banner
עו"ד נעמה אורבך פוקס // צילום: שרה פריזון | Depositphotos
עו"ד נעמה אורבך פוקס // צילום: שרה פריזון | Depositphotos

עו"ד נעמה אורבך – פוקס תכהן כממונה על פניות הדיירים ברשות הממשלתית

במהלך השנים האחרונות הושלם הטיפול בכ-250 פניות של דיירים אורבך – פוקס: "אמפה תלונות, ואתחיל לערוך את הבירור לצורך הכרעה"

עו"ד נעמה אורבך-פוקס, תושבת צור הדסה, נבחרה לתפקיד הממונה על פניות הדיירים מינוי ברשות הממשלתית. היא בוגרת תואר שני במשפטים בהצטיינות, התמחתה בפרקליטות מחוז ירושלים במחלקה האזרחית, עבדה במגזר הפרטי ולאחר מכן כיהנה כממונה על הייעוץ המשפטי במינהל הגבייה הממשלתי.  

התפקיד כולל סמכויות ייחודיות לבירור פניות דיירים בעניינים הנוגעים למיזמי התחדשות עירונית, כגון התנהגות פוגענית מצד יזמים, מארגנים או דיירים אחרים, החתמה פוגענית של דייר על עסקה, אי-עמידת מארגן בהוראות חוק המארגנים, הסמכות לתת לבעל דירה אישור שלפיו הסכם לארגון עסקת התחדשות עירונית פקע בשל אי-עמידה בהוראות חוק המארגנים, ועוד. 

אורבך – פוקס, אומרת כי: "תפקיד הממונה משמעותי ביותר שכן באמצעות ההחלטות שנותנת הממונה נפתחת ההזדמנות להכווין את השוק לדרכי פעולה שיאפשרו לקדם פרויקטים. זאת, מעבר לפתרון שהיא יכולה לתת בכל מקרה ספציפי, לאחר ליבון הסוגיות שבמחלוקת בין בעל הדירה ליזם או למארגן, ומתן הסעד המתאים בכל מקרה ומקרה ".  באשר לדרך הטיפול בפניות דיירים המגיעות לממונה, היא מסבירה כי: "עם כניסתי לתפקיד, אמפה את התלונות הקיימות כיום, ואתחיל לערוך בהן את הבירור הנדרש לצורך הכרעה. במקרים שידרשו, יזומנו הצדדים לדיון בפני במסגרתו אנסה לקדם הסכמות בין הצדדים או שאקבל החלטה לאור המסמכים שיוצגו והמידע שיעלה בדיון. 

היעד שהצבתי לעצמי הוא טיפול ענייני, מהיר, יעיל וצודק שיועיל לכלל הגורמים המעורבים בתהליכים של התחדשות עירונית, ולציבור כולו".

יש לציין כי החלטת הממונה על פניות דיירים בדבר בטלות עסקה או פקיעתה מהווה הוכחה מספקת מבחינת רשם מקרקעין לכך שבטלה העילה לרישום הערת אזהרה, כך שניתן למחוק הערות אזהרה שנרשמו במסגרת עסקה כזו. ברשות מציינים כי במהלך השנים האחרונות הושלם הטיפול בכ-250 פניות של דיירים: "כאשר בחלק משמעותי מהמקרים הביא הליך הבירור ליישוב חילוקי הדעות בין הצדדים בהסכמה. לתפקיד הממונה השפעה משמעותית על התנהלות הגורמים הפועלים בתחום ההתחדשות העירונית, והוא מהווה כלי חשוב בקידום אמון בעלי הדירות בתהליך".  

"הפניה הכי נפוצה אלינו, שמצויה בסמכות הממונה, היא בקשה לביטול הערת אזהרה שנרשמה על הדירה, או בקשה להפקיע הסכם שנחתם מול מארגנים או יזמים" אומר חגי טולדנו, מנהל אגף קשרי קהילה ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית. "במקרים כאלה הממונה תצטרך לבחון אם המקרה עומד בכללים של ביטול עסקה, למשל בעקבות החתמה פוגענית, או בשל חלוף המעודים שנקבעו בחוק לקידום העסקה. במקרים המתאימים מוסמכת הממונה להורות למחוק את הערת האזהרה או לבטל ההסכם".

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות