banner
עו"ד ענת בירן // נדב יהונתן כהן
עו"ד ענת בירן // נדב יהונתן כהן

הוד השרון: תוכנית המתאר 2050 תעודכן

העליון נתן תוקף של פס"ד להסכמות שהושגו לביצוע שינויים בתוכנית המיתאר העירונית, זאת לאחר מאבק ממושך שניהלו התושבים ולאור תמיכתו של ראש העיר הנוכחי. מסמך יישום לתוכנית יגובש בשיתוף התושבים

עו"ד ענת בירן // צילום: נדב יהונתן כהן

ביום שלישי האחרון, לאחר כשלוש שנים של הקפאת תכנית המיתאר הכוללנית להוד השרון ורגע לפני דיון מכריע בבג"צ, הושג הסדר בין פרקליטות המדינה, ועד הפעולה של התושבים המתנגדים, הועדה המחוזית ועיריית הוד השרון, לקביעת התניות תכנון ובניה בתחומי תשתיות, תחבורה ועוד, כתנאי לאישורה הסופי של התכנית. ההסכמה בין הצדדים הוצגה בפני בית המשפט העליון, וקיבלה תוקף של פסק דין, כך מדווח ועד הפעולה, שיוצג לאורך התהליך על ידי עו"ד ענת בירן. "עוד הוחלט לאפשר לעיריית הוד השרון לייצר מסמך יישום לתוכנית המתאר בשיתוף עם ועד הפעולה, מה שיאפשר למעשה ליצור שינויים נוספים בתוכנית – גם לאחר אישורה", אומרת עו"ד בירן. 

כזכור, המאבק החל בהגשת התנגדויות לתכנית, שנדחו על ידי הועדה המחוזית ועברו לדיון בבית המשפט המחוזי, אשר בפסק דין תקדימי קיבל את עתירת התושבים נגד החלטת הועדה המחוזית, וקבע כי ראוי לקיים דיון נוסף בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית בנושא התחבורתי. על פסק הדין הזה הוגשו שני ערעורים לבית המשפט העליון – המדינה ערערה על התערבות בית המשפט בהחלטתה של הועדה המחוזית ודרשה לאשר את התכנית כפי שהיא, ואילו ועד התושבים טען כי היה מקום להעביר לוועדת המשנה לעררים את הדיון בכל התכנית הכוללנית ולא רק בהיבטי התנועה והתחבורה. 

כעת, במסגרת ההסכמות בין הצדדים כאמור הוחלט להוסיף מספר מגבלות לתכנית המתאר, כגון חובת עריכת בדיקות תחבורתיות מקיפות לכל תוכנית מעל 200 יחידות דיור. בנוסף, מאפשר התיקון לייצר הגבלות והתניות שלביות במסגרת קביעת תכניות מפורטות ומסמכי מדיניות על ידי הועדה המקומית. עוד הוסכם בין הצדדים להסמיך את העירייה להכין מסמך ליישום תכנית המתאר, שיקבע סדרי עדיפויות, עקרונות ושלבים לפיתוח העיר.

ראש העירייה, אמיר כוכבי, אשר נכנס לתפקידו בקדנציה הנוכחית ותמך בעמד התושבים, אמר כי: "עצמאות הועדה המקומית וחוסנה קריטיים לעיצוב העתיד של הוד השרון. יצרנו פיתרון שסיפק את התושבות והתושבים שהתנגדו לתוכנית המתאר והשארנו במסלולה תוכנית, שגם אם תשתנה בהמשך, תיתן לועדה המקומית את הכח שהיא צריכה מול גופי תכנון ארציים במאבק על העצמאות התכנונית ושימור המרקם העירוני. בסיועם הפעיל והחיוני של זאב בילסקי, ראש מטה הדיור ודוד לפלר מ"מ יו"ר הועדה המחוזית מרכז, זיקקנו את התהליכים שהעירייה עברה ביחס לתוכנית המתאר בשנה האחרונה וקיבענו את תמצית התובנות והרצונות של העירייה וועד הפעולה בתוכנית המתאר. אני מודה לזאב בילסקי ודוד לפלר על האמון והסיוע בהובלת התהליך המורכב הזה מול פרקליטות המדינה ובגצ. זהו הישג משמעותי לועד הפעולה ואני רוצה להודות לכל תושבת ותושב שתרמו מזמנם, כספם ומרצם לקידום המאבק על אופייה של העיר. זהו כוחה של קהילה ועם אישור ההסכם הזה, יצרנו ביחד את ההזדמנות להוביל תיקון לשנים ולדורות הבאים". 

עו"ד בירן ציינה כי: "אני שמחה על התוצאה שהתקבלה וסבורה כי המאבק בהוד השרון הוכיח שיש לתושבים כוח לשנות, וכי תושבים שמתארגנים ופועלים בנחישות  לטובת מטרות ראויות וחשובות, יכולים להגיע להשגים."

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות