רגע היסטורי בירושלים: החלו העבודות המקדימות להקמת רובע התחנה הראשונה
הרובע המודרני שיוצא לדרך, צפוי להפוך למרכז תחבורתי חדשני ושער כניסה חדש לירושלים. משה ליאון: "פרויקט בסטנדרט בינלאומי"
הרובע המודרני שיוצא לדרך, צפוי להפוך למרכז תחבורתי חדשני ושער כניסה חדש לירושלים. משה ליאון: "פרויקט בסטנדרט בינלאומי"
החלו העבודות להקמת רובע התחנה הראשונה בירושלים, שעתיד להפוך לרובע מודרני שיהווה מרכז תחבורתי חדשני ושער כניסה חדש לירושלים. במסגרת העבודות המקדימות, שמבצעת חברת מוריה, מתקיימות עבודות פיתוח במתחם החאן לצורך הכשרת הרכבת הקלה, לרבות עבודות בפארק המסילה, שיוסט בימים הקרובים. "רובע התחנה הראשונה הוא פרויקט בסטנדרט בינלאומי, שיהווה מוקד תיירותי, תעסוקתי ותרבותי חדש בעיר ירושלים והאב תחבורתי מודרני ראשון מסוגו בישראל", אומר ראש העיר ירושלים, משה ליאון, "הפרויקט יהווה שער כניסה חדש לבירה, ויקשר במקום אחד את רכבת ישראל עם הרכבת הקלה, אל רכבל שיוביל לעיר העתיקה ולרשת שבילי האופניים העירונית ופארק המסילה".
במסגרת הפרויקט, אותו מנהלת עיריית ירושלים באמצעות חברת עדן לפיתוח כלכלי בירושלים, ייפתחו ברובע מרכזי תרבות, בילוי ופנאי, ישומרו מבנים היסטוריים, וכן פרויקטים למגורים, תעסוקה, מלונאות ומסחר. הפרויקט משתרע על כ-350,000 מ"ר וייבנו בו כ-29,000 מ"ר של שטחי ציבור, כ-24,700 מ"ר למסחר, כ-23,900 מ"ר לתעסוקה, כ-89,500 מ"ר למלונאות עם כ-1,400 חדרים וכ-180,000 מ"ר למגורים בבנייה נמוכה יחסית. עם השלמת הרובע, הוא צפוי לכלול גם כ-364 מקומות חניה ציבוריים.
הרובע ממוקם בין השכונות טלביה, ממילא, המושבה הגרמנית, בקעה, רמת רחל וגבעת חנניה והוא יעודד שימוש בתחבורה ציבורית ויכלול 1,000 מטרים של שבילי אופניים, תחנת רכבת ישראל חדשה מתחת לקרקע עם שלוש כניסות לתחנה, "תחנת החאן", שתי תחנות של הרכבת הקלה (קו כחול) ואת התחנה הראשונה של הרכבל לעיר העתיקה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מסרה כי: "אנו רואים כיצד מהלכים תחבורתיים משנים את פני העיר, ומביאים מסחר ותעסוקה, מגורים ותרבות פנאי לאזורים שכה זקוקים להם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יפעל להבטיח כי תשתיות התחבורה יושלמו במועד ויאפשרו את צמיחת הרובע החדש-ישן במתחם התחנה הראשונה."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "פרויקט רובע התחנה הראשונה נשען על מפגש בין קווי רכבת קלה וכבדה, היוצר האב תחבורתי וכניסה חדשה לירושלים. השילוב בין אמצעי תחבורה מגוונים, לצד מוקדי תעסוקה, מסחר ופנאי, תוך חיבוריות וקישוריות מיטביות, הלכתיות ושבילי אופניים, הוא חלק מחזון ההאבים התחבורתיים שמקדמת השרה רגב בכל רחבי הארץ. זהו העתיד והוא קורה ממש לנגד עינינו. עד סוף העשור נראה את בירת ישראל מרושתת בקווי רכבת קלה ומחוברת לכל חלקי הארץ בקווי רכבת מהירים".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן