banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

נציג דיירים בפרויקט תמ"א 38 פיתח פלטפורמה ליצירת קשר ועדכונים שוטפים לדיירים

אריק קצב, נציג דיירים בפרויקט תמ"א 38 פיתח פלטפורמה חדשה לעדכון הדיירים בתהליך: "ברגע שנכנסים לעמוד הפרויקט מקבלים סטטוס עדכני שלו ואת כל המסמכים הרלוונטיים. כשאתה שומר על קשר רציף עם הדייר, הוא מרוצה"

רונן דמארי 05.10.2021

תהליך התחדשות עירונית המתבצע בבניין מגוריו של יזם הייטק הוליד פלטפורמה ייעודית המאפשרת הנגשת מידע ועדכונים על פרויקט תמ"א 38: אריק קצב בעל רקע מקצועי בתחום ההיי טק, נחשף לנבכי תחום ההתחדשות העירונית כאשר החל פרויקט תמ"א 38 בבניין מגוריו בתל-אביב והוא נמנה על נציגות הדיירים. עם התקדמות הפרויקט, הבחין קצב כי אופן העברת המידע מהיזם לבעלי הדירות טעון שיפור והחל לעבוד על פתרון טכנולוגי.

על מנת לעשות סדר ולייעל את התהליך, הוא פיתח תוכנה שהופכת את הנושא המורכב לפשוט ובעיקר נגיש הרבה יותר. בראיון ל"מגדילים" מספר קצב: "לפני כשלוש שנים התחלנו פרויקט של תמ"א 38 בבניין שאני מתגורר בו בתל-אביב. החלטנו לקחת חברת ליווי דיירים ואני הייתי חלק מהנציגות. ככל שהתהליך התקדם, הבנתי שאמנם הטכנולוגיה התקדמה אבל אנחנו עובדים עם אי מיילים, וואטסאפים ושיחות טלפון כשאנחנו רוצים לקבל מידע על הפרויקט שלנו. חשבתי לעצמי – למה לא ליצור משהו שישקף את הפעילות שנעשית בפרויקט לטובת בעלי הדירות". 

תחום ההתחדשות העירונית ידוע כמורכב במיוחד

"בדיוק ולכן הרעיון היה לעשות חוויית לקוח אחרת בכל הנושא התמ"א. אנחנו יודעים שהרבה פעמים קשה לייצר אמון בקרב הדיירים בפרויקט וישנו מצב של חוסר תקשורת בין היזם ובין הדיירים כשהם מצדם רוצים להתעדכן ולדעת מה קורה. במקום להעביר להם את המידע רק כשקורה משהו, אני נותן להם כלי שבאמצעותו הם יכולים להתעדכן בהתקדמות של הפרויקט. זה אמור להוריד כאב ראש ליזם או למנהל הפרויקט ומצד שני להראות נגישות ושקיפות לכולם".

איך החלטת לממש את הרעיון?

"בשלב הראשוני בניתי אתר לפרויקט בו יכלנו לראות תמונות ואת סטטוס ההחתמות של בעלי הדירות. בהמשך, בהתייעצות עם נציג החברה שמלווה את הפרויקט שלנו, התחלתי לפתח תוכנה ולקדם את הרעיון. לאחר שהתוכנה פותחה, עשיתי אפיון ולקחתי צוות חיצוני שימשיך לקדם ולשווק את הרעיון הלאה".

איך הפלטפורמה עובדת הלכה למעשה?

"הרעיון היה לעשות משהו מאוד פשוט ונוח שיהיה נגיש לכולם, כך שברגע שנכנסים לעמוד הפרויקט מקבלים סטטוס עדכני שלו ואת כל המסמכים הרלוונטיים של הפרויקט. הפלטפורמה נקראת  my tama 38 אני מקים עבור היזם את עמוד הפרויקט והוא מזין את התכנים באופן עצמאי. יש לו רמות הרשאה שונות באמצעותן הוא יכול לקבוע מי יעלה מסמכים ומי יוכל לצפות בהם".

אלו תגובות אתה מקבל מהמשתמשים?

"לא כל הדיירים נכנסים ומתעדכנים כל הזמן, אבל ברגע שאתה שולח הודעת טקסט ואומר לדיירים שיש עדכונים באתר הם ייכנסו ויראו את זה. זה כמובן תלוי עד כמה אנשים מעורבים ורוצים להתעדכן". 

ומה לגבי היזמים?

"אני יכול לומר לך שלא כולם אוהבים את זה, כי יש יזמים שיש להם מספיק סיבות להסתיר את המידע – או לא יודעים לקדם את הפרויקט כמו שצריך או לא רוצים להנגיש לוחות זמנים. הם מעדיפים שזה לא יהיה רשום ומדווח ואני חושב שזו טעות, כי כשאתה עושה פרויקט נדרשת שקיפות מלאה והאמינות שלך כיזם כשאתה שם את הכל מול בעלי הדירות היא הרבה יותר גבוהה מאשר כשאתה מתחיל לשחק אתם משחקים והם צריכים לרדוף אחריך. בסופו של דבר אתה מעניק חווית לקוח ואתה מעניק שירות".

יש לך מתחרים? מה היתרון העיקרי שלך לעומתם?

"המוצר שלי נעשה מראש כשהוא ידידותי ונוח למשתמש. הוא פשוט מאוד לתפעול ולא נועד לנהל את הפרויקט, אלא לשמש ככלי להעברת דיווחים שמירה על התקשורת הישירה וייצור שקיפות. הפלטפורמה מתאימה גם ליזם קטן שיש לו פרויקט או שניים וגם לנציגות דיירים שרוצה לשלם רק 200 -300 ₪ לחודש לתוכנה כדי לשמור על קשר. בנוסף, אני לא מחייב במינימום של 5,000 דיירים, אלא מספק את השירות גם ל -30 דיירים כי רציתי להנגיש את הפלטפורמה הזו לפרויקט בכל סדר גודל. אני מקל על החיים של היזם ועושה את זה יותר יעיל מאורגן ושקוף לדיירים". 

איזה מסר היית רוצה להעביר ליזמים שמתלבטים אם לרכוש את הפלטפורמה שלך?

"כשאתה שומר על קשר רציף עם הדייר, הוא מרוצה. לא צריך לשתף רק את הנציגות בפרויקט אלא את כלל הדיירים. אני חושב שיצרנו משהו טוב שמעניק שקיפות וחוויית שירות מאוד חשובה לכלל הצדדים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות