banner
קבוצת משולם לוינשטין- מתחם התחנה המרכזית // הדמיה: משרד אדריכלים דני קייזר
קבוצת משולם לוינשטין- מתחם התחנה המרכזית // הדמיה: משרד אדריכלים דני קייזר

תל אביב: אושרה תב"ע לפרויקט התחנה המרכזית הישנה

התב"ע אושרה בוועדה המחוזית וכוללת הגדלת זכויות הבנייה ל-1,333 יח"ד, לצד שטחי מסחר ותעסוקה. המתחם נרכש בתמורה לכ-560 מיליון שקל ושוויו נאמד כיום בכ- 884 מיליון שקל

קבוצת משולם לוינשטין- מתחם התחנה המרכזית // הדמיה: משרד אדריכלים דני קייזר

הוועדה המחוזית ת"א אישרה את התב"ע (תוכנית בניין עיר) לפרויקט התחנה המרכזית הישנה בתל אביב: תוכנית מתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב המאושרת (תא/4321 מתחם השומרון – התחנה המרכזית) כוללת בנייה של כ-1,333 יח"ד, מתוכן 138 יח"ד מיועדות לדיור להשכרה ארוכת טווח. בנוסף, במתחם ניתן לבנות כ-153,000 מ"ר שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים, לצד שטחי ציבור בארבעה מתחמי איחוד וחלוקה נפרדים. 

התוכנית מתפרסת על שטח של כ-78 דונם בין הרחובות מנחם בגין במערב, הגדוד העברי בדרום, הנגב בצפון ורחוב סלומון במזרח. קבוצת שיכון ובינוי, באמצעות החברה-הבת שיכון ובינוי נדל"ן וקבוצת לוינשטין, באמצעות החברה-הבת לוינשטין נכסים בתחנה, מחזיקות במשותף ביותר מ-70% מכל זכויות הבנייה בקרקע. החברות מדווחות היום כי במקביל לקידום התוכנית, הן השלימו תהליך פינוי בהסכמה של מתחם התחנה. "התוקף לתוכנית ניתן לאחר שינויים שהיא עברה בוועדה ודיון בהתנגדויות שנדחו. כך, מספר דירות המגורים שניתן לבנות כיום עומד על 1,333 יח"ד לעומת 1,160 יח"ד שהיו בתוכנית שהופקדה בתחילת 2019", נמסר מהחברות, "מנגד, שטח הדירה הממוצע הנו כ-70 מ"ר, ונקבעה החובה לייעד חלק משטח התוכנית ל'דיור מיוחד' – דירות להשכרה ארוכת טווח. כמו כן, היזמים יוכלו להמיר חלק משטחי התעסוקה ולבנות עוד 90 דירות במתחם". 

אבישי קימלדורף, סמנכ"ל תכנון ואדריכל ראשי שיכון ובינוי נדל"ן: "אישורה של התוכנית מהווה נדבך משמעותי באסטרטגיה של שיכון ובינוי להעמיק השקעתה באזורי הביקוש בפרויקטים המשלבים פיתוח נכסים מניבים בתחום התעסוקה וכן מגורים להשכרה ולמכירה. אנו צופים כי אופן קידומה המהיר והמוצלח של התוכנית יקדם גם את שלבי הבנייה במתחם ויהווה את העוגן המרכזי בפיתוח רובע זה במרכז העיר הסמוך לשדרות רוטשילד ולקווי הרכבת הקלה.

חן גור לוטן מנהלת נכסים מניבים בקבוצת לוינשטין // צילום: לוינשטין
חן גור לוטן מנהלת נכסים מניבים בקבוצת לוינשטין // צילום: לוינשטין

חן גור לוטן, מנהלת נכסים מניבים קבוצת לוינשטין "מדובר בתוכנית ענק שתסייע בפיתוח וחידוש מרכז תל אביב – אזור שהוזנח שנים רבות ויצר מובלעת במרכז העיר. פיתוח התשתיות, השטחים הציבורים והפעלת הרכבת הקלה ייצר את אחד מפרויקטי עירוב השימושים הגדול בגוש דן ובתל אביב ויכניס אוכלוסייה חדשה ואיכותית לעיר. פיתוח הפרויקט משתלב באסטרטגית קבוצת לוינשטין לפיתוח נכסי הקבוצה ויצירת ערך משמעותי באזורי הביקוש ובתחומים בה הקבוצה פועלת". 

שיכון ובינוי ולוינשטין רכשו סופית את מתחם התחנה המרכזית הישנה  בת"א ביולי 2015 תמורת 560 מיליון שקל. בספטמבר האחרון, שווי הקרקע על פי דוחות חברת לוינשטין עמד על כ-884 מיליון שקל. על שטחי המגורים בתוכנית אמון משרד האדריכלים יסקי מור סיון ואת שטחי המשרדים מתכנן האדריכל משה צור. במרכז המתחם צפוי לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, בכיכר העירונית מתוכנן לקום משכנה החדש של להקת בת שבע ושטח ציבורי נוסף. בנוסף במסגרת התוכנית קיים גם שימור של בית הבאר.

עו"ד גלעד שמעון // יחצ
עו"ד גלעד שמעון // יחצ

עו״ד גלעד שמעון ממשרד צבי שוב, המייצג בעלי קרקעות במתחם: "פרסום דבר אישורה של תכנית מתחם השומרון במתכונתה העדכנית המשופרת, שאושרה לאחר ביצוע תיקונים וקבלת התנגדויות שונות, הוא בהחלט אירוע משמעותי ומשמח. חשוב לציין עם זאת, שהתכנית שאושרה עתה, מחייבת עדיין עריכת תכניות פרטניות נוספות לכל אחד מ-4 מתחמי האיחוד והחלוקה הכלולים בתכנית, בטרם תתאפשר הוצאת היתרי בניה וביצוע בניה בפועל, כך שסביר שיחלוף עוד פרק זמן בטרם נראה את המנופים עולים על הקרקע. עבור בעלי הקרקע בתחום התכנית, תכניות האיחוד והחלוקה הפרטניות המלוות בשמאויות לגבי החלוקה הן שלב קריטי במיוחד, משום שתכניות אלה, יקבעו למעשה, מה יהיה חלקו של כל בעל זכויות, וכמה זכויות יוקצו לו בסופו של יום בהתאם לחלקו היחסי במתחם שבו הוא ממוקם. מטבע הדברים, סביר להניח כי אנו צפויים למאבקים וויכוחים לא פשוטים במוסדות התכנון על תכניות פרטניות אלה, ואופן חלוקת ה"עוגה" הראוי, ולכן מומלץ לכל בעל זכויות לעקוב אחר קידומן של התכניות הללו, ולמצות את זכויותיו, על מנת שלא יקופח."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות