banner

האם היזמים יגיעו מוכנים לגיוס הון עצמי למתחמי פינוי בינוי?

מתחמי פינוי בינוי הם המילה הבאה של ההתחדשות העירונית אלא שהדבר מאלץ את החברות הבונות בהיקפים קטנים ובינונים להתכונן לגיוס הון עצמי. עופר רופא, מנהל סקטור נדל"ן בבנק ירושלים: "יזמים צריכים להיערך לכניסה לפרויקטים גדולים כי לשם השוק המכוון, זה האתגר

בעוד ההתחדשות העירונית צועדת למגמה של מתחמי פינוי בינוי ומחירי הקרקעות נוסקים, כך גם היקפי הבינוי וההון העצמי הנדרש לחברות יזמיות הולכים וגדלים. יצאנו לפגוש את עופר רופא, מנהל סקטור נדל"ן בבנק ירושלים, כדי להבין איך והאם חברות שרוצות לצמוח ולהיות שחקן רלבנטי במגרש יכולות להיערך. 

עופר, איזה שינוי חל במגמות ההתחדשות העירונית והשוק שמצריך מחברות יזמיות להיערך ליום המחר? 

"המגמות שחלות היום בענף הבנייה, ואשר באות לידי ביטוי במכרזי רמ"י ועסקאות התחדשות עירונית, נוגעות להיקפים הולכים וגדלים של מתחמים שלמים, לשם הרשויות דוחפות. מדובר בהחל מ-50 יח"ד ומעלה וזה דורש הון עצמי גבוה יותר וזה האתגר הבא ליזמים". 

האם אפשר להגיד שחברות שבונות היום כמה עשרות ומאות יח"ד בהתחדשות עירונית ובכלל, עלולות למצוא את עצמן בחוץ בשל קשיים בגיוס הון עצמי? 

"לחברות שבונות היום מאות יח"ד יש את צבר הפרויקטים וההון עצמי עד לנקודה הנוכחית. דווקא יזמים בסדר גודל של עשרות יח"ד הם אלו אשר צריכים להיערך ליום המחר, לכניסה לפרויקטים גדולים יותר, כי לשם השוק המכוון וזה האתגר שלהם לאפ-גריד ולקפיצה למגרש של הגדולים".

מה הפתרון הנכון עבורן, איך מתכוננים לעתיד? 

"אנחנו בבנק ירושלים מזהים את המגמה ולא מדברים עם יזמים על עסקה בודדת אלא אנחנו שואלים את הלקוח איפה הוא רוצה להיות עוד 5 שנים מהיום, ובונים יחד איתו מתווה ארוך טווח. בתהליך הזה אנחנו מתקדים יחד צעד אחר צעד, כאשר כל פרויקט שלהם מקדם אותם לפרויקט הבא וכך אנחנו מביאים אותם לפתרון עבור ההון העצמי בפרויקטים הבאים המשמעותיים. בנק ירושלים מתמחה במיפוי והערכות לקראת הפרויקטים הגדולים שיבואו". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות