banner
ברברה ברזין // צילום גיא הכט
ברברה ברזין // צילום גיא הכט

מה עדיף, דירה חדשה מקבלן או דירת יד שנייה?

השוואה מפתיעה: היתרונות, החסרונות והפיתויים ברכישת דירה חדשה אל מול דירת יד שנייה שמציעה פוטנציאל גדול. על ההבדלים, מה כדאי לבדוק לפני שמחליטים וכמה טיפים חשובים לדרך – במאמר שלפניכם

ברברה ברזין* 03.08.2021

ממש כמו החמסין שפוקד אותנו השבוע, גם שוק הנדל"ן המקומי רותח ולא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב. אלפי ישראלים מחפשים ברגעים אלה ממש את דירת החלומות החדשה ומתלבטים בין רכישת דירה חדשה ישירות מהקבלן או דירת יד שנייה. 

"לא כל הנוצץ זהב הוא"
בכל רכישה אפשר למצוא יתרונות ותלוי מה האלטרנטיבה שעומדת בפנינו. על פניו, בניין חדש תמיד נשמע יותר נוצץ ומפתה- היזמים משקיעים מאוד בנראות, הלוביאים מעוצבים לעילא ויש לא מעט בניינים משותפים שמספקים לתושביהם חללי אירועים, חדרי כושר ושלל שירותים נוספים, אך יחד עם זאת, כמות ליקויי הבניה והריג'קטים שיש בדירות חדשות גבוהה יחסית – גם בדירות וגם בבניינים עצמם לכן ישנו יתרון גדול ברכישת דירה בבניין קיים שכבר עומד ועובד תקופה. יתרה מכך, במרבית מפרויקטי הבניה החדשים הקבלנים מגבילים את הרוכשים מבחינת חומרי גמר והעלויות גבוהות בהרבה. 

ומה עם המחיר?
מחיר הדירה בשלב הפרסייל יכול להראות מפתה ומשתלם, אך שימו לב שבדירת קבלן יש הוצאות נוספות מעבר לתשלום על הדירה עצמה, כמו הצמדות למדד תשומות הבניה ותשלום לעו"ד של הקבלן, אם תחשבו את כל ההוצאות הנוספות האלו מראש לא יהיו לכם הפתעות.
עוד בשלב הפרזנטציה שיעשו לכם בקשו את התוכניות המקוריות עם המספרים המדויקים ולא הדמיות שרק נראות טוב לעין, שימו לב לגודל של החדרים, של המרפסות ובדקו שהכול מתוכנן בקפידה ובהגיון. קחו בחשבון את עלויות השינויים והזיכויים שנותן הקבלן, נכון שלרוב הזיכוי שתקבלו יהיה נמוך מאוד ממחיר השוק, אך אם תלכו עם החברות איתם הם עובדים תזכו למחירים טובים. חשוב שתגיעו לבניין ולדירה במהלך הבניה, תכירו את הנפשות הפועלות בשטח ותבקרו את ההתקדמות. בטוח שתוכלו כבר אז להכיר את השכנים ולעמוד על טיבם. 

ומה קורה בדירות יד שנייה?
בדירות קיימות יש אולי אילוצים קונסטרוקטיביים וצריך להתחשב במעטפת ובאינסטלציה הקיימת אך בעזרת תכנון מקצועי ויצירתי השמיים הם הגבול ואפשר להתגבר כמעט על כל מגבלה תכנונית. זאת ועוד, כמו כל דבר בחיים, גם ברכישת נדל"ן time is money.
בניגוד לפרויקטים קבלניים גדולים, בדירות יד שנייה הצוות המקצועי הוא זה ששולטת בלוחות הזמנים ובאיכות הבניה. גם אם במבט ראשון הדירה היא נראית לכם כמו אורווה, בבניין משגע, עם שכנים נהדרים, בשכונה וברחוב שאתם מכירים ואוהבים. זו דרך נהדרת לתכנן דירה שמותאמת במדויק לצרכים ולחלומות של בני הבית ואתם הם אלו שתקבעו מי יהיו אנשי המקצוע שילוו את התהליך.
חשוב מאוד לבדוק ולבחון את הדירה בכמה מועדים וזמנים חשובים לפני שקונים – בשעות האור, בשעות פעילות תחבורה ציבורית, לבדוק את רמת הרעש והאם "הולכים לך על הראש" ובתוך כך לעמוד על איכותם של השכנים והדיירים.  בדירת יד שנייה יכולות לצוץ בעיות, כמו רטיבות בקירות, סדקים, צנרת ישנה ופרטים נוספים שהם כבר לא בתחום אחריותו של הקבלן, לכן חשובה בדיקה מדוקדקת עם בעלי מקצוע לפני קניה. 

 

*הכותבת, ברברה ברזין, הנה מעצבת פנים ובעלת ביה"ס להכשרת מעצבי פנים

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות