banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

אושרה תוכנית להקמת מסילת רכבת בין כרמיאל לקריית שמונה

אורך המסילה 54 ק"מ ועלות הקמתה כ- 12 מיליארד שקל. יו"ר הוועדה, בועז יוסף: "מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון"

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון אישרה את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. במינהל התכנון מציינים כי: "מטרת העל של הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ".

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמד בכ-12 מיליארד₪. 

במסגרת התוכנית מוצעות הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כמו כן, התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה, בין היתר בחצור הגלילית ואפשרות לתחנות עתידיות באגמון החולה/צומת כ"ח ומרום הגליל. נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיסיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צרכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות