banner
יבין גיל מור - מנכל אתר יד 2 // ארז סגית
יבין גיל מור - מנכל אתר יד 2 // ארז סגית

שוק השכירות: עלייה בביקוש דירות גדולות בשכונות החדשות

שכונות חדשות הן בין המבוקשות ביותר לשכירת דירות גדולות, בנות 5 ו-6 חדרים לשנת 2019. מנכ"ל "יד 2": "השכרת דירות גדולות בשכונות חדשות המאופיינות בעודף היצע, עשויה להיות רווחית"

תמונה: יבין גיל מור // ארז סגית

מהנתונים שמפרסם "יד 2", עולה כי במהלך שנת 2019 כ-19,300 איש חיפשו דירת 5 חדרים לשכירות בשכונת אפק בראש העין, שם עמד שכר הדירה על 4,600 שקלים לחודש. הביקוש לשכירת דירת 5 חדרים בשכונת הגוש הגדול בתל אביב עמד על כ-13,500 איש, שם עמד שכר הדירה על 9,550 שקל לחודש. בשכונת זמר, שהיא המבוקשת ביותר ברעננה לדירות 5 חדרים, עמד מספר המחפשים על 7,500 כאשר שכר הדירה החודשי לדירה בגודל הזה עמד על כ-6,300 שקל.

ביד 2 מצייני כי מניתוח הביקושים לדירות 6 חדרים עולה כי לרשימת השכונות המבוקשות נכנסות שכונות שהן בעלות צביון דתי. כמו שכונת כפר גנים ג בפתח תקווה, שם חיפשו כ-4,000 איש דירת 6 חדרים להשכרה. שכונה נוספת שנמצאה מבוקשת היא שכונת קריית מנחם באופקים עם כ-2,400 חיפושים עבור דירת 6 חדרים, כאשר המחיר הממוצע לשכירות לחודש עמד על כ-4,000 שקל. 

יבין גיל מור, מנכ"ל יד 2: "נהוג לחשוב ששוק השכירות מיועד בעיקר לצעירים וזוגות צעירים שמחפשים דירות קטנות למגורים זמניים. למרות זאת הנתונים שלנו מעידים על שוק פעיל מאוד גם בהשכרה של דירות גדולות, בנות 5 ו – 6 חדרים. כשליש ממחפשי דירות להשכרה בכל הארץ מתעניינים בדירות בנות 5 ו-6 חדרים, ביניהן ניתן למנות פנטהאוזים, צמודי קרקע ודירות מיוחדות. 

"משפרי דיור שמעוניינים לשדרג את איכות חייהם מדירת 4 חדרים לדירה גדולה יותר למיני פנטהאוז או לפנטהאוז בשכונה מבוקשת ואיכותית, מגלים שהפערים הכרוכים במכירת הדירה הקיימת ורכישת דירה גדולה יותר הם גבוהים מאוד ולכן מעדיפים במקרים רבים להשכיר דירה קיימת ולשכור דירה גדולה יותר בשכונה שבהם הם רוצים לגור. כך לדוגמא מחירי דירות 5 חדרים בשכונות הצפוניות של תל אביב עומדים על למעלה מ – 4 מיליון שקלים והפער בין דירה 4 חדרים ל – 5 חדרים עומד על כ- מיליון ₪.

"השכרת דירות גדולות בשכונות חדשות המאופיינות בעודף היצע, עשויה להיות רווחית. באזורים האלה, היצע דירות גדול הוביל למחירי שכירות נמוכים יחסית. כך, משפרי דיור יכולים להשכיר דירת 5 חדרים חדשה, ולהישאר עם רווח בהנחה ומחזיקים בדירה קטנה בשכונות עם רמת מחירים גבוהה יותר". 

רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק בחברת אשדר, אומר בעקבות הנתונים כי:  "אנו עדים בתקופה האחרונה לתופעה הולכת ומתגברת של משפרי דיור שמעוניינים לגור בשכונות מבוקשות, ומעדיפים לפחות בשלב הראשון להשכיר את הדירה שבבעלותם ולשכור בשכונה המבוקשת עד לגיוס ההון הנדרש לרכישה של דירה. בפרויקט ברמת גן, אותו אנו בונים יחד עם אזורים וצמח המרמן, בשלושת החודשים האחרונים היו חמישה מקרים של אנשים ששכרו דירה במגדל הראשון שאוכלס, וכעת רוכשים דירה במגדל הרביעי".

לירון פרי, מנכ"ל פרי נדל"ן, מוסיף כי: "בשנים האחרונות אנחנו ערים למגמה של עלייה ברכישת דירות גדולות לצרכי השקעה בשכונות חדשות. אותן דירות יוצאות לאחר מכן לשוק השכירות ומבוקשות על ידי משפרי דיור שידם אינה משגת לרכוש דירה באותה שכונה. בנוסף יש ביקוש לשכירת דירות גדולות למי שיש בבעלותו דירה בה הוא מתגורר או דירה להשקעה בשל שיקולי מס. משפרי דיור בעלי דירה נוספת יאלצו לשלם גם מס שבח על הדירה אותה הן מוכרות ומס רכישה גבוה על הדירה החדשה. כדי לחסוך את המיסוי אותן משפחות מעדיפות להוציא לשכירות גם את הדירה בה הן מתגוררות ולהשכיר במקומה דירה גדולה יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות