banner
דירות המועברות מהאפוטרופוס הכללי יוקצו לטובת זכאי הדיור הציבורי // depositphotos
דירות המועברות מהאפוטרופוס הכללי יוקצו לטובת זכאי הדיור הציבורי // depositphotos

דירות המועברות מהאפוטרופוס הכללי יוקצו לטובת זכאי הדיור הציבורי

כך עולה מהצעה שאושרה בממשלה והועברה לבחינת ההיבטים המקצועיים והמשפטיים על ידי החשב הכללי באוצר

הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר, משה כחלון, לשימוש בדירות המועברות מהאפוטרופוס הכללי לטובת זכאי הדיור הציבורי.

על פי לשון ההחלטה החשב הכללי במשרד האוצר יגבש המלצות לשימוש בדירות שיועברו לקניין המדינה, בהתאם להוראות חוק האפוטרופוס הכללי. הנכסים האמורים ירשמו על שם המדינה ויועברו לניהולה של חטיבת הנכסים, רכש ולוגיסטיקה בחשב הכללי. ההמלצות תוגשנה לשר האוצר תוך 90 יום.

בין היתר, החשב הכללי יבחן את ההיבטים המקצועיים והמשפטיים הנוגעים להתאמת הדירות לצרכי הדיור הציבורי, וזאת בהתחשב בין היתר בשווי הדירות, בשימוש הנוכחי שלהן, ובזכויות שקיימות לגביהן לדיירים נוכחיים ולצדדים שלישיים. כמו כן תבחן המחוייבות החלה על המדינה, ככל שחלה כזו, כלפי "מעוניין" בנכס עזוב כהגדרתו בחוק האפוטרופוס הכללי, באופן שזכויותיו של "מעוניין" כאמור לא תיפגענה מהעברת הדירה לדיור הציבורי. בנוסף יבחן נושא ייעוד הדירות האמורות להשכרה לזכאי הדיור הציבורי, באופן שייתן מענה לממתינים לדיור ציבורי.

שר האוצר משה כחלון: "מדובר בבשורה של ממש עבור משפחות רבות שמחכות יותר מדי שנים לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי. המהלכים שהובלנו בשנים האחרונות הביאו הלכה למעשה להגדלת מלאי הדירות, קיצור דרמטי של זמן ההמתנה הנדרש לדירה וצמצום תור הממתינים. הדאגה לזכאי הדיור הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הצודק לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות