banner
הסינים נכנסו לענף הבנייה הישראלי בגדול והקבלנים חוששים // depositphotos
הסינים נכנסו לענף הבנייה הישראלי בגדול והקבלנים חוששים // depositphotos

הסינים נכנסו לענף הבנייה הישראלי בגדול והקבלנים חוששים

שי לינדנר מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון: "אין בעיה של תחרות. גם כאשר בוחנים את העלות ואת העמידה בזמנים לא בטוח שלסינים יש יתרון

"לחברות הזרות שקיבלו אישור לעבוד בישראל היה קשה להשיג את ההסכם הראשון אבל כיום אפשר לפרסם שכל החברות הזרות כבר התחילו לעבוד וחתמו על הסכמים עם יזמים וחברות ישראליות ויש להם אלפי יחידות דיור בבנייה. בהתחלה הם חתמו על הסכמים עם חברות גדולות אבל עכשיו גם קבלנים בינוניים עובדים איתן", כך אמר נתנאל לפידות, ראש אגף אסטרטגיה וניתוח כלכלי במשרד הבינוי והשיכון במפגש השנתי המקצועי של ענף הבניה והתשתיות, שערכה התאחדות בוני הארץ.

חיים פייגלין סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, אמר כי: "החברות הסיניות לא משלמות את אותו מס מעסיקים שאנחנו משלמים, זו אפליה של החברות הישראליות זה יוצר חוסר איזון והחברות שלנו לא יוכלו להתחרות".  אולם לפידות הוסיף כי: "הפעילות של משרד השיכון להבאת החברות הזרות לישראל בוצעה במטרה לשפר את התחרות בענף לצד תיעוש הבניה, שיפור הפריון בענף, הכשרה מקצועית, הכנסת טכנולוגיות חדשניות לענף ועוד: "לצד הכנסת החברות הזרות גם הגדלנו את כמות העובדים הזרים שנכנסו לישראל אבל היום אנחנו רואים שיש כ- 4000 עובדים זרים מאושרים אבל אין להם דורש".

הקבלנים: מחירי הביצוע דומים לחברות הישראליות

דן פרנס מנכל חברת קרסו נדל"ן, שהייתה הראשונה לחתום הסכם ביצוע עם חברה סינית, ציין כי הסיבה שהם בחרו בחברה הסינית לא היתה המחיר ורמז כי כח העבודה יעיל יותר: "כי מחירי הביצוע דומים לחברות הישראליות, היתרון של הסינים הוא ביכולת לקצר את לוחות הזמנים והעובדה שקיבלו היתר להביא עובדים משלהם בצוותים מקצועיים. החברה הסינית התחייבה להשלים בנייה של מגדל בן  30 קומות עם חניונים ב- 30 חודשים וזה מבחינתנו היתרון. עם זאת, החברה הסינית מחוייבת להעסיק קבלני משנה וספקים ישראלים והעבודה דומה מאוד לעבודה מול קבלן ביצוע ישראלי".

שי לינדנר מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון , אמר: "אם בוחנים את הטיעון שחברות זרות יגדילו את התחרות צריך להתייחס למה שקורה היום בשוק התשתיות, והיום ניתן לראות שבכל פרויקט גדול מתמודדות 5- 6 חברות מקומיות ועוד חברות זרות ואין בעיה של תחרות. גם כאשר בוחנים את העלות ואת העמידה בזמנים לא בטוח שלסינים יש יתרון. היום נבנים 2 נמלים בישראל אחד נבנה על ידי חברה סינית והשני על ידי שותפות של שפיר ואשטרום , כיום מסתמן שהחברות הישראליות יקדימו את הביצוע. החברות שלנו לא פחות טובות והמחירים אותם מחירים".

עוד הוא אמר כי: " יש חשיבות נוספת להעסקת חברות ישראליות. מה יישאר פה אחרי שהזרים  יעזבו? אם שתי חברות זרות היו בונות את שני הנמלים לא היה נצבר פה ידע לבניית נמל וביצוע עבודות ימיות. לשיפור הידע הישראלי יש חשיבות רבת ערך".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות