banner
יוסי חוגי // יחצ
יוסי חוגי // יחצ

"בעלי הדירות הם הלב של הפרוייקט"

יוסי חוגי יצא לדרך חדשה כמנכ"ל משותף בחברת "איה חברה לניהול התחדשות עירונית", כשמאחוריו 13 שנות ניסיון בהתחדשות עירונית ולפניו השקת מערכת לניהול, דיווח ותקשורת עם בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית // ראיון אישי

תמונה: יוסי חוגי // יחצ

בשנת 2005 הקים יוסי חוגי (46) בשותפות את חברת "בנייניי העיר הלבנה", חברה היוזמת פרויקטים של התחדשות עירונית לחידוש ושימור פני העיר תל אביב ומאז ובמהלך השנים קידמה החברה בין היתר את בנייני העיר הלבנה, לצד עשרות פרויקטים ייחודיים בתחום השימור, התחדשות עירונית, ניוד זכויות בנייה, איתור מתחמי העתיד וייזום תכניות בניין עיר מיוחדות ועוד. בשנת 2013 הוא עזב את החברה לטובת קידום פרויקטים עצמאיים של פינוי בינוי.

כיום, כמנכ"ל משותף בחברה "איה חברה לניהול התחדשות עירונית", לצד שותפיו עו"ד אביב טסה וארז פודמסקי שקד, הוא אומר: "לאורך כל חיי אני בעלים של חברות ומנהל תהליכים רבים במקביל ומספר רב של עובדים , הניסיון והידע הרב שצברתי עם השנים בייזום וניהול פרויקטים למגורים ובתחום ההתחדשות העירונית מסייעים לי רבות במילוי תפקידי . אני מאמין כשמנהלים טוב יש הרבה זמן לחייך לכולם ולהגיע לתוצאות הגבוהות ביותר".

בין הפרויקטים המובילים שמנהל כיום חוגי, נמצא גם פרויקט מיוחד להקמת מערכת "מיה בקליק", מטרת המערכת הינה ניהול ודיווח לבעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית. "המערכת והאפליקציה מנגישה את המידע לכל השותפים בתהליך ומשפרת את התקשורת בין כלל הגורמים מכל מכשיר ומכל מקום בעולם. בתהליך ארוך של יזום השקיפות , הבהירות, הנגישות והפשטות של מערכת הינו עוגן משמעותי בפרויקט", מסביר חוגי.
בנוסף, הוא מקדם
 פרויקט בינוי פינוי של 160 יח"ד באזור, שם הוא גם מתגורר עם משפחתו.

על האתגרים בתהליך התחדשות עירונית, הוא אומר: "בתהליך של פרויקט התחדשות עירונית יש לא מעט אתגרים, תכנון , בירוקרטיה והתנהלות מול דרישת הרשויות. אך האתגר האמתי והחשוב ביותר הוא בניית האמון בין בעלי הדירות לחברה המנהלת/היזם".

מי הפקטור הכי משמעותי בתהליך?
"בעלי הדירות הם הלב של הפרויקט ובלעדיהם שום פרויקט אינו יכול לצאת לדרך. בשנים האחרונות שמענו לא מעט סיפורים בדרכי התקשרות השונים על יזמים שהפרו הסכמים , פרויקטים שהוחתמו ולא יצאו לדרך , הפסקת ביצוע העבודה  ועוד אירועים רבים שמעלים את החשש אצל בעלי הדירות. לכן, בכל פרויקט שלי האתגר הגדול ביותר הוא לרתום את בעלי הדירות לפרויקט על ידי הסברה נכונה ומקיפה של התהליך ולהסיר את החששות והפחדים".

יחד עם האתגרים והדרך הלא פשוטה לליבו של בעל הדירה, חוגי מאמין שהתחדשות עירונית היא הפתרון היחיד במדינה קטנה כמו שלנו "שלא נותרו בה כמעט שטחים לבניה חדשה". על פי מרשם האוכלוסין ל2018 במדינת ישראל חיים כ 8.5 מיליון בני אדם ובעשרים שנים הקרובות צפויה להגיע כמות האוכלוסייה ל11.5 מיליון בני אדם, "לכן אין הרבה אפשרויות להגדיל את כמות יחידות הדיור בארץ חוץ מהתחדשות עירונית וחיזוק המבנים הקיימים", הוא אומר.  באשר להתחדשות עירונית בפריפריה, אומר חוגי כי: "לאור רעידות האדמה שהתרחשו בחודשים האחרונים באזור הצפון והמצב הביטחוני בארץ אני רואה בהתחדשות עירונית בפריפריות שליחות גדולה ושמירה על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל . אני מאמין שעל ידי הובלת רפורמה נכונה וטובה על ידי המדינה יצליחו להביא את כלל היזמים לפועל באזורים אלה ולהביא לפרויקטים כלכליים גם באזורי הפריפריה בארץ".

כיצד אתם מתמודדים עם הקיפאון וחוסר הוודאות במשק?
"ממשיכים לעבוד במרץ ולפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים להוצאת הפרויקט".

האם יש רגעים של ייאוש בתוך תהליכים ארוכים של בניה?
"בכל תהליך ארוך וממושך, כמו בהתחדשות עירונית שיכול לקחת שנים, יש רגעי ייאוש החוכמה היא לשמור על קור רוח ולהיות סבלני וקשוב לדרישותיהם של הגורמים השונים על מנת למזער רגעים אלה".

מהן השאיפות לעתיד?
"לנהל וליזום כמה שיותר פרויקטים מוצלחים של התחדשות עירונית בדגש על בעלי דירות מרוצים וכמובן לבצע פרויקטים גם באזור הפריפריה".

לכבוד השנה החדשה, מה מסמל ראש השנה ותקופת החגים?
"ראש השנה עבורי מסמל תקופה של התחדשות, זמן של חשבון נפש והסקת מסקנות מהשנה שעברה. הדבר אהוב עליי בזמן החגים הוא זמן האיכות עם משפחתי" .

חוגי מסיים עם ברכה לעם ישראל לשנה החדשה: "שתהא שנת התחדשות שגשוג וצמיחה, שנת התעצמות ופריחה, שנת ביטחון, ובעזרת השם שנת שלום".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות