banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

פעילות הותמ"ל תוארך בשלושה וחצי חודשים

כך עולה מהצעת חוק שתעביר המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאישור הממשלה, במסגרת עדכון תקנות לשעת חירום. עוד בין עיקרי ההוראות שנכללות בתזכיר – יבוטלו תקנות שעת החירום אשר הקפיאו את מרבית המועדים הקבועים בחוק התכנון והבניה

אילוסטרציה // Depositphotos

המועצה הארצית לתכנון ובנייה ממליצה כי חוק הותמ"ל ופעילות הוועדה יוארכו בשלושה וחצי חודשים, עד ליום ה- 7.8.2020, תוך מתן סמכות לשר האוצר להאריך תקופה זו ב-90 ימים נוספים, כך עולה מתזכיר הצעת חוק שנידון היום ויועבר לאישור הממשלה.  במינהל התכנון מנמקים את הבקשה להארכת פעילות הותמ"ל בצור ל"סיום הטיפול בתכניות אשר הליך קידומן נעצר או עוכב בשל הקפאת מועדים והשלכות נוספות של תקופת החירום" וכן, על מנת "לאפשר לממשלה החדשה שהות לערוך תיקונים והסדרים חדשים בחוק הותמ"ל, ככל שתחליט על כך". 

עוד בין עיקרי ההוראות שנכללות בתזכיר, יבוטלו תקנות שעת החירום אשר הקפיאו את מרבית המועדים הקבועים בחוק התכנון והבניה, והם יחולו כרגיל, זאת, לקראת חזרתו של המשק להתנהלות מלאה יותר וחזרתם של עובדים רבים למשרדיהם.   

התזכיר נידון היום בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובניה במסגרת הצעת חוק בענייני תכנון ובנייה (הוראת שעה)(נגיף הקורונה), התש"ף-2020, אשר נועד להחליף את התקנות לשעת חירום שאמורות לפקוע ב-24.5.20. התזכיר קובע את התנאים לקיום פעילות מוסדות התכנון בתקופת ההתמודדות עם הקורונה וניהול שגרה לצד הקורונה. 

עוד מציע התזכיר לקבוע בחוק כי דיון באמצעים טכנולוגיים הוא דרך ראויה לקיום דיון בתקופת משבר הקורונה, ולכן מוסד תכנון יכול לקיים את ישיבותיו באמצעות וידאו מרחוק, אם לא ניתן לקיים את הדיון בישיבה רגילה. במידה ולא ניתן יהיה לקיים דיונים רגילים בהתנגדויות, מציעה הצעת החוק לאפשר קיום דיון באמצעים חלופיים כגון וידאו מרחוק או באמצעות שיחת טלפון. כמו כן, ניתן יהיה לדון בהתנגדות על סמך ההתנגדות הכתובה שהוגשה. במינהל התכנון מציינים כי: "במידה ולא תחול הסכמת המתנגד לתהליך,  היו"ר ישקול את הנימוקים שהציג המתנגד לאי מתן הסכמתו ובכלל זה גילו, מצב בריאותו, נסיבותיו האישיות והיותו מיוצג, החשיבות בקידום הליכי התכנון או הרישוי ואי דחיית הדיון". 

בעניין מכוני בקרה, מוצע כי התקופה הוולונטרית להגשת בקשות למכוני הבקרה תוארך עד ה-1 בספטמבר 2020 וכי תוקפם של רישיונות להפעלת מכון בקרה יוארכו בשלושה חודשים נוספים ממועד הפקיעה.

לקבלת חדשות ועדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות