banner
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

תוארך שהייתם של עובדים זרים ותיקים בענף הבנייה

הממשלה אישרה להאריך את שהייתם של עובדים זרים ותיקים בענף הבנייה בחצי שנה נוספת, ובמקביל להגדיל את מכסת העובדים עד למועד יציאתם. עוד הוחלט, להשאיר על כנה את מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה לשנה נוספת

תמונה: יפעת שאשא ביטון // צילום יעל אורבך

הממשלה אישרה הבוקר את הצעת שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון, להשאיר את מכסת העובדים  הזרים בענף הבנייה על 16,500 עובדים ולהאריך את תוקף שהייתם של עובדים ותיקים בענף הבנייה בחצי שנה – ובכך הוגדלה מכסת העובדים הזרים ב 1800 נוספים.

כזכור, עבודת מטה שבוצעה בשנת 2013 על ידי משרד הבינוי והשיכון המליצה להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף הבניין מ-8,000 ל-20,000. הממשלה אישרה את המלצת המשרד, אולם בשנת 2016, במסגרת החלטה לכניסת פלסטינים לענף הבנייה, הופחתה המכסה ל- 16,500. במשרד מסבירים כי מספר הרישיונות כיום כמעט וממצה את המכסה, אולם כ-1,800 עובדים מתוכם הינם עובדים סינים ותיקים השוהים מעל כ-7 שנים בישראל "ועל מנת לאפשר את יציאתם מבלי לפגוע בענף הבנייה הנחתה שרת הבינוי והשיכון את גורמי המקצוע במשרדה להביא עוד 2,000 עובדים מסין". בתוך כך, לפני כחודש יצאה משלחת מטעם המדינה לחתום על הגדלת ההסכם עם הסינים, זאת לאחר שהגיעו לישראל 6,000 עובדים במסגרת ההסכם הקודם.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "העובדים החדשים צפויים להחליף את העובדים הוותיקים, אשר יציאתם נדרשת בהתאם לחוק הכניסה לישראל, אך הממשלה אישרה הגדלה של המכסה ב-1800 נוספים עד 31.12.2019, הגדלה זו מאפשרת כניסה של עובדים חדשים, בטרם יצאו העובדים הותיקים.

המשרד פועל יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה להבאת עובדים לענף הבניין ממספר מדינות ובשנה האחרונה הובאו במסגרת ההסכמים מעל 6,300 עובדים מסין, מולדובה ואוקראינה. המשרד פועל להחלפת כלל העובדים הותיקים אשר לא הגיעו לישראל במסגרת הסכמים בילטראליים או באמצעות חברות בנייה זרות אולם עושה זאת בצורה מושכלת ומאוזנת על מנת לא לפגוע בשוק הבנייה".

אמנון מרחב // יחצ
אמנון מרחב // יחצ

מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמנון מרחב מסר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה שלפיה תוארך לתקופה של שנה מכסת העובדים הזרים מאושרת להעסקה בענף הבניה הישראלי וההבטחה כי היא תפעל להבאת 1,800 עובדים נוספים מחו"ל בטרם יצאו מישראל כ-1,700 עובדים שצפויים לעזוב את המדינה השנה. אלה צעדים משלימים שמאפשרים לענף הבניה הישראלי להמשיך להתמודד עם האתגרים שבפניהם הוא עומד. אנו מודים לשרת הבינוי והשיכון וצוות משרדה, לרשות האוכלוסין וההגירה והעומד בראשה, לצוות התעסוקה במשרד האוצר ולהתאחדות תאגידי כוח האדם הזר בענף והעומד בראשו. ההחלטה היא תוצאה של שיתוף הפעולה של כל הגורמים הללו וההבנה של הממשלה את הצורך האמיתי בתופסת עובדים מקצועיים, התואמת את מדיניות הממשלה שלפיה יש להמשיך ולהגדיל את היקף וקצב הבניה של יחידות הדיור בישראל ולקצר את משך הבניה, כדי לעמוד בצורכי המשק בתחום זה בשנים הבאות. עתה על ממשלת ישראל לפעול למימוש ההחלטות על הדרך של הבאת העובדים הזרים הנוספים בפועל כבר בשבועות הקרובים. מכסת העובדים שמאושרת כעת לא תוכל לספק את ההיקף הנדרש של פתרונות דיור בשנים הקרובות ולכן, התאחדות הקבלנים בוני הארץ תביא בקרוב לממשלה הצעה להרחיב את המכסות כבר מן השנה הבאה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות