banner
הדמיית הרכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה
הדמיית הרכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

פורסם מכרז להפעלת הרכבלית בחיפה

מיזם הרכבלית יחל לפעול בעוד שנה וחצי ויכלול 6 תחנות. למציעים ניתנה אופציה להתקשר עם חברות בחו"ל

הדמיית הרכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

משרד התחבורה פרסם את המכרז להפעלת הרכבל הראשון בישראל, שישמש כאמצעי תחבורה ציבורית נוסף, לצד האוטובוסים, הרכבות והמטרונית. הרכבל, שזכה לשם "רכבלית", יחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.

הפרויקט, המוקם בימים אלה על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף, צפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה וחצי, במחצית השניה של שנת 2020. ממשרד התחבורה נמסר כי: "המפעיל שיבחר, יהיה אחראי על תפעול ותחזוקה של כל מערכות הרכבלית, ובכללם התחנות, תשתיות החשמל והתקשורת. המפעיל שייבחר במכרז יידרש להכשיר את כח האדם הנדרש לתפעול הרכבל, ולהתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני, שיאפשרו להפעיל את הרכבל כחלק ממערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה. בפרויקט צפויים להיות מועסקים עשרות עובדים באופן ישיר ועקיף".  עוד נמסר כי במכרז יוכלו להתמודד חברות מתחום התחבורה, בהם מפעילי תחבורה ציבורית, חברות אוטובוסים ורכבת קלה. כמו כן, תתאפשר הגשה משותפת של חברת תחבורה עם מפעיל רכבל בארץ ובחו"ל. המתמודדים על המכרז נדרשים להגיש את הצעותיהם עד ל-30 באפריל 2019. ההתקשרות עם המפעיל הינה לשש שנים, עם אפשרות להארכה של עד שש שנים נוספות.

רכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה
רכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

תוואי הרכבלית יכלול שש תחנות: מהן שלוש תחנות נוסעים, בשלב הראשון ישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 150 קרוניות שיוכלו להסיע עד 10 נוסעים, שיצאו מהתחנה מדי 15 שניות ויסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תיארך כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. התחנות והקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות