banner
אורי אילן // צילום: ניב קנטור
אורי אילן // צילום: ניב קנטור

הופקדו שתי תוכניות להקמת 1,200 יח"ד ביישוב מע'אר שבגליל

לישוב אושרו עוד בשנת 2009 שתי תוכניות מתאר, הכוללות סך של 5,815 יחידות דיור. כעת, לאחר יותר מעשור הופקדו שתי תוכניות במתחמים בדרום ומערב הישוב על שטח של כ-320 דונם עם 1,200 יח"ד

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות אוֹרי אילן, הפקידה שתי תוכניות מפורטות למתחמי מגורים חדשים בישוב מע'אר שבגליל. 

יש לציין כי לישוב אושרו בשנת 2009 שתי תוכניות מתאר, הכוללות סך של 5,815 יחידות דיור. כעת מדובר במתחמים בדרום ומערב הישוב על שטח כולל של כ-320 דונם. התוכניות הן במתחמי פיתוח המאושרים בתוכנית המתאר והן כוללות כ-1,200 יחידות דיור, שטחי ציבור וכן מערכת דרכים המחברות את המתחמים לשאר היישוב.  

במערב הישוב, כוללת התוכנית 576 יחידות דיור בשטח של כ-170 דונם. הבנייה היא בצפיפות של 6 יחידות דיור לדונם. בדרום היישוב, התוכנית הינה על שטח של כ-148 דונם. התוכנית כוללת התוכנית 620 יחידות דיור, שייבנו גם הן בצפיפות של 6 יחידות דיור לדונם. 

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן: "התוכניות ביישוב מע'אר הן ביטוי נוסף ל'מהפכה התכנונית' ביישובי החברה הערבית והדרוזית בשנים האחרונות במחוז צפון. אין תקדים לכך שממשלה מממנת תכנון מפורט על קרקע בבעלות פרטית. שיתוף פעולה עם ראשי הרשויות והתושבים הינו חיוני להסדרת התכנון בכלל ובקרקעות פרטיות בפרט". 

התוכניות הן במימון משרד הבינוי והשיכון מחוז חיפה, ביוזמת המועצה המקומית מע'אר, ונערכו בידי המתכנן חאכם דביאת, בליווי צמוד של צוות לשכת התכנון המחוזית צפון. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות