קבינט הדיור אישר את תוכנית הרכבל לכותל
התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון
התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון
הדמיית תחנת הרכבל // באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים
קבינט הדיור אישר היום את תוכנית הרכבל לכותל (תת"ל 86), שיזם משרד התיירות. התוכנית מציעה פתרון לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה (אזור הכותל, שער האשפות, עיר דוד) ותיתן מענה למטיילים, תושבים ולתיירים, כך אומרים במשרד האוצר.
נכון להיום, האזור סובל מעומסי תנועה וגודש בשגרה ובימי מועד, וכן מהשלכות של רעש וזיהום האוויר, בעיות בטיחות עקב עירוב התנועות של רכב מנועי והולכי רגל, ופגיעה באיכות המרחב הציבורי והנגישות לאתרים ההיסטוריים והדתיים הקיימים במרחב העיר העתיקה וסביבותיה. בתוך כך, ההערכה היא שבממוצע מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 מבקרים בשבוע, מתוכם כ-24,000 תיירים, אומדן שגדל מדי שנה.
מבין המערכות להסעת המונים, מערכת הרכבל המוצעת מספקת קיבולת של כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון.
ממשרד האוצר נמסר כי: "המטרה העיקרית ליישום פרויקט הרכבל לאזור הכותל ולשירות האגן הדרומי של העיר העתיקה, היא לאפשר את שיפור הנגישות לעיר העתיקה וכתוצאה מכך, להקל באופן משמעותי על הגודש התנועתי הבלתי נסבל הקיים היום בשגרה, וקל וחומר בימי חג ומועד. יחד עם זאת, הרכבל אינו מהווה הפתרון היחיד שייתן מענה לעומס התחבורתי באזור, והוא חלק ממערך כולל של פתרונות משולבים שיזינו את הרכבל ויפחיתו את תנועת כלי הרכב באזור". התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון.
שר האוצר, משה כחלון: "הכותל כיום אינו נגיש מספיק לכלל הציבור. אלפיים שנה חיכינו לכותל המערבי, ולא יתכן שבגלל עומסי תנועה רבבות ימנעו מלהגיע לכותל כדי להתפלל, לטייל ולהשתתף בטקסים צבאיים ולאומיים. הרכבל ינגיש את הכותל לאותם המונים שרוצים להגיע כיום לכותל ופשוט לא יכולים. מדובר כאן על פרויקט לאומי שהוא מעבר לתשתית תחבורתית ותיירות, אלא פרויקט חברתי שינגיש את הכותל לכל מי שרק רוצה להגיע."
השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין: ״אני שמח שהצלחנו היום לעבור עוד שלב חשוב בקידום תוכנית הרכבל לעיר העתיקה. מדובר בפרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים, ושלב אחרי שלב אנחנו הופכים חזון למציאות חדשה, ובקרוב הדרך אל הכותל המערבי ולאתרים חשובים אחרים בירושלים העתיקה יהיו נגישים יותר ״
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן