banner
רינה דגני // צילום: אבשלום ששוני
רינה דגני // צילום: אבשלום ששוני

מענקים לרוכשי דירות היא שטות גמורה

כך אומרת ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, בעקבות הביקוש הנמוך לדירות מחיר למשתכן בפריפריה וכוונת האוצר להרחיב את המענקים גם לטובת משפרי דיור

תמונה: ד"ר רינה דגני // צילום: אבשלום ששוני

קבינט הדיור ידון השבוע בהצעת ההחלטה שנועדה לאשרר את בקשת משרד האוצר להעניק, בנוסף למענקי הדיור בסך 40-60 אלף שקל לחסרי דירה הזכאים להשתתף במחיר למשתכן בפריפריה, גם מענקים למשפרי דיור. ההצעה נועדה לעודד את הביקוש ליישובי הפריפריה, לאחר שהניסיון הקודם כשל והביקושים לדירות נמוכים מכפי שצפו באוצר.

בעקבות האישור הצפוי להתקבל להכללת משפרי הדיור, אומרת ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה ומתכננת ערים: "זוהי שטות שאין כדוגמתה! גם אם יקבלו הרוכשים מענק גבוה בהרבה, הם יעדיפו להמשיך ולהתגורר במרכז הארץ, היכן שיש תעסוקה ולא יכתתו את רגליהם לפריפריה, לא משנה באיזה מחיר הממשלה תציע להם את הדירה".

לא ניתן לייצר ביקושים מלאכותיים
עוד אומרת ד"ר דגני כי לפי נתוני גיאוקרטוגרפיה העדכניים, יש במדינת ישראל מידי שנה ביקוש קבוע לכ-50 אלף דירות ולא ניתן לייצר ביקושים מלאכותיים במקומות שבהם אף אחד לא רוצה לגור. בנוסף לכך, הממשלה מנסה לקדם עוד כרבע מיליון דירות בקירוב במסגרת הסכמי גג, גם כן במקומות שרובם ככולם לא יהיה להם כלל ביקוש, לפי נתונים עדכניים של גיאוקרטוגרפיה.

"אני קוראת לכל מקבלי ההחלטות לעשות שידוד מערכות"
ד"ר דגני: "מצד שני, וזה אבסורד לא פחות גדול, הממשלה מנסה דרך הותמ"ל לקדם רבבות דיור במרכז הארץ, וזה כמובן סותר לחלוטין את הכוונה לעודד רוכשים במחיר למשתכן בפריפריה על ידי מענקים.

אני קוראת לכל מקבלי ההחלטות לעשות שידוד מערכות, לנתח היכן בדיוק הביקושים, לבנות היכן שיש תעסוקה או לחלופין, ועל כך אני ממליצה מאוד, להתחיל לפתח אזורי תעסוקה גדולים ואיכותיים בפריפריה ולקבוע סוף סוף מדיניות ברורה בנושא!"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות