המספרים העצומים מאחורי התחדשות מטרו מרכז בראשון לציון
2,800 דירות, 240,000 מ"ר מסחר ותעסוקה, 17 אחוז רווח יזמי, 18 תתי מתחמים לפינוי בינוי – זו התוכנית שצפויה לעבור למסלול ותמ"ל
2,800 דירות, 240,000 מ"ר מסחר ותעסוקה, 17 אחוז רווח יזמי, 18 תתי מתחמים לפינוי בינוי – זו התוכנית שצפויה לעבור למסלול ותמ"ל
מתחם מטרו מרכז בראשון לציון בדרך להתחדש עם 2,816 יח"ד: הוועדה המקומית ראשון לציון תקיים בשבוע הבא דיון בתכנית, ומהנדסת העיר ממליצה כי התכנית תקודם בוותמ"ל.
עיריית ראשון לציון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמות תכנית להתחדשות עירונית במתחם המטרו במרכז העיר. מדובר על שטח של כ-130 דונמים, הממוקם מצפון לרחוב רוטשילד, ממערב לרחוב הרצל, ממזרח לרחוב גורדון ומדרום לרחובות דבורה ברון, קרית ספר, תרמ"ב ועין הקורא. בשטח התכנית יש כיום 905 יח"ד, שמתוכן 872 יח"ד מיועדות להריסה ובנייה, ועוד 33 יח"ד מיועדות לחיזוק. התכנית מציעה תוספת של 1,911 יח"ד, ובסך הכל 2,816 יח"ד (מכפיל יח"ד 3.1), בבינוי של עד 40 קומות. הצפיפות המוצעת ברוטו היא 24 יח"ד לדונם, והצפיפות נטו היא 48 יח"ד לדונם. הרח"ק (מדד של רצפה חלקי קרקע, המגדיר את היחס שבין שטח המגרש לבטח הבנייה המותרת) הוא 12.
התכנית מציעה בסך הכל 641,720 מ"ר בנוי. מתוכם, 379,620 מ"ר מגורים (מכפיל שטח 3.2), 218,000 מ"ר תעסוקה (מכפיל שטח 18.3), 30,600 מ"ר מסחר (מכפיל שטח 4.6), מבני ציבור 13,500 מ"ר (מכפיל שטח 3.8). בסך הכל, מכפיל השטח הבנוי של כלל השימושים הוא 4.6.
הרווח היזמי החזוי הוא 17 אחוזים. התכנית מחולקת ל-18 תת מתחמים. כל תת מתחם הוא מתחם איחוד וחלקה עצמאי, והחלוקה נעשתה מתוך התחשבות באילוצים תכנוניים ובמבנים אשר עברו תהליך של התחדשות עירונית.
בדיון מקדמי שערכה הוועדה המקומית בתכנית לפני קצת יותר משנתיים, אמר מתכנן התכנית, אדריכל אלי דרמן, בעלי משרד "דרמן ורבקל אדריכלים": "בדקנו 3 כיוונים: האחד זה להעצים את המרכז העירוני של ראשון לציון באזור ההיסטורי, השני היה להעצים מנה נכבדת של מגורים מעל תחנת המטרו, והשלישי להעצים מנה נכבדת של תעסוקה על אזור המטרו, בכוונה להעצים את מרכז העיר ולייצר מוקד תעסוקתי. לגור על התחנה אומר פחות שימוש ברכב פרטי, לעבוד על התחנה אומר שאפשר להגיע מכל מקום באזור המטרופולין ולעבוד במרכז העיר ראשון באזור נגישות ברמה מאוד גבוהה. גם הקו החום (קו מערכת אוטובוסים מהירה עתידי שיחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון) וגם במטרו נמצאים בהצטלבות על התכנית שלנו… אנחנו רואים פה מכפילים מאוד מעניינים. התעסוקה גדלה פי 15, המגורים יגדלו פי 4 מבחינת שטח".
כעת התכנית עולה לדיון שעניינו המלצה להפקדה. מהנדסת העיר, גל גבריאל, ממליצה לאשר עקרונית את התכנון המוצע, ולקדם את התכנית בוותמ"ל. חברי הוועדה ידונו בשבוע הבא בהמלצה.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן