banner
פרויקט של גיא ודורון לוי בשכונת פסגות אפק בראש העין // יחצ
פרויקט של גיא ודורון לוי בשכונת פסגות אפק בראש העין // יחצ

ראש העין היא העיר המתרחבת במדינה

כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס, כאשר בשנה האחרונה החלה בנייתן של יותר מ-20 יחידות דיור חדשות לכל אלף תושבים קיימים. חברת "גיא ודורון לוי":  "ראש העין שומרת על יציבות של התחלות בנייה, בזמן שברוב המקומות אנו רואים ירידה"

הדמיה: גיא ודורון לוי בשכונת פסגות אפק // יחצ

ניתוח נתוני הלמ"ס שנערך על ידי חברת "נתיבי הקמה", המתמחה בהליכי רישוי, מעלה כי ראש העין היא העיר המתרחבת ביותר במדינה בשנה האחרונה. חברת נתיבי הקמה ניתחה את נתוני הלמ"ס בהשוואה למספר התושבים בעיר, ומצאה מיהן הערים בישראל שנמצאות כיום בתנופת ההתרחבות המוכחת הגדולה ביותר.

20 התחלות בנייה לכל אלף תושבים
מהבדיקה עולה כי בתקופה האחרונה שנבדקה על ידי הלמ"ס (אפריל 17- מרץ 18) החלה בנייתן של 911 יחידות דיור בעיר, וכאשר בוחנים זאת בהשוואה למספר התושבים מדובר ב-20.03 התחלות בנייה לכל אלף תושבים. נתון זה ממקם את ראש העין במקום הראשון במדינה, כאשר אחריה בחמישייה הראשונה נמצאות אופקים, קרית מוצקין, נתיבות ועפולה, אשר מפגרות הן בכמות התחלות הבנייה הכללית והן בכמות התחלות הבנייה ביחס לגודל העיר.

בתוך כך מדווחת חברת גיא ודורון לוי על ביקושים גבוהים ועל סיום השיווק של מאות יחידות דיור חדשות בשוק החופשי בראש העין. החברה אחראית לתכנון ובנייה של כ-1,800 יחידות דיור חדשות בראש העין, אשר מחציתן כבר אוכלסו.

אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת גיא ודורון לוי, אומר כי: "ראש העין שומרת על יציבות של התחלות בנייה בזמן שברוב המקומות אנו רואים ירידה. הסיבה היא הביקוש הקשיח שנובע מהקרבה למרכז – העיר היתה ונשארה יעד מועדף לזוגות צעירים שרוצים להישאר קרוב למשפחה ולאזור התעסוקה ומחפשים דירה במחיר בר השגה, ולמשפרי דיור שיכולים למכור דירה בעיר סמוכה ולקנות דירה גדולה ומשודרגת בהרבה. סיבה נוספת היא כי בראש העין ניתן לקדם בנייה חדשה בשל עתודות הקרקע הזמינות הכוללות 14 אלף יחידות דיור בשכונה החדשה.

אם יש תובנה אחת שחוזרת על עצמה בכל בדיקה שעושים, היא כי הציבור רוצה לגור במרכז. ראש העין נותנת לו את זה, ובמחיר שהוא יכול לעמוד בו, ובגלל זה הציבור בוחר בה והתחלות הבנייה בה נשארות גבוהות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות