banner
שכונת קריית גיורא // באדיבות דוברות עיריית אור יהודה
שכונת קריית גיורא // באדיבות דוברות עיריית אור יהודה

קבינט הדיור אישר 7 מתחמי פינוי בינוי בהיקף של 18,100 יח"ד

המתחמים, באור יהודה, קריית גת, נתיבות, רמלה ונשר, יקודמו במסגרת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור

תמונה: שכונת קריית גיורא // באדיבות דוברות עיריית אור יהודה

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישר היום שבעה מתחמי התחדשות עירונית חדשים באור יהודה, קריית גת, נתיבות, רמלה ונשר, הכוללים בסה"כ כ-18,000 יחידות דיור. מתחמים אלו, עליהם המליץ מינהל התכנון, יקודמו במסלול המהיר של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל).

אור יהודה – מתחם דרום מזרחי
המתחם ממוקם בחלקה הדרום מזרחי של אור יהודה, ונשען על כביש 412 המהווה ציר מרכזי באזור. המתחם מתפרש על שטח כולל של כ-218 דונם וניתן לתכנן בתחומו כ-2,400 יחידות דיור. הבינוי המוצע כולל בנייה מרקמית ומגדלית בעירוב שימושים עם תעסוקה ומסחר וכן שטחים פתוחים, דרכים וחניות. זאת, לצד מערכת הסעת המונים הצפויה להיות מוקמת בסביבתה. 

אור יהודה – מתחם דרום מערבי
המתחם ממקום באזור הדרום מערבי של אור יהודה. בשטח קיימות כיום כ-2,150 יחידות דיור המיועדות לפינוי בשל מצבן הרעוע. המתחם מתפרש על שטח כולל של כ-350 דונם וניתן לתכנן בתחומו כ-6,000 יחידות דיור. הבינוי המוצע כולל בנייה מרקמית ומגדלית בעירוב שימושים עם תעסוקה ומסחר וכן שטחים פתוחים, דרכים וחניות. פיתוח המתחם המצוי במרקם עירוני, תואם את תמ"א 35.

קריית גת – מבוא בנימין
המתחם ממוקם במרכז קרית גת בתחום, על שטח בגודל כ- 5 דונם והוא יכלול כ-1,000 יחידות דיור. התכנון המוצע כולל בינוי בתמהיל מגורים מגוון, המשלב בין בנייה מרקמית לבין בנייה גבוהה של מבנים בני 10-25 קומות, שדרוג מבנה ביה"ס הקיים במתחם וחיזוק שדרות גת כחזית מסחרית. במסגרת התוכנית, יפותח השטח הציבורי הפתוח הקיים כציר ירוק המעודד תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים. פיתוח המתחם המצוי במרקם עירוני, תואם לתמ"א 35 ולתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 4/ 14). המתחם תואם את תוכנית המתאר בה אזור זה מוגדר כאזור התחדשות עירונית.

נתיבות – אלפסי / בעלי המלאכה
המתחם ממוקם במזרח נתיבות, והוא מתפרש על שטח של כ-340 דונם. המתחם מורכב משני חלקים: מתחם א' "אלפסי" שגודלו כ-45 דונם ומתחם ב' "בעלי מלאכה" שגודלו כ-295 דונם. המתחם כולו יכלול כ- 4,350 יחידות דיור. בשטח מתחם א' קיימות כיום 116 יחידות דיור בארבעה שיכונים ישנים וכן מבנה מסחרי. מתחם ב' כולל כ-80 מבני מסחר ותעסוקה הנמצאים ברצף עם אזור התעשייה של המועצה האזורית שדות נגב.

התכנון המוצע עבור המתחם כולל בינוי של מספר מבני מגורים בני 15-18 קומות בעירוב שימושים עם מסחר ותעסוקה. המתחם יהווה עוגן של התחדשות עירונית בעיר במקביל לפיתוח השכונות החדשות. פיתוח המתחם תואם את תמ"א 35, לתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 4/ 14) וכן את מדיניות ההתחדשות העירונית של העירייה.

רמלה – מבצע יונתן
המתחם ממוקם במתחם הרחובות- מבצע יונתן במזרח ורחוב יהודה שטיין מצפון והוא מתפרש על שטח של 27 דונם. במתחם זה ניתן לתכנן כ-800 יחידות דיור. 

בשטח קיימות 246 יחידות דיור מתוכן 144 יחידות דיור ב-4 מבנים קיימים, המיועדות לחיזוק ושיפוץ ו-102 יחידות דיור ב-7 מבנים המיועדות לפינוי ובינוי במקומם מציעה התוכנית הקמת 800 יחידות דיור חדשות. כן צפוי כי לשם יצירת כדאיות כלכלית למתחם, ידרשו כ- 230 יחידות דיור בקרקע משלימה בישוב. בסמוך למתחם עתיד לעבור הקו החום של הרכבת הקלה. הבינוי המוצע כולל מבני מגורים בגובה של 13-23 קומות בעירוב שימושים עם מבני ציבור ומסחר. כמו כן, התוכנית מציעה שטחים פתוחים, טיפול נופי אורך הרחובות, הרחבת בית ספר קיים, דרכים וחניות. פיתוח המתחם המצוי במרקם עירוני, תואם לתמ"א 35, לתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ  3/21) וכן למדיניות התכנונית של עיריית רמלה וכן מסומן כמתחם להתחדשות עירונית על ידה.

רמלה – בן גוריון
המתחם ממוקם בשכונת בן גוריון בתחום הרחובות- יהודה שטיין מצפון, שדרות חיים ויצמן ממזרח ובסמיכות למתחם מבצע יונתן.

גודלו של המתחם הינו כ-150 דונם וניתן לתכנן בתחומו כ-3,000 יחידות דיור. בשטח קיימות 944 יחידות  דיור והתוכנית מציעה הקמת 3,000 יחידות דיור בבינוי הכולל מגדלים, מבנים של 9 קומות וכן 13 מבנים לחיזוק. מלבד תוספת המגורים, במתחם יינתן מענה למבני הציבור הרבים הדורשים הרחבה-מוסדות קהילה תרבות ורווחה, בתי כנסת, מרפאות, מוסדות חינוך ועוד בהתאם לתוספת האוכלוסייה הצפויה ולעומס הקיים כיום. פיתוח המתחם המצוי במרקם עירוני, תואם לתמ"א 35, לתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ  3/ 21) וכן למדיניות התכנונית של עיריית רמלה וכן מסומן כמתחם להתחדשות עירונית על ידה.

נשר – דרך השלום – רח' בר מוחא
המתחם מצוי בחלק המזרחי של העיר נשר ומתפרש על שטח כולל של כ-27 דונם. בשטח המתחם קיימות כיום כ-100 יחידות דיור המיועדות כולן לפינוי במסגרת התוכנית שתוגש בתחומו. במקומן מציעה התוכנית בשטח זה 600 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני כ-14 עד 24 קומות. עוד מוצעת במתחם תוספת של שטחי תעסוקה, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, הנדרשים עבור האוכלוסייה הצפויה להתגורר בתחומו. קידום מתחם זה יתרום ויאיץ את הליכי ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות בנשר. פיתוח המתחם המצוי במרקם עירוני, תואם לתמ"א 35 וכן תואם את תוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6).

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות