banner
פינוי בינוי בתל אביב | עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם
עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם

התנגדויות לבניית מאות יחידות דיור חדשות במתחם הצוק בתל אביב

עמותת אדם טבע ודין, בעלי הבניין הסמוך ובעלי היחידות בפרויקט "סי אנד סאן", הגישו  התנגדויות לתוכנית, בדרישה לבטל בניית 116 דירות וכ- 200 יחידות מלונאיות. בין הנימוקים: "התוכנית מהווה גוש בטון חוסם לים"

תמונה: עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם

חברת הניהול סי אנד סאן מנג'מנט, המייצגת את בעלי היחידות בפרויקט סי אנד סאן בתל אביב, הגישה התנגדות נגד תכנית לבנייה של פרויקט מגורי יוקרה ומלון במגרש הצמוד לחוף הצוק בתל אביב, הכוללים כ-21 אלף מ"ר שטחים עיקריים, 8,600 מ"ר שטחי שירות, וחניון תת-קרקעי בהיקף של כ-47 אלף מ"ר. 

השטח המדובר ממוקם ברחוב הרצל ושמעון סמאט בתל אביב, כאשר עיקר טענותיהם של המתנגדים עוסקות בכך שהתכנית המופקדת, הכוללת בנייה של 116 דירות יוקרה וכ- 200 יחידות מלונאיות, משלשת את היקפי הבנייה לעומת התכנית התקפה. באות כוחם של המתנגדים, עו"ד ענת בירן ועו"ד סיגל לחמני ממשרד ענת בירן עורכי דין, טוענות בהתנגדות כי: "התכנית מנפחת את היקפי הבנייה במתחם הצוק בכלל ובמיוחד בחזית המערבית והדרומית שלו, כשעיקר ההתנגדות מופנית כלפי המלון המכונה בניין C – "בניין עצום ורחב ממדים באופן מוגזם, הפוגע אנושות במתנגדים". עוד נטען כי: "שטחו של בניין C גדל רק מתוך רצון לשמור על יחסיות בין שטחי המלונאות במתחם לבין שטחי המגורים שהוענקו ליזמים, כפיצוי על כך ש- 4 דונם הופקעו מהתכנית המקורית לטובת העירייה לשם הקמת פארק חופי. 

"אותו בניין C אותו ביקשו מלכתחילה מוסדות התכנון לבטל או לצמצם על מנת להבטיח פתיחת שטחים ונצפות לים, ואשר רק מסיבה זו נדרשו היזמים לפתוח בהליכים תכנונים לשינוי תא/1700ב (התכנית המקורית) – אותו בניין C בדיוק יותר משהוכפל בשטחו, עלה בגובהו, הוגדל בתכסיתו, והוא מתוכנן כחומת בטון בצורה המקיפה את המתחם מכייון דרום, מערב וצפון, כך שהוא גורם נזק אדיר לציבור בכלל ולמתנגדים בפרט".

"מדובר בתכנית שערורייתית ותמוהה, הן מבחינה ציבורית והן מבחינת הפגיעה במתנגדים", נמסר בהודעה שהוציאו המתנגדים, הטוענים כי "על הוועדה המחוזית לדחות את התכנית במתכונתה הנכחית ולאפשר ליזמים את הבנייה בהתאם לתכנית התקפה, כפי שביקשו מלכתחילה. לחילופין יש להחזיר את התכנית לשולחן התכנון תוך מתן הנחיה, לפיה כל תוספת בנייה מעבר למותר בתכנית התקפה תהייה בבניין המגורים בלבד באופן שניתן יהיה לתכננו מחדש בעירוב שימושים למגורים ומלונאות, ובכל מקרה לא בחזית המערבית והדרומית של המתחם".

מלבד התנגדות זו של בעלי היחידות במתחם הצוק, לתכנית הוגשו התנגדויות נוספות. עמותת אדם, טבע ודין הגישה גם היא התנגדות לתכנית שעיקרה בטענה, כי אין מקום לאשר תוספת שימושים פרטיים בצמוד לחוף, במיוחד לאור גידול האוכלוסין וצמצום השטח העומד לרשות הציבור. כפי שנטען בהתנגדות: "במקום לייעד את השטח שנותר בתכנית לשימוש מעין ציבורי, למלונאות בלבד ללא מגורים, מוצע מבנה חדש שלם גם הוא למגורים בסביבה החופית, באחד המקומות היקרים ביותר בארץ. זאת כמעין פיצוי על הסגת הבנייה המאושרת בתכנית הישנה מזרחה והגדרת השטח כשצ"פ. חוות הדעת הכלכליות שאמורות היו לחזק מעשה זה, אינן כוללות את הרווח היזמיי שנעשה עד כה מהתכנית ולכן לא ניתן לדעת כלל אם מוצדק לעשות כן".

התנגדות נוספת לתכנית הוגשה מטעם בעלי הזכויות בבניין שברחוב הרצל רוזנבלום 12 בתל אביב, הבניין הסמוך לפרויקט סי אנד סאן, המכונה גם כבניין A. לטענתם, "אישור התכנית הנכחית להפקדה נשען על מערכת שיקולים אשר חלקם שגויים מיסודם, וחלקם אינם רלוונטיים עוד למועד הפקדת התכנית, וכי במידה והתכנית המופקדת תאושר, הדבר יביא לפגיעה אנושה בתפקוד המלונאי של הפרויקט המצוי בחוף הים וסביבתו. כמו גם פגיעה עצומה בזכויותיהם של המתנגדים ובנכסים אשר בבעלותם, במגוון תחומים, באופן המהווה התעלמות רבתי מבעלי הזכויות בשטח התכנית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות