banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

רחובות: דיירות סרבניות חויבו לחתום על פרויקט תמ"א 38

המפקחת על רישום המקרקעין במשרד המשפטים קיבלה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין מגורים בשדרות חן ברחובות, וקבעה כי בניגוד לעמדתן של דיירות סרבניות מקומת הקרקע, פרויקט תמ"א 38 ייצא לפועל

את התביעה הגישו 14 מבעלי הדירות בבניין, כאשר הנתבעות הן אם ובתה היורשות החוקיות של בעל דירה בקומת הקרקע המתנגדות לביצוע הפרויקט במתכונתו הנוכחית. 

על פי הסכם התמ"א ועל פי ההיתר שניתן לפרויקט יקבל היזם 11 דירות חדשות, דירה אחת בקומת הקרקע ועוד 10 דירות בשלוש קומות חדשות שייבנו על גג הבית המשותף. כן על פי ההסכם יוצמדו לדירות אלו מקומות חניה.

בחודש פברואר 2019 ניתן היתר בתנאים לביצוע הפרויקט על ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה רחובות, זאת לאחר שנידונו בפניה התנגדויות ביניהן התנגדות הנתבעות. יורשות דירת הקרקע הגישו התנגדות על ההחלטה לוועדת הערר המחוזית אולם זו דחתה את כל טענותיהן אחת לאחת. 

בעקבות זאת הן הגישו תביעה למפקחת על הבתים המשותפים. בסוף שנת 2019 ערכה המפקחת ביקור בבניין הנוכחות נציגי הצדדים וכן היזם ואדריכל מטעמו. במהלך הביקור עלו מספר הצעות לפשרה אולם הן לא צלחו והסוגייה התגלגלה שוב לפתחה של המפקחת. 

לטענת התובעים התנגדויותיהן של הנתבעות לפרויקט חסרות כל בסיס וטעם, ומטרתן אחת היא להביא לכך שהפרויקט לא יצא אל הפועל ובכך לכפות את עמדתן על רוב בעלי הדירות בבית המשותף המעוניינים בפרויקט. לשיטתם מדובר ב"דיירות סרבניות" במלוא מובן המילה אשר מנסות "לסחוט" את היזם. 

מנגד, טענו הנתבעות כי התוכנית פוגעת בדירתן ותהפוך אותה ל"אי כלוא" בין מתקנים טכניים, חדר חשמל וטרנספורמציה בחזית, מתקן חניה בסמוך לכניסה למבנה, חדר מעלית ודירה נוספת שעתידה להיבנות בצמידות לדירתן בקומת הקרקע. לשיטתן התוכנית פוגעת בנתבעות באופן שאינו מידתי, המרוויחים העיקריים מן התוכנית הם בעלי דירות בקומות הגבוהות ואילו הנתבעות הן המפסידות העיקריות, כך לטענתן. הן הוסיפו כי אישור הפרויקט יביא לחסימת האוויר והאור לדירתן, מתקן החניה יהפוך את חייהן לגיהנום של ממש ודירתן תהפוך למחסן כלוא בין מתקן אשפה, חניון ודירה חדשה. 

לאחר ששמעה את טענות הצדדים החליטה המפקחת לקבל את התביעה בסייגים, וקבעה כי: "אין לי אלא לשוב ולאמץ קביעותיה של ועדת הערר גם באשר להליך דנן".

עוד נאמר בפסק הדין: "הנתבעות טוענות בלהט כי בפרויקט דנן לא נשמר השוויון וכי דירתן היא המפסידה העיקרית מן הפרויקט בעוד הדירות הגבוהות הן המרוויחות העיקריות. לא מצאתי כי יש ממש בטענה זו וההפך הוא הנכון". 

סוף דבר: המפקחת קיבלה את התביעה ואישרה לתובעים לבצע את העבודות נשוא התביעה בהתאם לחוק החיזוק זאת בכפוף לשני תנאים: הקצאת 3 מקומות חניה לבעלי הדירות הקיימים על בסיס מקום פנוי ופתיחת חלון בשירותי דירת הנתבעות, ככל שקיים במצב הנוכחי.

המפקחת חייבה את הנתבעות לחתום על ההסכם ועל המסמכים המאפשרים את ביצוע הפרויקט וכן לשלם הוצאות משפט בסך של 3,000 ₪.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות