banner
צילום: מתן אבני
צילום: מתן אבני

המזל האיר פעמיים: אם חד הורית ובנותיה ניצלו משריפה וזכו בדירה חדשה

אוקסנה ליפקוב, אם חד הורית ושתי ובנותיה הצליחו להימלט מדירה בוערת. הן מצאו את עצמן ברחוב, ללא רכוש וללא קורת גג. אלא שהמזל האיר להן פעם נוספת ובעקבות פוסט בפייסבוק, התגייסה חברת "נקסט אורבן" לשפץ ולרהט את הדירה. "בזכותכם התחלנו את החיים מחדש", אומרת אוקסנה, שנכנסה השבוע לדירה המשופצת

צילום: מתן אבני

אוקסנה ליפקוב, אם חד הורית לשתי בנות ראתה את המוות דופק בדלת ביתן, שבכרמל המערבי בעיר חיפה אלא שבאותם רגעים היא לא דמיינה שאנשים טובים באמצע הדרך יהפכו את האסון שלה להגשמת חלום.

 צילום הכתבה:  מיקו משה דורון ואלון פייג // עריכה: אלון פייג "סטודיו קליפות"

הסיפור הזה מתחיל בראשון במאי, עת נשרפה כליל דירתה של אוקסנה ובנותיה, כתוצאה מקצר במחשב הנייד שהונח על אחת המיטות. עם הרבה מזל, הן הצליחו להימלט מהדירה הבוערת לא ללא פגע. "לא הרגשתי שהשריפה מתחילה", מספרת אוקסנה ליפקוב ל"מגדילים", "נכנסתי לחדר ופתאום ראיתי שהוא עולה באש". 

אז איך ניסים קורים? לפעמים מספיק פוסט בפייסבוק וקצת אכפתיות, כך במהלך סוף השבוע שאחרי השריפה העלה עוזר ויועץ ראש העירייה, ניר שובר, פוסט באחת מקבוצות הפייסבוק בעיר, אשר הגיע בעזרת יובל קאופמן וחלי אהרון לידיעת חברת היזמות המובילה בחיפה, נקסט אורבן. מתן אבני, איש יחסי הציבור, חוזר לרגע ההוא: "לשמוע ביום שישי בלילה על דירה שנשרפה עם אמא חד הורית ושתי בנות, קרע לנו את הלב". אבני העביר את הידיעה למנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן, שלא נשאר אדיש ולקח על עצמו  מיידית לבנות מחדש את הבית, שנמסרה השבוע לאם ולבנות הנרגשות. "אין לי מילים", אמרה אוקסנה עם כניסתה לדירה השבוע. 

איתן צור, מנכ"ל מרכז הבנייה הישראלי, סיפר כי: "מיד שקיבלנו את הפנייה מיוסי כהן והבנו את גודל המכה שנפלה על המשפחה, התגייסנו לרתום חברות מובילות. זו חובתנו וזכותנו כבית של ענף הבנייה והנדל"ן". 

עו"ד רון ברנט מי שליווה את שיפוץ הדירה וגיוס התרומות מהרגע הראשון, מספר על כי למרות הקורונה, בכירים במשק נרתמו מיידית למשימה: "התקופה היא לא פשוטה ואנשים רגילים שפונים אליהם כל יום מעמותות אבל כאן היתה התגייסות מחממת לב. לאנשים יותר קל במקום לתת כסף לדעת שהם קונים פינת אוכל, מחשב, גיטרה שנשרפה וכדומה". 

"החיים נהרסו, נשארתי ברחוב בלי כוח נפשי, חסרת אונים, הייתי לבד", נזכרת אוקסנה במהלך אירוע השקת הדירה החדשה. 

על כל זה כאמור, ניצח יוסי כהן, שאמר באירוע מסירת הדירה כי עבורו יזמות היא לא בניינים אלא בעיקר אנשים: "לחדש בניינים זה נחמד אבל צריך להיות מעורב בקהילה, זו האג'נדה שלנו".  

חברת נקסט אורבן התחדשות עירונית, היא אחת מחברות ההתחדשות העירונית המובילות בישראל, המקדמת 14 מתחמי התחדשות עירונית בעיר וכ-8,200 יחידות דיור חדשות. מתחמי החברה מציגים תכנון מחודש הכולל ריאות ירוקות, מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ומגורים יוקרתיים, בדגש על עירוב שימושים ובניה מרקמית. הרבה מעבר לבנייה החדשנית, המעורבות של החברה באיכות החיים של תושבי העיר היא פנומנלית, חוצות אוכלוסיות וצרכים חברתיים. בין היתר, נקסט אורבן מעורבת בתחומי חינוך, פנאי ומשמשת כספונסר של שתי קבוצות הכדורסל הבכירות בעיר, מכבי והפועל חיפה. 

כך, הדירה שנבנתה לפני כ- 60 שנה, בגודל כ- 70 מ"ר, ללא סלון וללא חדרים פרטיים, הפכה בתוך כחודשיים לבית פאר, הכולל חדרים לכל ילדה ולאם, מטבח חדש, ריהוט, כלים סניטריים, ציוד, תנורים ובמילים אחרות-  מתוך האסון צמח בית מלון.

"אין אנשים כמו יוסי, בזכותכם זו התחלה חדשה של החיים שלנו", סיכמה אוקסנה את האירוע המרגש. 

התורמים לשיפוץ הדירה:

נגריית אשר – רדימיר – מטבח, ארונות, שידות

דלתות אלון – דלתות פנים

שי חי יזמות – עופר ביטון – דלת כניסה ועבודות גבס

טמבור – צבע לדירה

GTO – טל יפה –  אלומיניום

אלוני- ציון גניש – ריצוף, קרמיקה, חיפויים

מודי – כלים סניטרים, כיורים, אסלות, ברזים

מטרופוליס – אודי בלום – כל מוצרי החשמל בדירה

עץ פטל – יוסי סיבוני – מיטות ומזרונים 

יואב קרן – סלון ופינת אוכל

עו”ד רון ברנט – חדר שינה הורים

טאטאמי – ערן לוי – כלי מטבח

קבלן עימאד זעזע – עבודות השיפוץ והבניה

יותם בנאי – י. בנאי – חומרי בניין וייעוץ

אדריכל אילן ויטנר – אדריכלות ותכנון

אבן קיסר – שיש

חשמלאי פארח – עבודות חשמל

יואב חומרי – גופי תאורה

אבי אטיאס – נקיון הדירה

מי מרקט – סאמיר – מילא את הדירה במזון

יד עזר – שמעון סבג – פינוי הדירה לאחר השרפה

אלקטרה – משה אלדר – מזגנים

אור כרמל – מוצרי אינסטלציה

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות