מרכזי הערים – חזיתות הרחובות, הכיכרות, שבילי האופניים, הפיתוח הנופי וצירי התחבורה- קיבלו כולם טיפול והתייחסות המשלבים ייחוד ואיחוד.

"חזיתות הרחובות נהפכו לאטרקטיביות ביותר"

"הרעיון שעומד מאחורי ההדמיות הוא לאפשר חשיפה לעיצוב ופיתוח סביבתיים שונים, שעובדים כמכלול שלם, נעים ומושך במרחב האורבני", אומר שגיא מרגולין, מנכ"ל ובעלים טוטם הדמיות, "באמצעות ההדמיות שיצרנו לערים שונות ברחבי הארץ, נחשפת אדריכלות עירונית יפה ומסקרנת. חזיתות הרחובות נהפכו לאטרקטיביות ביותר, פינות הנוי השתלבו בצורה טבעית עם צירי התנועה של האנשים והמכוניות וריהוט הרחוב שדרג משמעותית את החזות. במקרים מסוימים, כמו באזור מתחם הבורסה ברמת גן, המהפך היה דרמטי, באופן כזה שלא נותר זכר לאפרוריות נטולת החן שאפיינה את המתחם לפני כן".

תכנית לפיתוח מתחם הבילוי ברחוב שחם
רחוב שחם הוא בין הרחובות המרכזיים ביותר בפתח תקווה. זאת, על רקע היותו רחוב הבילוי המועדף על תושבי העיר והסביבה, עקב מקומות הבילוי הרבים הממוקמים בו, לצד התפתחות אזור רמת סיב והפיכתו למוקד עסקים ראשי במטרופולין גוש דן, המושך אליו חברות ובתי עסק רבים. זאת ועוד, משולבים באזור שימושים ומשתמשים רבים: לצד מגדלי היי-טק, מוסדות השכלה גבוהה ומוקדי רפואה ושירותים, מתחמי בילוי וקניות לכל גיל, זאת בצמידות לשכונות מגורים איכותיות בפתח תקוה, גבעת שמואל וקריית אונו. "פתח תקווה אינה שוכחת את עברה החקלאי המפואר, הנותן אופי למקום", אומרת אביטל עוז, אדריכלית העיר.

כך יראה רחוב מרכזי בפתח תקווה // הדמיות: טוטם הדמיות
כך יראה רחוב מרכזי בפתח תקווה // הדמיות: טוטם הדמיות ואנימציה

עידוד תנועת הולכי רגל ברחוב
מלבד מוקדי העניין המסחריים המצויים בו, נקודת חוזק אסטרטגית נוספת הינה מיקומו. רחוב שחם ממוקם בקרבה לצומת רבין – ז'בוטינסקי שבה מצטלבים עורקי תנועה ראשיים של רכבות קלות, אוטובוסים, אופניים ושבילי הליכה המקשרים את איזור פארק הירקון עם התעשייה והמגורים בדרום. "מובטחת תנועה של משתמשים רבים במרחב זה", אומרת עוז, "בראייתנו, עידוד תנועת הולכי רגל ברחוב תתרום לשיפור בעסקים הפזורים ברחוב. יתרה מכך, אנו סבורים כי צעד זה יאפשר לרחוב לספק מענה הולם יותר לתנועת המשתמשים ההולכת וגדלה של המבלים במרחב וכן יאפשר לו לממש תפקידו כציר תנועה מקשר להולכי רגל בין רמת סיב לתחנות התחבורה שבציר ז'בוטינסקי". עוד אומרת עוז כי התוכנית עוסקת בסוגיות כגון הצללת הרחוב באמצעות שתילת עצים, הוספת ריהוט רחוב אשר יכלול, בין היתר פינות ישיבה, פינות נוי, עמודי תאורה ושילוט. "כל זאת, תוך שמירה על שפה עיצובית אחידה והרמונית", מדגישה עוז, "העצמת נופך הרובד ההיסטורי, הגדרת מרחבים מיוחדים להרחבת השימושים ברחוב, הנגשת החזיתות המסחריות להולכי הרחוב בפיתוח מרענן וחדשני, תוך הסבת מצב קיים לשימושים נוספים לרווחת הציבור".

מיצוב מעמדה של פתח תקווה כעיר מחוז
בעיריה צופים כי הרחוב יאופיין בפעילות תוססת יומיומית ובמועדים מסוימים, יהפוך הרחוב למרחב של שוק אירועים ומסיבות ציבוריות: "בשורה התחתונה, אנו סבורים כי קידום של התוכנית המתוארת ברחוב שחם תביא להגדלת התנועה והשימוש ברחוב, תטיב עם בעלי העסקים ברמת סיב ותסייע במשיכה של קהלים נוספים למתחם. כל זאת, כחלק מקידום חזון העיר למיצוב מעמדה של פתח תקווה כעיר מחוז מרכזית המספקת מענה הולם לתושביה ולתושבי הערים השכנות לה", מסכמת עוז.  

לתפיסתו של מרגולין, המרחבים האורבניים בכלל והרחובות בפרט, כפי שהכרנו אותם עד היום, עומדים להשתנות, "כך שהשהייה במקומות אלו והשימוש בהם יהפכו לחוויה נעימה ומזמינה, שתגרום לנו להיות גאים בתכנונים העירוניים של ארצנו", הוא אומר.

מתחם הבורסה רמת גן
עיריית רמת גן , באמצעות החברה הכלכלית רמת גן ובשיתוף האוסמן אדריכלים וטוטם הדמיה, מציגה את ההתחדשות העירונית במתחם הבורסה:  פיתוח הנוף האדריכלי משנה את חזות המתחם לכל אורכו ורוחבו ונותן לו אופי חדש ושונה.

מתחם הבורסה ברמת גן// טוטם הדמיות
מתחם הבורסה ברמת גן // טוטם הדמיות ואנימציה

שדרות דואני ביבנה
עיריית יבנה מובילה פרויקט פיתוח סביבתי לרחבת העירייה והרחוב המסחרי הראשי בשדרות דואני. הפרויקט בתכנון ישי וילסון ארכיטקטורה ובשיתוף טוטם הדמיה מציג לראווה שיפוץ החזיתות המסחריות, שינוי חתך הרחוב, יצירת פרגולות , פינות צל והעמדת פסל סביבתי.

שדרות דואני ביבנה // טוטם הדמיות
שדרות דואני ביבנה // טוטם הדמיות ואנימציה

מתחם תלפיות בירושלים
כך נראה רחוב בפרויקט הדגל שמקדמת עיריית ירושלים, באמצעות "עדן"- הרשות לפיתוח ירושלים, ליישום תכנית אב לתלפיות, הכוללת  שינוי ייעוד קרקע למסחר, תעסוקה ותעשייה קלה והקצאת שטחי בינוי, תכנון המרחב הציבורי, מערך תנועה, ריהוט ושפת רחוב אחידה ועוד.

מתחם תלפיות בירושלים // טוטם הדמיות
מתחם תלפיות בירושלים // טוטם הדמיות ואנימציה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות