banner
עכו // depositphotos
עכו // depositphotos

עיריית עכו סירבה לאשר תמ"א 38/2 בטענה לעומס – ועדת ערר הפכה את ההחלטה

עיריית עכו דחתה פרויקט תמ"א 38/2, ועדת הערר המחוזית הפכה את ההחלטה, וקיבלה ערר שהגישה חברה יזמית על החלטת הועדה המקומית שלא לאשר פרויקט תמ"א 38/2 מחשש לעומס כבד על תשתיות ובעיות חניה

רונן דמארי 08.07.2021

ועדת הערר קבעה כי הפרויקט לא יפגע באופן מהותי ביכולת הנשיאה של התשתיות הציבוריות וכי "תרומתה של הבנייה לסביבה גבוהה ביותר".
המדובר בערר שהגישה חברה יזמית, כרם יזמות ושווק נדל"ן בע"מ, המקדמת פרויקט התחדשות עירונית ברחוב ברנר בעכו. הועדה המקומית לתכנון ובניה עכו החליטה שלא לאשר בקשה להיתר בניה שהגישה החברה להריסת בניין קיים והקמת בניין בן 6 קומות וקומת גג, מכוח תמ"א 38 בשל מצוקת חניה ברחובות הסמוכים והיעדר פתרונות חניה. הועדה החליטה לקבל את התנגדות התושבים המתגוררים בסמיכות שטענו כי רוב רובו של הרחוב מורכב מבניינים בני שלוש קומות בלבד וכי הוא בנוי בצפיפות גם במצבו הקיים. חברי הועדה המקומית אף ערכו סיור במתחם הפרויקט המיועד וקיבלו חוות דעת הנדסית והתרשמו בסופו של דבר כי האזור לא יוכל לשאת את תוספת הבנייה מבחינת התשתיות הקיימות.
הועדה המקומית הסבירה את ההחלטה שלא לאשר את הבקשה להיתר בסופו של דבר בהתאמת המבנה לסביבתו, ביכולת הנשיאה של התשתיות הציבוריות, ובסוגיית החניה.

אלא שהחברה לא אמרה נואש והגישה ערר במסגרתו הציגה פתרון חניה האמור לתת מענה להיקף הבניה המבוקש. ועדת הערר החליטה לקבל את הערר ונימקה: "שעה שלא הוצג כל שיקול הנוגע לסביבה הפיזית שיש בו כדי לגבור על התכנון המאושר בסביבה, הרי שהתוספת המבוקשת כאן תיצור בניין שאינו מהווה מבנה חריג המשנה את אופי הסביבה הקרובה. לא זו אף זו שמדובר בתוספת מתונה, שאינה ממצה את היקף הקומות שניתן להתיר מכוח התכנית החלה ותמ"א 38".

באשר ליכולת הנשיאה של התשתיות הציבוריות קבעה ועדת הערר: "בדיקתה של חוות הדעת נערכה למימוש מלא של התכנית החלה ושל תמ"א 38. עוד צוין כי מתוך 1059 יחידות הדיור הפוטנציאליות, קיימות כיום רק 354. עוד פורט כי תשתיות המים, הביוב, שטחי הציבור הפתוחים והמבונים וכן מערך הכבישים, יכול לשאת לכל הפחות את מקסימום יחידות הדיור שניתן להקים מכוח התכנית החלה, ומעבר לכך בחלק מהפרמטרים".

ועדת הערר קבעה בהחלטתה: "סיכומו של דבר, מדובר בבנייה שככל שקיימת לה השפעה שלילית על המתנגדים לה ועל סביבתה, השפעה זאת אינה גבוהה, במיוחד לאחר שהוסדרה סוגיית החניה. מנגד תרומתה של הבניה לסביבתה גבוהה ביותר, הן בחיזוק המבנה הקיים והן בביסוס ובעידוד ההתחדשות העירונית בסביבה.
אנו מקבלים, אפוא את הערר ומאשרים את הבקשה להיתר בניה, בכפוף לתנאים שתקבע הועדה המקומית בהתאם לדין".

עם קבלת הערר פסקה ועדת הערר כי הועדה המקומית תשא בהוצאות המשפט של החברה היזמית בסכום של 3,000 ₪.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות