banner
בית שאן בבניה
בית שאן בבניה

דימונה: אושרה לתוקף תוכנית מתאר הכוללת תוספת של 7,000 יח"ד

התוכנית אושרה לתוקף בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום והיא כוללת תוספת של כ- 7,000 יח"ד וסה"כ כ- 23,000 יח"ד וכ- 1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ומסחר

אילוסטרציה // depositphotos

אושרה לתוקף תכנית מתאר מקומית לעיר דימונה. התכנית קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ועיריית דימונה והיא מציעה גידול של כ 7,000 יח"ד מעבר למצב המאושר וסה"כ כוללת כ 23,000 יח"ד וכ 1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ומסחר. במשרד הבינוי והשיכון אומרים כי: "פיתוח העיר ייעשה תוך שמירה על דימונה כעל עיר קומפקטית ומרוכזת המתאימה לסביבה המדברית. תוספת יחידות הדיור תושג באמצעות שדרוג וחידוש הרקמה הקיימת ומרכז העיר והן באמצעות הקמת שכונות חדשות ייחודיות ובעלות איכות תוך דגש על פיתוח אזורים בעלי תנאי האקלים והנוף מיטביים, בנייה המותאמת למדבר, מגוון טיפוסי וגדלי יחידות דיור, יצירת סביבה מוצלת על ידי מבנים, עצים ברחובות ובאמצעים נוספים להצללה, וכן דגש על הממשק בין העיר למדבר. הפיתוח העירוני המוצע מתבסס על שיפור מערך התנועה הרדיאלי הקיים בדגש על מערך התחבורה הציבורית ושילוב שבילי אופניים".

באדיבות דוברות משרד הבינוי והשיכון
באדיבות דוברות משרד הבינוי והשיכון

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: ״התוכנית משלבת תובנות מהסכמי גג בערים פריפריאליות כמענה כולל לרשות.  זו לא תכנית של יחידות דיור בלבד, אלא תכנית הכוללת מוקדי תיירות, מסחר תעסוקה, שטחי פנאי ותרבות, זאת כדי להביא פתרון כולל שמסייע  לחוסן הכלכלי של הרשות״.

ורד סולומון ממן, אדריכלית ראשית משרד הבנוי והשיכון: "תכנית המתאר של דימונה מייצגת את תפיסת התכנון העירונית שהמשרד מקדם בשנים האחרונות , המציבה את התושב במרכז כהולך רגל צרכן של המרחב הציבורי . דגש מיוחד הושם בהנחיות התכנון לטיפול במרחב הקיים תוך התייחסות מיוחדת לאקלים המדברי , מילוי הרקמה הבנויה ושמירה על שטחים פתוחים לרווחת התושבים." 

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "העיר דימונה היא בירת הנגב המזרחי ומוקד פיתוח עתידי חשוב ביותר. תכנית המתאר מתווה את הדרך לחיזוק מוקדי התעסוקה בדימונה שיביאו לפיתוח משמעותי של העיר".

התוכנית נערכה על ידי משרד 'נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים' וצוות יועצים מקצועי רב-תחומי.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות