banner
עו"ד גיא יקותיאל // משרד עורכי הדין פרידמן יקותיאל אינגביר
עו"ד גיא יקותיאל // משרד עורכי הדין פרידמן יקותיאל אינגביר

"מכרז לבחירת יזם מבטיח שהכוח יהיה בידי הדיירים"

על תהליך המכרז, חשיבותו והכוח שהוא מעניק בידי הדיירים – כל התשובות מאת עו"ד גיא יקותיאל, בעלים ומנהל תחום מקרקעין והתחדשות עירונית במשרד עורכי הדין פרידמן יקותיאל אינגביר

בשיתוף משרד עו"ד פרידמן יקותיאל אינגביר

בחירת יזם היא קריטית להצלחתו של פרויקט התחדשות עירונית. אחת הדרכים היעילות לבחור יזם טוב היא באמצעות מכרז שמוביל עו"ד המייצג את הדיירים. על תהליך המכרז, חשיבותו והכוח שהוא מעניק בידי הדיירים, שוחחנו עם עו"ד גיא יקותיאל, בעלים ומנהל תחום מקרקעין והתחדשות עירונית במשרד עורכי הדין פרידמן יקותיאל אינגביר, שמלווה עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ומדורג כבר שנים רבות כאחד המשרדים המובילים בתחום.

מהו מכרז לבחירת יזם ולמה הוא נדרש?
"מכרז הוא תהליך שבו אנחנו מסייעים לדיירים למצוא את היזם המתאים ביותר עבורם. אנחנו מאפיינים את הפרויקט, מבינים לעומק מה הדיירים צריכים ומנסחים מכרז ובו תנאי הבסיס של הפרויקט, תנאי המינימום לתמורות ועקרונות מינימום למפרט הדירה. בתום עריכת מסמכי המכרז אנו פונים לחברות יזמיות שמתאימות לגודל הפרויקט ולאופי שלו וכמובן עומדות בדרישות של אמינות, מקצועיות, איתנות כלכלית וניסיון". 

מדוע בעצם לעשות מכרז?
"תחרות זה דבר בריא, ברגע שהיזמים מבינים שהם צריכים להתחרות מול אחרים חלה עליהם חובת הוכחה. זה יוצר גם שקיפות בפני הדיירים עצמם ומונע מצב של אפליה בין בעלי דירות. מעבר לכך, העבודה המקדימה שאנו עושים ביחד עם הדיירים, גורמת גם ליזמים להבין שמדובר בדיירים בשלים ורציניים, והיזמים מצידם מוכנים לרדת לעומק הפרויקט ולהגיע עם הצעות הרבה יותר מפורטות. במכרז אנחנו קובעים את כללי המשחק, חוסכים עבודה ליזם, מצמצמים לוחות זמנים ומעגנים את הכוח בידי הדיירים שהם הלקוחות שלנו. מתוך הניסיון הרב שלנו אנחנו רואים בבירור שהצעות של יזמים שמגיעות במכרז הן הרבה יותר טובות ומשופרות".

מה בעלי הדירות צריכים לדעת?
"כיום בעלי הדירות מודעים הרבה יותר לזכויות שלהם, עם זאת עדיין אנחנו נתקלים בלא מעט מקרים שבהם דיירים מתקשרים עם יזם ואז מחפשים עו"ד, זו טעות גדולה. בסופו של דבר זו עסקת קומבינציה שבה היזמים והדיירים מחלקים ביניהם את הרווחים, ואם אין גורם מקצועי שמלווה את הדיירים כבר בשלבים הראשונים הדיירים עלולים לצאת מופסדים".

אלו עוד טעויות יכולות להתרחש בשלב הזה?
"טעות נפוצה נוספת היא המחשבה שאם הרשות מגבילה תוספת של מ"ר זו התמורה היחידה שהדיירים זכאים לקבל. חשוב להבין שזו הגבלה שנועדה רק לצורך חישוב הזכויות, אך הלכה למעשה היזם יכול לתת לדיירים מטרים נוספים מתוך סל הזכויות שלו, ככל והדבר כלכלי עבורו. רק לאחרונה סגרנו מכרז בראשל"צ שבו היזמים התחילו עם הצעה לתוספת של 12 מ"ר, ובסוף הצלחנו לסגור את המכרז עם תוספת של 18 מ"ר, וזאת חוץ מהמפרט העשיר שקיבלו הדיירים, אשר כלל מזגנים ומטבח גדול מאוד".

*הכתבה פורסמה במסגרת גיליון מודפס לדיירים *המידע המובא בגיליון זה הוא כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי או כלכלי ואינו תחליף לייעוץ אישי. מערכת מגדילים לא אחראית לתוכן שיווקי, מודעות או הצעות או מידע שנמסרים על ידי צדדים שלישיים או מטעמם. אין להעתיק או לשכפל או לעשות כל שימוש מסחרי בגיליון אלא באישור מראש ובכתב ממערכת מגדילים

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות