banner
בית שאן בבנייה // דוברות העירייה
בית שאן בבנייה // דוברות העירייה

אושרה למתן תוקף תוכנית המתאר הכוללנית לבית שאן

התוכנית כוללת תוספת של כ-5,000 יחידות דיור חדשות ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של 28,000 תושבים. יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן: "תוכנית המתאר מניחה את היסודות לפיתוח בית שאן כעיר איכותית"

תמונה: בניה בבית שאן // דוברות העירייה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון שמינהל התכנון, החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית החדשה לבית שאן שתיתן מענה להיקף אוכלוסייה של 28,000 תושבים. כיום מתגוררים בבית שאן כ-20 אלף תושבים. העיר ממוקמת בצומת אסטרטגית- בסמוך למעבר הגבול לירדן וקשורה קשר תחבורתי עם שני הנמלים בחיפה.

התוכנית הכוללת תוספת של כ-5,000 יחידות דיור חדשות שטחי פיתוח חדשים, ובתחום המרקם העירוני הקיים, במסגרת תהליכי התחדשות עירונית. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של כ-180,000 מ"ר למלונאות ותיירות, וכן תוספת של כ-470,000 מ"ר שטחי תעשיה ומסחר לעיר.

התוכנית כוללת פיתוח שכונות מגורים חדשות בדרום ובמערב העיר, וכן יצירת תשתית להתחדשות במרקם העירוני הוותיק. בנוסף, כוללת התוכנית גם הסדרה והרחבה של הגן לאומי בית שאן, פיתוח אזור התעסוקה וכן מסוף מטענים של הרכבת שישרת את מעבר הגבול הבינלאומי עם ירדן. בהיבט התחבורתי, התוכנית מעתיקה את תוואי דרך מס' 71 צפונה לאזור התעשייה. לתוואי זה עתיד להתחבר לכביש כניסה חדש למרכז העיר, אשר חושף את יופיו של הגן הלאומי לבאים לעיר.

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן: "תוכנית המתאר מניחה את היסודות לפיתוח בית שאן כעיר איכותית, אטרקטיבית עבור תושביה, ובה בעת כעיר שתהווה אבן שואבת לאוכלוסייה חדשה המחפשת איכות חיים גבוהה.  בית שאן תתחזק כמוקד כלכלי אזורי, שיישרת את המרחב הסובב וכמרכז תיירותי (ארצי ובינלאומי), הנסמך על "הגן הלאומי בית שאן" והמרחב הכפרי הסובב אותה, העתיר משאבי טבע, נוף ומורשת. כל זאת, בד בבד עם פיתוח ציר רכבת העמק, הקושר את העיר עם נמל חיפה ממערב ועם מעבר הגבול לירדן ממזרח, כמנוף לפיתוח כלכלי תעסוקתי וביסוס מעמדה של העיר כעיר סחר אזורי ובינלאומי".

התוכנית הובלה ע"י מנהל התכנון ולשכת התכנון במחוז צפון, בשיתוף עם עיריית בית שאן, ונערכה ע"י האדריכליות ענת פיק ושרי קלאוס.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות