banner
דלית זילבר מנכ"לית מינהל התכנון // ניב קנטור
דלית זילבר מנכ"לית מינהל התכנון // ניב קנטור

אושר העדכון לתוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו וולטאיים

התוכנית מרחיבה את ייעודי הקרקע בהם ניתן יהיה לקדם מתקנים פוטו וולטאים בהליך של היתר בלבד בשטחים מבונים ובשימוש כפול ומאפשרת לראשונה הקמת מתקנים פוטו-וולטאים על גבי מחלפים, מיגון אקוסטי, קירות תמך, מטמנות, ועוד

מגדילים 08.08.2021

 

הממשלה אישרה עדכון לתוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו וולטאים, שקודמה על ידי מינהל התכנון ומשרד האנרגיה, במטרה לקצר את הליך הוצאת היתרי הבנייה עבור הקמת אנרגיה מתחדשת בדו-שימוש בקרקע. 

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, אמרה עם אישור העדכון כי: "משק האנרגיה צריך לשנות גישה ולהבין שחובה עלינו לקדם דו-שימוש בקרקע לשם השגת היעדים באנרגיות מתחדשות, תוך שמירה על השטחים הפתוחים. לכן שאושרה היום מרחיבה את המקומות בהם ניתן להקים מתקנים פוטו-וולטאים בהליך מזורז בין השאר על מחלפים, מיגון אקוסטי, קירות תמך, מטמנות ועוד".

מדובר בעדכון לתוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו וולטאים, שאושרה לפני כעשור בהתאם להחלטות הממשלה ומהווה תוכנית חשובה בקידום ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת. "השינוי עליו החליטה הממשלה נועד לבסס את מקומה של האנרגיה הסולארית כמקור ייצור חשמל משמעותי, תוך מתן דגש על הליכי תכנון מקלים להקמת מתקנים פוטו וולטאיים בדו שימוש לסוגיו ובכדי להפחית את הקמת המתקנים על הקרקע", אומרים במינהל התכנון, "העדכון לתוכנית, יאפשר מסלולי היתר חדשים מכוח התמ"א, שלא נקבעו בתמ"א המקורית, דבר שיקצר באופן משמעותי את הליך האישור עבור מתקנים להפקת אנרגיה סולארית".

התוכנית מרחיבה את ייעודי הקרקע בהם ניתן יהיה לקדם מתקנים פוטו וולטאים מכוח התמ"א בהליך של היתר בלבד בשטחים מבונים ובשימוש כפול. בנוסף לשימושי וייעודי הקרקע הקיימים בתמ"א, בין היתר, באחסנה, מבני משק, תעשייה, תעסוקה, מלאכה, מתקן הנדסי, מאגר, בריכת דגים, חניון וחלקה א' בנחלה. כמו כן, התוכנית מאפשרת לראשונה הקמת מתקנים פוטו-וולטאים על גבי מחלפים, מיגון אקוסטי, קירות תמך, מטמנות, ועוד. בנוסף, התוכנית תאפשר הקמת מתקני אגירת אנרגיה שיוקמו בתחומי תוכניות למתקנים פוטו-וולטאים שכבר אושרו. 

שרת הפנים איילת שקד // דוברות משרד הפנים
שרת הפנים איילת שקד // דוברות משרד הפנים

שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר בבשורה גדולה לקידום האנרגיה המתחדשת במדינת ישראל, וזהו הישג נוסף אותו הבטחתי לקדם עם כניסתי לתפקיד. התוכנית מביאה הן בשורה סביבתית והן בשורה כלכלית ויחד עם המשרדים הרלוונטיים נמשיך לקדם מהלכים נוספים עבור האנרגיה המתחדשת". 

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "מברכת על תיקון החקיקה החשוב שיאפשר לבעלי קרקעות להתקין פאנלים סולאריים בשטחם, ובכך גם להרוויח כלכלית וגם לתרום למאמץ הלאומי למעבר למשק אנרגיה דל פליטות הנסמך על אנרגיות מתחדשות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות