banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

מובא לאישור הארכת חוק היוועדות חזותית בענייני תכנון ובניה

החוק שהוגבל לשלושה חודשים הוארך עד ל-26.2.21 ויובא מחר לדיון בהארכה נוספת בוועדת הפנים של הכנסת

מינהל התכנון יציג היום לוועדת הפנים של הכנסת נתונים על פעילות מוסדות התכנון מאז אושר החוק, המאפשר לקיים דיונים באמצעות היוועדות חזותית (ZOOM), זאת במסגרת בקשת שר הפנים להאריך את הוראת השעה. כזכור, החוק נועד כדי להמשיך ולקיים את הליכי התכנון ורישוי הבנייה כסדרם על אף המגבלות הקיימות בנוגע להתקהלות ובד בבד לקדם את הנגשת הליכי התכנון לכלל הציבור. 

ב-12.8.20 פרסם שר הפנים, אריה דרעי, את חוק הארכת תקופות וקיום דיונים בהיוועדות חזותית בענייני תכנון ובניה. החוק מגדיר בין השאר את אופן התנהלות הישיבות באמצעות היוועצות חזותית (ZOOM), כך שתתאפשר לכל אחד מהנציגים החיוניים הזדמנות הוגנת להשתתפות בדיון וכן יתקיימו תנאי שקיפות ציבורית בזמן אמת. החוק שהוגבל לשלושה חודשים, הוארך עד ל-26.2.21 יובא כאמור מחר לדיון בהארכה נוספת בוועדת הפנים של הכנסת. 

שר הפנים, אריה דרעי: "משבר הקורונה הביא עמו אתגרים בתחומים רבים. אחד האתגרים הוא התכנסות של מספר גדול של אנשים, כפי שהיה מקובל בדיונים של מוסדות התכנון. בשל החשיבות בהמשך פעילות מוסדות התכנון גם בתקופה מאתגרת זו, קידמתי חוק המאפשר את המשך הדיונים באמצעות היוועדות חזותית. בזכות השימוש בהיוועדות החזותית, תושבים רבים לקחו חלק בדיונים, מבלי הצורך בהגעה פיזית. אי קידום החוק יביא לשיתוק תהליכי התכנון והבניה". 

לפי נתוני מינהל התכנון, עם כניסת החוק לתוקף התקיימו החל מחודש אוגוסט ועד לחודש פברואר כ-110 ימי דיון במוסדות התכנון הארציים, כ-270 ימי דיון בוועדות מחוזיות לתכנון ובניה. כ-400 תיקים וימי דיון בוועדות ערר מחוזיות לתכנון ובניה לנושא רישוי, היטלי השבחה ופיצויים.

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות