banner
בן מסינג מייסד מגדילים - הפורום הישראלי להתחדשות עירונית // יחצ
בן מסינג מייסד מגדילים - הפורום הישראלי להתחדשות עירונית // יחצ

84% מהתושבים יעניקו חשיבות להתחדשות עירונית בבחירות הקרובות

כך עולה מסקר עמדות תושביםבן מסינג, מייסד ובעלים "מגדילים": "ההתחדשות העירונית תהווה אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום בקמפיינים של המועמדים לרשויות באזורי הביקוש"

רוב מוחץ של 84% מתושבים הערים יעניק חשיבות לעמדת המועמדים לראשות העיר ברשויות המקומיות בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות שצפויות להיערך ב-30 באוקטובר השנה, כך עולה מסקר שערך "מגדילים" בקרב מדגם של 400 תושבים בערים השונות.

בן מסינג, מייסד ובעלים "מגדילים", מסר כי : "הסקר שערכנו צופה באופן חד משמעי כי ההתחדשות העירונית תהווה אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום בקמפיינים השונים של המועמדים לרשויות באזורי הביקוש.  הסקר מגלה שהתחדשות עירונית היא נושא חשוב ביותר עבור תושבי הערים, והם מעניקים חשיבות גדולה לעמדת המועמד לראשות העירייה בנושא. התחדשות העיר נוגעת באופן ישיר לאיכות חייהם של התושבים, כאשר רק באמצעות פרויקטים מסוג זה ניתן ורצוי היום לחדש שכונות ישנות ומתפוררות, לחזק את המבנים להצלת חיים בשעת חירום, ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים של התושבים".

41% מהתושבים אינם מרוצים מתפקוד ראש העיר
בסקר מגדילים השתתפו בעלי דירות, כאשר 85% מהם הן דירות שיש להן פוטנציאל לביצוע פרויקט התחדשות עירונית במתכונת כזו או אחרת. תוצאות הסקר מעודדות דווקא מבחינת ראשי הרשויות הנוכחיים, שזוכים לתמיכה יחסית גבוהה של התושבים, לפחות בכל הנוגע להתחדשות עירונית. על פי הסקר, למעלה ממחצית (56.6%) מהתושבים מרוצים עד מרוצים מאד מתפקוד ראש העיר שלהם בנושא ההתחדשות העירונית בעיר. עם זאת, ישנו עדיין נתח לא מבוטל של 41% מהתושבים שאינם מרוצים מתפקוד ראש העיר שלהם בתחום ההתחדשות העירונית.

תל אביב ורמת גן הן הערים המובילות בקידום התחדשות עירונית
בנוגע למדיניות הכללית של העיריות בתחום תכניות התמ״א נראה כי התמיכה של התושבים היא נמוכה יותר. על פי הסקר, כ-71% מהתושבים ציינו כי רמת התמיכה שלהם במדיניות העיריה בתחום התמ״א עומדת על ציון של 1-3 (בדירוג של 1-5, בו הציון 5 מהווה תמיכה מלאה במדיניות העירייה, ו-1 מציין חוסר הסכמה).

הנשאלים בסקר נתבקשו לדרג לדעתם מיהן הערים המובילות בישראל בקידום התחדשות עירונית. מהסקר עולה כי הדעה הרווחת בציבור היא שתל אביב ורמת גן הן הערים המובילות ביותר בישראל בקידום תוכניות התחדשות (כ-21%), ולאחר מכן מדורגות – רעננה, גבעתיים, הרצליה, קריית אונו ובת ים.

מיהן הערים המובילות בישראל בקידום התחדשות עירונית

הערים המובילות בישראל בקידום התחדשות עירונית
הערים המובילות בישראל בקידום התחדשות עירונית עפ"י סקר "מגדילים"

אין לציבור העדפה ברורה בין תמ״א 38 לפינוי בינוי
אחד הממצאים המפתיעים בסקר הוא שאין מובהקות לגבי העדפות התושבים בין תכניות ההתחדשות העירונית השונות – תמ״א 38 או פינוי בינוי. 46.2% מהנשאלים מעדיפים לחדש רק את הבניינים עצמם (תמ״א 38), ואילו 44.4% מעדיפים תכנון כולל של כל המתחם/שכונה בפרויקטי פינוי בינוי. ל-9.4% מהנשאלים לא היתה דעה מגובשת בנושא.

לפרויקט 70 המשפיעים בהתחדשות עירונית >>> הקלק כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות